Салата от черна ряпа - Black radish salad



....или антивирусната салата на баща ми. Така й казва той на тази "салата". Сложих в кавички защото дори не знам трябва ли да носи това име начина по който той обича да похапва ряпата , алабаша, та дори и зелето- нарязани на тънки колелца или резени, ги топи в купичка с оцет и леко поръсва със сол. Като се замисля  и марулите обича по този начин- откъсва си листо и го потапя в оцет, а после леко го посолява. Не обича олио. Беше ми на гости, а заедно ходихме на пазар преди това. Аз започнах да приготвям обяда и той поиска ряпата, дъска и нож...


Аз му приготвих това с рендето. Беше впечатлен колко бързо нарязах ряпата и като че ли леко разочарован, че не може да си свещенодейства с ножа...Вместо оцет сложих редуцирано балсамико. Леко посолих.  Поръсих и малко от една друга сгряваща съставка- неотменна част от греяната ракия- която между другото също спада към анти вирусните терапии- смачкан черен пипер. Сложих и няколко капки зехтин :)) Не усети зехтина и му беше вкусно.  Е, това салата ли е?



Ако да, ето и продуктите:

Продукти:

* черна  ряпа
* балсамико
* зехтин
* черен пипер-прясно смачкан
* сол

Нарязваме ряпата много тънко. Поставяме в чинията за сервиране всички останали продукти. Добавяме шайбите черна ряпа.  Парченцата ряпа се гарнират с балсамико, сол и черен пипер.

 
 





Може да ви допадне повече по този начин-

Спагети от ряпа - Radish noodles

Коментари

  1. Салата е и още как. А начинт на баща ти е прекрасен, толкова мило си го представих. :)
    А снимките ти са убийствени, Бети, страхотно черно!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Гери и хубав петък ти желая!

      Изтриване
  2. Чудесна салата, Бети :)
    За мен, ако може без пипер :)
    Прегръдка и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ок, Дани!
      Тази ряпа се случи не толкова люта...:))

      Изтриване
  3. Е, как го правиш това?! Истински сюр с черна ряпа. Вдъхновяваща салата!

    ОтговорИзтриване
  4. Мда, някой, който не обича люто, може да бъде вдъхновен, неочаквано да направи няколко обиколки на квартала...:))

    ОтговорИзтриване
  5. Бети, това е то висш пилотаж! Само от една ряпа да създадеш тези снимки! Възхитително!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Вълшебна салата, снимките са приказни!

    ОтговорИзтриване
  7. По скоро ми заприлича на роза! Невероятно!
    Чудесна салата!
    Приятна петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Много ми харесва начинът на поднасяне, аз също правя салата, но класическа настъргана със зехтин/олио/ и оцет / балсамико. Но другите екстри не съм ги добавяла. Така, по този начин ми изглежда в стил гурме. Прелестна салатка! Прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  9. :)) Има си човека табиет на хапване,Бети,това е!Аз по принцип се храня много бързо,но има хора,които го правят бавно и с удоволствие,като твоя татко,явно така му е сладко,да си отреже и топне :) .Но пък гледай каква фотогенична куличка си му оформила,и нови вкусове му приложи тайно,хехе :) .
    Хубав уикенд,мила!

    ОтговорИзтриване
  10. Виж, оцета ще си спестя, но всичко останало ще хапна с голям кеф! Прекрасни снимки, Бети! Вдъхновяваща неделя ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Мераклия човек! Хареса ми „антивирусния“ ефект на ряпата :)

    ОтговорИзтриване
  12. ооооооооох, как обичм черна ряпа...тъкмо имам прясна в хладилника, и аз за салатка...добавям авокадо и орехи и става супер! баба правеше една уникална салата с настъргана ряпа и моркови, още си я спомням!!!

    ОтговорИзтриване
  13. забравих да те похваля, УНИКАЛНА презентация....БРАВО и мерци зе ни пълниш душата!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни