Лятна салата с радикио, диня, боровинки и къпини - Summer salad with radicchio, watermelon, blueberries and blackberries


 Леко горчивият вкус на листата на радикио, освежен с лимонов сок, приятно и интригуващо контрастира с дъхавите горски плодове, сладката и сочна диня. Ароматът на свеж босилек е едно леко лятно докосване. Босилекът може да се замени с мента или маточина. Аз избрах босилек, защото ми допада съчетанието на ароматите, а и исках салатата само в тези цметови нюанси. Комбинацията на плодове с босилек може да ви изглежда странно съчетание, но опитайте. А може и да ви е познато това съчетание, ако сте видели и опитали тази

Лятна похапка с диня и козе сирене

 Вижте и тази идея за лятото-

Коктейл с диня и узо - Watermelon cocktail with ouzo



Да се върнем на днешната салата.


Продукти:

* радикио
* диня
* боровинки
* къпини
* малини
* лимонов сок
* червен босилек



Приготвяне:

Листата от радикиото се накъсват и поръсват с лимонов сок. Разбърква се и се поставя в чинията за сервиране. Отгоре се слага динята, почистена от семките, нарязана на кубчета или оформени топчета с лъжицата за коктейлни топчета. Поръсват се малки листенца босилек, къпини, малини, боровинки. Салатата е готова.

 
 

Тъй като рецептата е кратка ще спомена за ползите на основните съставки-диня и радичио.

Горчивият вкус на радикиото се дължи на веществото инулин. Той има благотворен ефект върху храносмилането.Цикорията намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.Има укрепващо имунната система действие.
Радикиото е ниско калорично-100 г имат 23 ккал. Листата съдържат много минерални, сред които - фосфор, магнезий, калий, витамини, сред които и витамин К. Други  храни, в които присъства този витамин.

 Динята. Над 90% от масата на динята е вода. В 100 г диня се съдържат около 80 ккал.Съдържа антиоксиданти, калий, калций, желязо, бета каротин, витамини и фибри.
Има профилактично действие при тумори, помага за понижаване на кръвното налягане, подобрява храносмилането и почистването на организма от токсини.

В един индийски магазин видях да се продават обелени семки от диня и пъпеш. Поинтересувах се и разбрах, че са богати на мазнини и белтъчини и освен, че можем да ги похапваме са вкусна добавка към салати, закуски и сурови бисквити. Освен у нас и в Китай е популярно готвенето на кората на динята. Ние засега правим само сладко и туршия.

Насладете се на тази вкусна и лека салата. Ще се радвам да ви допадне.


Коментари

  1. Салатата е превъзходна Бети.Радичиото,както и цикорията са много полезни за очите и подпомагат както доброто зрение,така и служат като профилактика срещу възпалението на очния нерв.Босилекът е една от най-добрите билки както за стомаха,така и за остра и силна кашлица,а динята е плод,който не се нуждае от представяне.Тя пречиства идеално бъбреците.
    Леко горчивият вкус на радичиото много ми допада.
    Поздрави и весело лято.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, ползите от тези плодове и зеленчуци са много.Исках да заинтригувам хората и да посегнат към радичиото, а и да покажа други комбинации с тези плодове и зеленчуци.
      Хубави дни и на теб, Ели!

      Изтриване
  2. След красотата в чинията ти, Бети, и след всички изборени полезни свойства от Елена, аз май харесвам тази салата и без да съм я опитвала. Страшно интригуваща, браво!
    Поздрави, мила Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, Гери! Всички плодове са на пазара, има и радичио, а и приготвянето е лесно и бързо.
      Поздрави и за теб и много усмивки!

      Изтриване
  3. Анонименюли 22, 2014

    Обичам необичайни комбинации и скоро ще пробвам импровизации по тази салатка:) И един малко тъпичък въпрос - тия топчета диня с лъжица за сладолед ли се постигат, защото ми изглеждат мънички за такава...
    Лора

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лори, ще се радвам да ти допадне!
      Топчетата, както съм написала по-горе в публикацията са направени с лъжица за коктейлни топчета. Можеш да видиш как изглежда в публикацията Коктейл с диня и узо - Watermelon cocktail with ouzo
      По-горе съм сложила линк, ето отново http://vkusnosbety.blogspot.com/2013/07/watermelon-cocktail-with-ouzo.html

      Изтриване
  4. Като ги гледам тези бяло-червени кадри и си казвам-нека да е лято!Бети,преливаш от интересни и провокативни идеи!Подари ни отново наслада за сетивата,благодаря ти!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонименюли 23, 2014

    Оххх, сега пък и топчета с узо, Бетииии! Пропуснала съм това редче, но сега ми се отвориха очите. Широко.:)))))) Къде да я търся сега тая коктейлна лъжица, че за топчетата с узо няма да се наложи да се убеждаваме с мъжа ми, както подозирах, че ще ми се случи със салатката...
    Ло

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лори, ето какво открих аз-http://www.resol.bg/?type=default&ID=89
      Докато си чакаш лъжичката, ако решиш да си купиш, можеш да си направиш и узо- кубчета.:)
      Аз си падам по топчетата...

      Изтриване
  6. Анонименюли 24, 2014

    Късно ееее, снощи вече издълбах колкото можах по-естетично половин деня с една спец.лъжица за притискане на кафе в машината - тя е такава дълбокичка и кръгличка, узо вкъщи се намира през лятото, а в съседния магазин имаше вместо моцарелки от онова свежо сирене, което е меко, като едно време на село... Не стана зле и като вкус и като естетика;) Впрочем, мъжът ми каза, че вече и той ти е фен:)))
    Ло

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Винаги съм мислила, че когато човек иска да направи нещо, ще намери начин! :))
      Много ме зарадва, Лори!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Жестока комбинация! Свежест, свежест и пак свежест! Браво, Бети! А снимките- те са поредната цветна приказка... Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, радвам се, че ти харесва!
      Сърдечно благодаря за комплимента!
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. ¡¡Hola Bety!! Una ensalada riquísima, llena de color, vitaminas y sabor. Una opción excelente para llevar estas altas temperaturas veraniegas. ¡¡Excelente!! Besitos.

    ОтговорИзтриване
  9. И аз съм на такава вълна, Бети...,
    а твоето предложение е впечатляващо ефектно, много ароматно и стилно.
    Благодаря за чудесната идея, сърдечни поздрави и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни