Плодово - цветен студен чай от къпини, арония и каркаде - Fruity - Floral Iced Tea of Blackberry, Aronia and Karkade


Наситен аромат и вкус на къпини, свеж и утоляващ жаждата леко кисел и тръпчив студен чай. 


Необходими продукти:

* 1 чаша арония, може и сушена
* 2 чаши  къпини
*  750 мл вода
* 2 цвята от каркаде или 3 пакетчета чай каркаде
* мед или агаве сироп по желание



Приготвяне:

Сложете къпините в блендер, пулсирайте около 1 минута и после прецедете сока. За по пълно използване на къпините, прецедете през двойна марля или тензух, като изтискате. Остатъка запазете. Поставете водата да заври. Пуснете аронията и къпиновата маса от прецеждането и намалете огъня. Оставете да къкри 10 - 15 минути, като добавите и каркадето. Изключете и оставете да се запари за 15 минути. Прецедете и охладете.
Поставете в чашите лед. Смесете чая със сока от къпини и налейте в чашите.
По желание подсладете с мед или сироп от  агаве.

 




Коментари

  1. Много освежаваща идея, Бети, с още по-освежаващи и галещи окото снимки! Пренесох се на росна горска полянка и не искам да тръгвам на работа :) Чудесна си! Прекрасен ден, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, че денят ти е бил приятен!
      Благодаря ти, Снежи!

      Изтриване
  2. Свежест и много вкус лъхат от това чудесно място! Прекрасни снимки, Бети! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, ти винаги ме усмихваш!
      Благодаря!

      Изтриване
  3. Que bueno!!! Con lo que me gusta los frutos del bosque. Besitos canarios y gracias por visitar mi blog.

    ОтговорИзтриване
  4. Много ароматно и свежо предложение, Бети!!! И приказни снимки!!
    Хубава вечер от мен :)

    ОтговорИзтриване
  5. Мила Бети,
    нямам думи! В какво къпиново вълшебство ме потопи! Снимките ти ми подействаха толкова ободряващо днес, разхлаждащо и мечтателно!
    Поздравявам те за страхотното чувство, което имаш към красотата и начина по който я улавяш с обектива си!
    Страшно ми допадна и начина на представяне на рецептата!

    ОтговорИзтриване
  6. Мила Бети,
    Невероятна си! Нямам думи! Днес ме потопи в една ароматна къпинова феерия, усетих цялото въздействие на тази разхлаждаща и ободряваща напитка.
    Допадна ми особено представянето на първата снимка, също, като онези надписи, които като ученици оставяхме по дърветата...
    Възхищавам се на усещането ти за естетика, красота и неповторимия начин на представянето на всяко нещо, което приготвяш!
    Благодаря ти за удоволствието!

    ОтговорИзтриване
  7. Сандра, трогната съм от думите ти! И много се радвам, че това, което правя ти носи добро настроение!
    Благодаря за коментара ти!

    ОтговорИзтриване
  8. Бети, каркадето ще подмина, но всичко друго ухае точно както обичам. И се запътих към гората с този чай;)
    Хубава вечер- свежа, лятна и красива ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти, не знам защо недолюбваш каркадето-то няма аромат, просто дава освежаващ кисел вкус. Мисля, че е една от основните съставки на плодовите чайове, особено, на тези от горски плодове. Но е въпрос на вкус наистина.
      Благодаря ти!
      Желая ти хубав утрешен ден!

      Изтриване
  9. Ароматен, вкусен, здравословен и освежаващ чай! Естетично поднесен!
    С удоволствие бих изпила един такъв чай и вкусила от прекрасните плодове!
    Бети, прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е много ароматен! И аз похапвах къпини на воля.Надявам се отново да обера една пълна кошничка!
      Прегръдка, мила Тили!

      Изтриване
  10. Чудесно чайче Бети ! И аз си го правя но със сушени горски плодове и топличко ... виж за пресни плодове и студен не съм се сещала . Идеята ти ме грабна !
    И отново се насладих на красиви фотоси при теб :)
    Благодаря с прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, обичам и топъл и дори си изсуших касис, малини, къпини, арония, ягоди.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  11. Maravilloso!
    es increíble, me apetece mucho probarlo, tus fotos una maravilla !

    abrazos

    ^^

    ОтговорИзтриване
  12. Como nos apetecen los frutos del bosque y las fotografías son preciosas!!!!

    Gracias por visistarnos!!!

    ОтговорИзтриване
  13. Ехааа,пак плодове и цветове са в апогея си тук,Бети,много утоляващо и ароматно,допи ми се!Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Определено всичко ми допада в предложението ти, Бети, прекрасно е! Освежаващо, полезно и просто прекрасно.
    Всичко добро от мен и хубав ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти сърдечно!
      Радвам се, че ти харесва!

      Изтриване
  15. Бети, свежа идея и майсторски снимки. Заплени ме.
    С пожелание за слънце, приключения и положителни емоции.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни