Конфитюр от домати и лук


Този конфитюр от домати и лук е много вкусен начин да се насладите на реколтата си от чери домати. От думата конфитюр се досещате, че е сладък. Спокойно, не толкова, че хората избягващи захар( под каквато и да е форма) да не могат да го ядат. Баба ми всяко лято приготвяше мармалад от домати, който си беше точно мармалад, подобен на този от плодовете. Обичахме го. Но в този реших да добавя малко пикантни нотки. Много семпли, защото не исках да приготвям чатни. Използвах шалот ( първият, който отглеждам сама) заради по-мекия вкус, добавих малко люспи от люти чушки, лимонов сок и кора от лимон и за засилване на сладкия доматен вкус-кленов сироп.


Няма как да ви убедя колко е вкусен, ако не го пробвате. Много подходящ е за намазване на филийка или сервиране със сирене-от бяло саламумрено до всички останали миризливи сиренца и към печено халуми е страхотно. Аз си хапнах едното бурканче с бадемовото сирене, което приготвих и ще ви покажа в следващата публикуция. 
Последвайте ме тук, за да виждате веднага, когато публикувам нова рецепта! 


Ще се радвам да приготвите и да ми кажете как ви е харесало. Пишете ми в коментар тук или в Инстаграм. Ще се радвам, ако го приготвите, да ми го покажете в Инстаграм, като ме споменете с @vkusnosbety за да го видя или във Fb. Следвайте ме за да не изпускате рецептите, които споделям.


 Конфитюр от домати и лук


Съставки


500 г чери домати

3 с.л. кленов сироп 

3 лука шалот, нарязан на кубчета

сок и кора от 1 лимон

1/2 ч.л. сол

1 ч.л. лют червен пипер на люспи или на вкус


Инструкции

1. Нарежете чери доматите на две и ги поставете в средно голяма купа с кленовия сироп. Разбъркайте, за да покриете доматите и след това ги оставете да престоят на стайна температура за около 1 час.

2. Загрейте голям незалепващ тиган на среден огън. Добавете доматите, плюс всички сокове, които са пуснати, в тигана заедно със ситно нарязания шалот. Покрийте с капак за около 10 минути. Щом всички домати са омекнали, махнете капака и разбърквайте често. Гответе,  докато сладкото стане гъсто и лъскаво и доматите са почти напълно омекнали и загубили форма. Разбъркайте останалите съставки и гответе още 1-2 минути. Свалете от котлона.

Приберете сладкото веднага в стерилизирани бурканчета. Ако сервирате веднага-оставете да се охлади. 

Поднесете към сирена или с филийки препечен хляб.


Следва рецепта за бадемово сирене с пробиотици.

Коментари

Какво сте гледали в последните 7 дни