петък, 3 юни 2011 г.

Маслено-ванилови къпкейкчета




Искам да ви представя едни от любимите ми кексчета.Те са богати, ароматни и се топят в устата. Тези направих за рожденния ден на сестра ми.Тя обожава цветята , има прекрасна градина и много се зарадва на това, което и изпратих



Необходими продукти:

За кексчетата:

* 150 грама масло на стайна температура
* 150 грама захар
* 2 големи яйца
* 150 грама самонадигащо брашно,или обикновено пресято с 1/2 бакпулвер
* 2-3 супени лъжици пълномаслено мляко
* 1 ампула есенция ванилия на д-р Йоткер

Приготвяне:

Фурната се загрява на 180 градуса С или с обдухване на 160 С. Маслото и захарта се разбиват до пухкав светъл крем. Добавят се яйцата едно по едно,като след всяко се разбива до пълното му поемане. Добавя се млякото, есеннцията и всичко се разбива до кремообразна смес. Брашното се добавя, предварително пресято и се разбърква на ръка. Капсулите се пълнят до 3/4 от обема им.Аз използвам лъжица за сладолед. Печете около 15 минути, докато кейкчетата се надигнат и порозовеят или до т.н. суха клечка.
Охладете приготвените кейкчета върху решетка.


Намажете с леко затоплено кайсиево желе или с маслен крем преди да украсите с фондан.

Необходими продукти:

за крема:

100 грама масло на стайна температура
100 грама пудра захар
1 ампула есенция ванилия на д-р Йоткер

Приготвяне:

Разбиват се всички продукти на пухкав крем.Измазват се охладените мъфини и се покриват с разточен фондан.Украсата е според вашата фантазия.



Още снимки тук
А тези са от  предния рожден ден.

5 коментара:

  1. Анонименюни 11, 2011

    Мъфините на Бети са много красиви,но и много вкусни,опитвала съм ги !!!БРАВО БЕТИ!!!Продължаваи да правиш такива красоти и вкуснотии!!!

    ОтговорИзтриване
  2. BETI VSICHKO KOETO PRAVI6 E MNOGO KRASIVO I VKYSNO!PRODYLJAVAI DA TVORI6 I DA PRAVI6 VYL6EBSTVA S TESTOTO!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря,Коси!
    Много ме радва,че харесвате нещата,които правя!
    Специални благодарности за пчелните пити,които ми даде и за меда,с който приготвих панакотата с лайка,мед и ванилия.

    ОтговорИзтриване
  4. Иринаюни 28, 2012

    Привет :) Попаднах на тази рецепта за ванилови мъфини и страшно много ми допанда (не съм слагала заливка и украса, но сложих парченца желирани плодове вътре за украса, стана вълшебно). Имам само едно въпросче: каква бройка мъфини се получават от тази доза? При мен бяха едва 7 :( чудя се къде може да съм сбъркала... или просто формичките ми са големи? Иначе се надигнаха идеално и станаха с красиво връхче. :)

    Поздрави,
    Ирина

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей Ирина,

    При мен се получават 10-12 броя.Едва ли си сбъркала. Но аз пълня капсулката на 3/4 от обема, зашото не искам да излизат над височината и.Особено когато ще покривам с фондан.Дори изравнявам се леко влажна лъжица за да са идеално плоски и да няма връхче, което после да режа. Обикновено използвам капсулки с размери 3,5/5 см.Ако твоите са по-големи, е възможно да получиш по малък брой кексчета.
    Радвам се,че са ти харесали.

    ОтговорИзтриване