Ръжено-пшенични бисквити с лавандула



Винаги, когато правя бисквитки, торти, кексчета, и други заигравки, за специални случаи и трябва да украся празнично съм в дилема-да използвам ли фондан или не.Фондана дава безкрай възможности, но дори, да не ме е грижа за калориите, не е много здравословен.Затова с резерви подхождам към него. Независимо, че много обичам почти всякакви сладки неща, когато мога избягвам излишното, според мен, количество захар. В случая, когато украсявам с фондан, по тази причина не ми е комфортно. От една страна - много красиво, не е лошо на вкус- аз си го хапвам..., но пък мноооооооого захар.Има моменти, когато наистина имам желание  и според случая, покривам с фондан и рисувам или украсявм....И все ми се въртят идейки, как хем да ми е по- красиво, хем да избегна фондана. И ето сега  какво ми хрумна, хем са рустик-вкус и аромати, хем са красиви. Много нескромно си ги хваля, но и без това, скромността, според мен, не е качество, а нещо друго....Надявам се да се харесат  и на вас.Надявам се и да споделите :-)) Ще ми бъде интересно, и ако споделите какви интересни подправки използвате в сладкишите или в солените печива.

Продукти:

* 100 гр. меко масло
* 100 гр. пудра захар
* 1 ч.л ванилов екстракт
* 3 ч.л. цветчета лавандула
* 2 яйца
* 100 гр. ръжено брашно
* 150 гр.пшенично брашно
* 50 гр. овесено брашно, или трици
* 1 ч.л. бакпулпвер
* 1/2 ч.л. сол



Приготвяне:

1.Пресейте пшеничното брашно с бакпулвера и солта.Добавете в купата останалите брашна и трици. Разбъркайте добре.
2.Претрийте с пръсти лавандулата със захарта.
3.Разбийте маслото с ароматизираната захар и ванилията. Добавете едно по едно яйцата, като разбивате след всяко.
3.Добавете постепенно сместа с брашната, докато е възможно разбърквайте с миксера. После на ръка. Оформете топка и завийте със свежо фолио.Ако тестото ви лепне, на добавяйте с ръсене брашно, а леко си потопете пръстите в ръжено брашно и  оформете. Оставете в хладилника за час най-малко.Обикновено държа тестото през цялата нощ, намирам, че после се работи по-лесно, а ако е с аромати, по-добре изпъкват.


А аромата на лавандулата е релаксиращ, чист, нежен и мечтателен....Отпуска ни и ни настройва на романтична вълна....


4.Загряваме фурната на 170 С или 150С с обдухване.
Изваждаме част от тестото, например половината и разточваме върху хартия или силиконово килимче, за да избегнем добавянето на брашно. Може да оставите за 10-тина минути да се отпусне, но не го забравяйте. Притискаме с ръка, за да е по-лесно да разточим, слагаме хартия или свежо фолио върху тестото и разточваме  с дебелина около 4-5 мм .С желана форма изрязваме бисквитките. Отстранете излишното тесто. В този момент може да се сложат да се изпекат.Не пренасяйте изрязаните бисквити, за да не се деформират. Печете направо на хартията, на който сте разточили.В случай, че искате да украсите и да придадете по интересен и красив вид на вашите бисквитки, може да направите щампи, с нещо, което имате подръка- например чука за пържоли. Моят е с две различни повърхности:


Може да използвате и някаква чаша с релефно дъно:


 Или, ако имате някакви по-специални приспособления като тази силиконова формичка:




Или да използвате други малки формички , с които да изрежите фигурки и да поставите  върху бисквитата. Не е необходимо да лепите с каквото и да било. При печенето, поставените отгоре фигурки се спояват.В случя моите са с инжектор, с буталце, което изключиетлно улеснява поставянето на миниатюрните фигурки от тесто върху бисквитата. За да се отделят по-лесно и да не залепва тесто за всеки случай потопете формичката, с която ще режите фигурките в брашно, внимателно изтърсете и отрежете. На мен не ми се наложи да правя това, тъй като не допускам тестото да стане твърде меко.Ако  ви се случи да омекне тестото  оставете го за малко в хладилника.
Който и начин да изберете за да украсите вашите ароматни бисквитки печенето продължава за кратко време около 5-7 минуто, особено , ако предпочитате да печете с обдухване.Аромата, който се носи от фурната е вълшебен....
Изваждате от фурната и след няколко секунди, с помощта на  шпатула или лопатка изваждате от тавата и нареждате на решетка  да се охладят. Бисквитките се отделят изключително чисто и можете веднага да използвате отново хартията.Препоръчвам да използвате шпатула, защото докато са горещи е възможно да изпуснете някоя или да счупите без да искате.
Готовите бисквитки поставяте в красива кутия и сте готови с изненадата за близките ви хора.

 


Или опаковате с панделка и подарявате на приятел.



Надявам се, че съм успяла да ви предам въздействието на лавандулата и цялото удоволствие, с което докосвах  всяко цветче, направих тези бисквити и всички снимки.


Коментари

  1. Бети, толкова красота и аромат струи от тук, благодаря ти за прекрасните идеи!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянка,радвам се, че ти е допаднала идеята!
      Сърдечно благодаря!

      Изтриване
  2. Бети, всичко е толкова ефирно, красиво и уханно!
    Поздрави и прохладна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани!
      Да ти кажа, мен жегата не ме мъчи-около мен всичко е на климатик, дори излизам да се топля навън...:-))
      А ти,ако имаш възможност се топвай в морето след работа...:-)))

      Изтриване
  3. Каква красота са тези бисквити, представям си и аромата им... Бети, златни ръце имаш и прекрасни идеи!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни са, Бети! Идеята с дъното на чашката е великолепна!
    Много хубави снимки, чак усетих аромата на лавандула...

    С пожелание за усмихната седмица :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, благодаря ти!
      На мен всъщност първо ми дойде идеята с резците и молдчето, и като забърках тестото тях имах пред вид, но за обяд правих пържолки и от чука ...ми хрумна идеята за другите отпечатъци, които са достъпни за всеки.По-специалните приспособления не се намират във всяка кухня. А чашката, ми е любима, защото е подарък от племенницата ми с един Джиндърбред мен.И тя е с релефно дъно.Правила съм и с едни чинийки за сладко от майка ми, но не остава време да публикувам всичко.

      Изтриване
  5. Бети, прекрасни са!!! Идеята с чукчето и бутилката ме заинтригуваха особено, благодаря! Снимките ти както винаги, разкош, аромата на лавандула се усеща чак при мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,благодаря ти за чудесните думи!
      Много ме радваш!

      Изтриване
  6. Бети ,чудесни на външен вид,а на вкус .........предполагам неустоими!Поздравления и благодаря за решептата и идеите за украса:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Милена,благодаря!
      Много ме радват думите ти!

      Изтриване
  7. Винаги се захласвам по лавандулови фотоси!Те са ми любимите,нежни и ефирни!
    А от тези тук направо не мога да отделя очи!Ами НЕВЕРОЯТНИ снимки и прекрасни бисквитки!Чудесна идея за оформяне на фигурките!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. gogolina, :-))и аз съм си захласната изобщо по лавандулата и имам картички, лосиони, душ гелове,свещи и други лавандулени неща...
      Радвам се,че съм ти доставила удоволствие!

      Изтриване
  8. Толкова са красиви тези бисквитки! С лавандула не съм опитвала, а си представям колко са ароматни тези клонки.
    Опитвала съм бисквити с кардамон и са страшно ароматни, а също имам една рецепта за бисквити с прясно настъргано индийско орехче, но не съм я тествала все още :-)
    Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени,благодаря!
      Обичам всякакви подправки, пресно смлените разбира се са най-ароматни, а тези, които си посочила са ми в зимната вкусова категория. Ще ми бъде интересно да видя бисквитките ти,когато ги направиш.
      Слънчева нова седмица!

      Изтриване
  9. Бети, страхотна идея за декорация на бисквитки, не ми беше хрумвало! Благодаря, че сподели :) А лавандула обожавам и просто ме побъркваш с тези лавандулови рецепти...

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря, Кате!
    Аз също обожавам лавандула и се надявам да успея да направя и публикувам всички неща, които съм намислила.

    ОтговорИзтриване
  11. Прекрасни снимки,Бети!Лавандулата не ми е много любима като аромат,но пък е толкова фотогенична,невероятно красиви съчетания в лила се получават с нея!
    Шарките на бисквитките са супер идейни и много сполучливи!Кошничката с розите също е чудесна!Изобщо изящна презентация отново!
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти за думите.Оценявам ги още повече, и заради това, че не си падаш по лавандулата.:-))

      Изтриване
  12. Бети, страхотни бисквитки! Поздравления за идейната декорация, много семпла и лесна, а дава съвсем различен вид на бисквитките! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Byby,благодаря ти!
      Радвам се да те видя отново!

      Изтриване
  13. Бети,бисквитките съм сигурна че са ухаещи и вкусни,но идеите ме зненадаха-колко лесно,но не съм се сещала до сега.Благодаря ти ,че ги сподели с нас!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живи,благодаря ти!Да понякога нещата са на една ръка разстояние :-))

      Изтриване
  14. уАУУ каква прелест, по красиво и изкусително приготвени бисквити не съм виждала, Бети поздравления! А снимките и това нежно лилаво ... и лавандула ... думи нямам!
    Прекрасна седмица типожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви,сърдечно благодаря!
      Радвам се много, че са ти допаднали и бисквитките и лавандулените ми снимки!
      Хубава и интересна седмица и на теб!

      Изтриване
  15. Невероятна прелест - визия, презентация, фотоси, а за вкуса на тези лилави изкушения май трябва да се помечтае.....Поздравления и прекрасно лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика,благодаря ти!
      Прекрасон лято и на теб!

      Изтриване
  16. Много са красиви, Бети! Поздравления за оригиналната идея :)
    Колкото до тайните подправки, аз буквално съм пристрастена към различните видове сол / в разумни количества естествено/ и в последната година фаворита ми е едра, непреработена сол с добавени матча и уасаби :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Зори,благодаря ти!
    Интересно ми звучи тази сол.ПРавила съм си лимонова сол и ми допада идеята да се добави матча, а уасаби, наистина ми е леко странно, но пък бих опитала.Преди 2 години опитах уасаби в един страхотен ресторант за суши и го о приличих на нашия хрян, после се оказа , че е това...и сега се опитвам да си представя твоята сол.Ти ли си я правиш или си купуваш готова? Би ли споделила откъде?
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Купувам я, Бети. За съжаление не съм виждала да се продава подобна в България. Придава невероятен вкус на ястията, особено на тези с месо. Имам още около 400 гр. от нея :) когато я свърша и не мога пак да си купя сигурно ще помисля за вариант да си я направя сама :)

      Изтриване
    2. Благодаря ти за отговора.Може да успееш да си я поръчаш или пък ще измислиш вариант да си я направиш-ти си креативна!

      Изтриване
  18. Бети, вече си с две гърди напред;) Аз още не мога да подкарам лавандуловата серия, а тя скоро ще повехне;)
    Адски нежни, ароматни и красиви бисквитки си ни приготвила пак;)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  19. Марта, споко!Не съм много напред-75В...:-))Имаш време, а ти лавандулата като се подреже сега- август ,септември пак цъфти, пък и суха си е много ароматна...Ще ми е интересно да видя твоите хрумки...
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Невероятно красиво представяне! Бети, не само си успяла да предадеш романтичното настроение с лавандулово ухание, но и направо ме замая. Благодаря и за идеите за декориране - страхотни са! Пожелавам ти прекрасна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти,благодаря ти за хубавите думи!Радвам се, че ти е допаднало предложението ми.
      Много ме зарадва отново!
      Хубав ден!

      Изтриване
  21. Бети, като да си ми чела мислите по отношение на фондана! Не, че не го харесвам, не че не се мъча да го овладея до съвършенство, но все ми се струва, че красотата може да се постигне и по други начини :) Както е при тези ароматни бисквити. Ще вземеш накрая да ме накараш да използвам лавандулата и за друго освен като козметичен продукт :)) Прекрасни са, а и това с чашата е много идейно! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  22. Габи,Габи,:-))пробвай и ще останеш очарована.Нещаат, с които можем да правим щампи , а и не само са около нас. Трябва само да ги "видим".
    Благодаря ти, Габче за посещението!

    ОтговорИзтриване
  23. Ех, че вкусни и ароматни сладки! И с много идейна украса :)

    ОтговорИзтриване
  24. Зорница М.,благодаря !
    Хубаво лятно утре!

    ОтговорИзтриване
  25. Бети, не бях попадала на блога ти и много съм изпуснала. Вълнуващ, ефирен и някак си, точно по женски пленителен! Сега ще имам занимателно четиво за известно време в горещите, късни вечери.
    Ето, точно на тази ти публикация се спрях за първи коментар - много полезни идеи намерих, а лавандулата ми е голямо изкушение! То за коя ли жена не е? И фотосите направо хипнотизират - мога да ги гледам, гледам и мечтая. :) Благодаря ти, Бети!
    Хубава и ароматна, лятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  26. Irma,

    Сърдечно благодаря за топлите ти думи!
    Много ме зарадва! За мен е удоволствие, че ти харесват нещата, които съм публикувала!
    Хубав почивен ден!

    ОтговорИзтриване
  27. Направих тези бисквитки преди два дни и всички се влюбихме в тях! Благодаря за красивите снимки и чудните рецепти! Пожелавам ти много творчески идеи :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, толкова много ме зарадва, с това, че са ви допаднали и че сподели!
      Благодаря сърдечно!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни