Торта Футболна топка FC Barcelona за Борис - Barcelona Football Cake


Море и плаж, вместо дюни, тук -там скали , ако мога така да перифразирам песничката на НЛО...При мен се случи и дъжд, кратък и освежаващ, почти ежедневен...Не се оплаквам, беше прекрасна почивка с приятели, с които се виждаме рядко. Рано сутрин обикалях скали и поляни- мястото , изобилстваше с билки и дори защитени растителни видове. Един ден,  когато слънцето беше закрито от прозрачната завеса на малки облачета и особено подходящ за снимки обикалях наоколо с фотоапарата, ме застигна изненадващ силен летен дъжд. Приютих се под гъста лоза и в този момент, скрила вече фотоапарата на сухо ми звънна телефона. Обаждане от приятелка, с която от известно време се каним да се срещнем. Разбира се като се върнех щяхме да се срещнем, но тя ме помоли отново да приготвя торта за внука и Борис. Трета по ред торта за рождения ден на лъчезарното момченце . Първата торта беше на тема колички тя беше за третия му рожден ден, последва пиратска торта за четвъртия. Тръпнех в очакване каква ще е темата на тазгодишната торта. Какво ли вълнуваше малкото момченце? Отговорът ме остави с притаен дъх- "Футбол." "Любимият отбор"- успях да промълвя. "Барселона". Като се замисля след пиратската торта, не бях правила торта с фондан. Попитах с надежда за отрицателен отговор, с фондан ли ще бъде покрита тортата- и да, ще бъде с фондан. Мисленето ми вече е настроено за създаване на сладкиши без  или с малко захар, с алтернавни подсладители .... Нищо в момента не ми хрумна, толкова съм далеч от футболната тематика. Аз съм от щастливите жени, моите мъже у дома са далеч , далеч от футбола ... Представата ми за вълненията, изживявани от феновете на футбола  са от всички вицове, които съм прочела по темата - за поведението на мъжете у дома по време на мачове, окупирани телевизори, невидимите половинки, които трябва и да онемяват по време на критичните моменти на екрана са нещо, за което само чета и се усмихвам. Разбира се от мен не се очакваше да гледам мачове. Знам как изглежда футболно игрище, футболна топка, трябваше да измисля с каква торта да зарадвам малкия футболист.  Казах, че ще помисля и ще се обадя да обсъдим една две идеи ( ако ми дойдат, разбира се, си казах мълчаливо)
Вечер, когато всичко притихваше, оптусната в хладната прегръдка на тънките чаршафи,  тортата изникваше в съзнанието ми и се опитваше да придобие конкретни очертания. Знаех, че след почивката ме чакат гости от Германия, гости от София, време изпълнено с разходки, с дълги нощи и дни в пътешествия. Нямаше да имам време за фигурки, които искат часове моделиране, съхнене, определена температура и т.н. Трябваше да е нещо, което мога да направя за 4-5 дни по няколко часа и най-важното да е достатъчно ефектно, за да зарадва Борис! Реших, че футболна топка с цветовете на отбора ще е тортата, която ще му достави емоция. Идеята вече придоби конкретни очертания и 1/3 от работата беше свършена. Няколко дни преди да се захвана с тортата помислих какво ще ми трябва- цветове фондани, емблемата на отбора. Направих файл с различни по големина емблеми и поръчах всичко в cookibooki. Фирмите производители, явно не знаят колко деца са пристрастени към Барселона и не са създали фондани с цветовете на отбора. Така че, трябваше да дооцветявам готовите фондани в синьо и червено за да постигна равномерни цветове, максимално близки до тези от емблемата. Това изисква дълго месене на фондана с подходящи цветове. Нощите бяха мои. За месене, печене, рязане на петоъгълници и шестоъгълници.... :) . Нямах полусфери, в които да изпека блатовете и използвах две еднакви купи от стъкло, които бяха подходящи за печене. След като блатовете бяха готови, тортата оформена, се заех с изчисления и чертане на шестоъгълниците и петоъгълниците, които придаваха футболния вид на топката. Излишно е да отбелязвам, че при външни 28-29 С на сянка, у дома беше пуснат климатика на 19 С и аз бях добре облечена. Забелязах, че когато тортата е извън хладилника придобива вид на кожена топка. За първи път се зарадвах на конденза и нямаше да се притеснявам за вида на тортата.
Тортата беше готова и аз тръпнех в очакване на момента, в който ще я предам и ще видя реакцията на бабата и дядото на Борис, и естествено неговата реакция. Съпругът ми като я видя завършена в хладилника, ахна и каза , че била истинска футболна топка. Но какво разбира той от футбол и футболни топки, важно беше детето какво ще каже...
 Е, Борис, дядо му и баба му я харесаха много. Радвам се, че доставих тези емоции на това мило семейство! Благодаря им за доверието и топлината, която ми дадоха с усмивките и всички мили думи, с които ми благодариха !

За блатовете използвах тази рецепта. Торта с подобна форма не може да се направи от пухкави блатове, да е богато сиропирана и с много кремест пълнеж. Трябваха ми по-стегнати блатове и крем, в количество и вид, които да не позволяват тортата да се размести или ....не ми се мисли какво друго може да се случи. Ето как приготвих тази футболна топка. Разбира се осигурих достатъчно време за спояване на вкусовете, на блата с крема за да постигна необходимата стабилност.

Продукти:

Блатове:

Изпекох два блата в кръгла купа с диаметър 20 см. Продуктите, изброени по-долу са за един блат.

* 100 г меко масло
* 50 г олио
* 150 г фина захар
* 2 с. л. лимонов сок
* кората на един нетретиран лимон
* 4 яйца
* 250 г брашно + 1 ч.л. бакпулвер

Приготвяне:

1. Загрейте фурната на 180 С.
2.Намажете формата с масло и поръсете с брашно, за лесно отделяне.
3.Разбийте маслото, олиото, захарта на пухкав, нежен крем.Добавете лимоновия сок и лимоновата кора, разбийте отново. 
4.  Прибавете едно по едно яйцата с непрекъснато разбъркване, до поемането на всяко яйце.
5. Прибавете пресятото брашно с бакпулвера и разбъркайте на бавни обороти.
6. Изсипете във формата и загладете. Поставете да се пече.
7. Печете около 20-25 минути, проверете с бамбуков шиш дали е готов. не трябва да има полепнали трохи.
8.Извадете и оставете да се охлади във формата около 5 минути.
9. Извадете за окончателно охлаждане на решетка. 
10. Преди сглобяването всеки от блатовете отрежете на три хоризонтални блата.

* Сироп за блатовете:

* 250 мл вода
* сок и кора от един био лимон
* 150 г захар
* 5-6 листа от лимонова вербена

Поставете в тенджерка всички съставки, загрейте умерено, и бъркайте докато се стопи захарта. Оставете 30 минути и извадете листата вербена. Когато започнете да сглобявате тортата, загрейте сиропа.


Маслен крем:

* 420 г краве масло
* 500 г пудра захар, преситена
* 100 г заквасена сметана
* 1 ч.л. ванилов екстракт

Този крем е необходим за измазване на тортата. Направих повече и шприцовах по ръбовете на всеки блат и после вътрешността напълних с крема по-долу.
Маслото на стайна температура се разбива с пудрата захар, която добавях на няколко пъти, като редувах със заквасената сметана. Ароматизирах с ванилов екстракт.


Крем пълнеж:

* 500 г маскарпоне
* 200 г заквасена сметана
* 370 г обелени праскови без костилка - около 2 големи
* сок от 1 лимон
* 2 чаши малини и къпини
* 10 г агар агар

1. Пасирайте прасковите и поставете в тенджерка заедно с агара и лимоновия сок. Загрейте до завиране, при непрекъснато бъркане, докато сместа започне да се сгъстява. Свалете от огъня, покрийте със свежо фолио и оставете да се охлади.
2. Разбийте маскарпонето, добавете заквасената сметана и разбийте отново. Прибавете на няколко пъти охладената прасковена смес. Разбийте до еднородна смес.

Сглобяването на тортата започва, когато сте готови с основния крем. Отделете една чаша крем, с която ще съедините двете полусфери. Разделете другия крем на две равни части. Подгответе две еднакви купи с кръгло дъно. Застелете ги със свежо фолио.
Поставя се в едната купа най-високата част от блата, леко се напръсква с лимонов сироп. Шприцова се маслен крем по обиколката на блата, пълни се с крем, поставят се малини и къпини. Поставя се втория по големина блат, отново се сиропира, шприцова маслен  крем, вътрешността се пълни с маскарпоне крем, разпределят се малини и къпини. Отгоре се поставя третия най- голям блат. Сиропира се и формата се покрива със свежо фолио. Прибира се в хладилника най-добре за една нощ. Същото се повтаря с другите блатове.
Подгответе подложката на която ще оформите тортата. Аз изрязах три диска с диаметър 6-7 см,  направих отвори в центъра на всеки. Слепих ги и в отвора поставих дървен шиш, който предварително бях отрязала с 1 см по-къса от височината на тортата.
На следващия ден или след 5-7 часа съединете двете полусфери. Поставете получената топка върху подложката, като внимавате дървеният шиш да е в средата на дървения шиш. Ако е необходимо коригирайте формата като изрежете или доизградите, запълните,  празнини и т.н. Измажете гладко с масления крем, като не използвате цялото количество. Приберете в хладилника за час-два. Извадете и отново измажете, като загладите максимално фино. Дръжте в хладилника, докато приготвите всички шестоъгълници и петоъгълници от фондан. Аз нямах метални резци и се наложи да си начертая необходимите шаблони. Ако и на вас ви се наложи, изрежете шаблоните от незалепващ материал- например страница от пластмасова папка.
Завършете тортата с фонданен принт на любимия отбор.

Бяха ми необходими:

* 350-400 г зелен фондан
* 300-350 г син фондан
* 500 г червен фондан
* принт на фонданена хартия поръчах в Cookibooki
Относно принта, сайта предлага възможност всеки да оразмери сам изображението, което иска да разпечата.




И накрая, разбира се , няма да пропусна да кажа, че предупредих фонданената част от тортата да не се яде. Въпреки, че всичко е " ядливо" . Има толкова много боя, и други вещества, които не са подходящи за ядене. Увериха ме, че никой не обича фондан и "опаковката" на топката няма да се консумира. Тя е само емоция.

Коментари

  1. Не съм фен на футбола, но тази тортичка е истинско съвършенство. Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз, Дени :) Желанието да доставиш радост и щастлив миг е достатъчно мотивиращо и тортата се получи! Благодаря сърдечно!

      Изтриване
  2. Безупречна! Като четох, ми стана ясно, че доста време си отделила, аз все не успявам, повечето правя вечер след работа, за 2-3 часа, то и затова моите не са така красиви...освен талант, трябват и време и търпение:) Прегръдка!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни