Солени царевични кексчета.....или любимият ми малай


Имам една рецепта за малай, която много обичаме, става бързо и е много вкусна. Малаят е много сочен, с изявен вкус на царевичен грис. Много приятна закуска с чаша айрян или кисело мляко. Един ден реших да изпробвам новите си силиконови формички и изпекох част от малая в тях. Бях приятно изненадана и вече често пека от тези солени кексчета. По-долу съм отбелязала някои идеи и бележки, които може да погледнете и да ви бъдат полезни.


Много са подходящи и за пикник и за вземане в офиса или в училище.

 




Ето и моята рецепта:

Продукти:

* 4 яйца или 3 големи
* 11 с.л. пшенично брашно
* 7 с.л. царевичен грис
* 400-500 мл кисело мляко
* 3/4  ч.ч.олио (150 мл)
* 1 с.л. захар
* около 250-300 гр.натрошено саламурено сирене, за предпочитане домашно.
* 1 равна с.л. сода за хляб

Приготвяне:

1.Сипвате в купа гриса  и брашното и размесвате.Правите нещо като кладенче и в него изсипвате половината кисело мляко, добявате содата и леко разбърквате да се "угаси"
2.В останалото мляко прибавяте яйцата и разбивате с вилица.Така имате 1 съд по-малко изцапан :).Добавяте сместта в купата и разбърквате докато се хомогенизира. Добавяте захарта и разбърквате. Олиото също се добавя с постоянно разбъркване.Бъркайки в кладенчето, постепенно увличате от брашняната смес. Накрая добавяте натрошеното сирене. Изсипвате в тавичка или в силиконови форми за мъфини.Ако печете в тавичка, намажете с малко олио или масло, за още по-лесно отделяне поръсете малко царевичен грис.С потупване, разпределете равномерно и махнете излишното количество. Ако печете в силиконови формички, не е необходимо никакво мазане.
3.Пече се в загрята фурна на 170 С, до приятен загар отгоре или до суха клечка .
4.След изваждане от фурната се поръсва с пудра захар и се нарязва на ромбове или квадрати.


Сервира се с айрян или вкусно кисело мляко.Може да се хапва и студен.
Преди да сложите да печете, може да поръсите със сусам, тиквени семки или други семена по ваш избор.

Тези са печени в хартиени капсули. За съжаление не съм направила снимка на това,  колко от кексчето остава по капсулата.В същите капсули съм пекла други, сладки кексчета и са се отлепяли добре. Но е възможно, ако имате по-специални, от маслоустойчива хартия, може би няма да залепва тестото. ОТ горната снимка може да се използва идеята за поръска.


Перфектно отделяне от силиконовата капсула, няма дори и трошица полепнала ...а кексчето има съвършена форма.



Бележки и идеи:

-Пробвах в хартиени капсули, но тестото много залепва и не се отделят перфектно. В силиконовите не остава и троха, дори можете веднага да ги заредите с нова доза тесто. Ако нямате силиконови капсули за мъфини или предпочитате да нарежете на квадрати, дозата на рецептата е достатъчна за тавичката на фурната (30/40)   Ние у дома обичаме малая по-тънко изпечен  и тази доза на рецептата . Парченцата стават около 1,5-2,00 см дебели.
-Сиренето е по-добре да е по-едро натрошено за да се усеща, когато се яде. А домашното наистина придава някакъв особено автентичен вкус.
- Често сменям пропорциите на брашната, като слагам 7 с.л пшенично брашно и 11 с.л царевичен грис. Пробвала съм и в равни количества. Винаги е много вкусно.Зависи от вашия вкус.
-Понякога не слагам захар в тестото, а добавям нарязани маслини, сушени домати и мащерка, риган, босилек и малко градински чай.Няколко щипки смлян черен пипер също е много приятна добавка.

 С маслини, мащерка и риган. Тези, последните, може да поднесете и с бира :)




Коментари

  1. Бети, това малай хич не ми е познато, но пък кексчетата изглеждат много вкусно. Наистина ме изкуши! Ще ми се сега да си хапна не едно, две ами няколко и то точно ей с тази чашка айрян!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, винаги можеш да го забъркаш-лесно и бързо...
      Ще се радвам да ти харесат!

      Изтриване
  2. Бети, и на мен това название не ми е познато,
    но това не пречи да ми харесат много!
    Чудесна идея!
    А силиконовите формички са чудесни и аз ги предпочитам!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,благогдаря!
      Може в другите части на България да е известно с друго име...Аз съм отраснала с такива закуски..

      Изтриване
  3. О, Бети много хубави малайчета си изпекла!
    Като прочетох малай в заглавието, веднага си помислих мамалига, но не знаех какво е точно. Явно някога съм го чула или чела, но е останал само спомен свързан с Румъния и царевица.
    Всичките ти идеи ми допадат и следващият път, когато правя солен кекс ще е малай. Благодаря ти за идеята!
    Хубава, уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, трогната съм от милите ти думи!
      Добруджа е била дълго под румънско владичество и е възможно от тяхната кухня да е взаимствано това тестено нещо, нещо като бъркана баница е, но заради царевичния грис е малай.И май наистина и самата дума е с такъв произход.Има приятен аромат и по-различен вкус.

      Изтриване
    2. Анонименмарт 13, 2015

      По принцип малаят е румънско ястие, както и мамалигата. Дори малаят го водят румънска баница. Понеже съм от Добрич, а баба е живяла под румънско, това са любими мои храни от детството! Във формички за мъфини не съм опитвала, сега ще го направя. Благодаря за рецептата!

      Изтриване
  4. Бети, ще пробвам твоя изкушаващ и екзотично звучащ малай с царевичен грис, само кажи моля те коя марка такъв ползваш. Аз приготвям едни подобни, но само с бяло брашно по рецепта от друг блог и са наистина страхотна закуска, обикновено неделна в нашето семейство. Усмивки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стефи,
      по принцип е важно е да царевичен грис, а не брашно, по принцип има да се продава и царевично брашно.Използвам на IZZI, но мисля, че съм купувала и други видове.Предпочитам да е по-едър.
      Ще се радвам да ти хареса!

      Изтриване
  5. Бети и на мен много ми харесаха кексчетата!
    И аз, като Стефчето те моля да кажеш, какъв грис ползваш, защото при рецептите с царевично брашно е много важно.
    Снимките са много хубави и весели!
    Пожелавам ти чудесен ден!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,благодаря ти!
      IZZI, най-често използвам, достатъчно едър е и ароматен. С него правя и мамалига, или както италианците я наричат - полента.
      Хубави събота и неделя!

      Изтриване
  6. Бети, чашката с джинджифиленото човече е страхотна!!! :) И кексчетата изглеждат вкусни, бих ги пробвала с повече царевично брашно за сметка на пшеничното :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)Чашката ми е подарък от племенницата ми. Като я видяла, пожелала майка й да я купи, з а да ми я подарят...Толкова много ме зарадва и с удоволствие я ползвам.
      Много са вкусни и с обратната пропорция.А домашното сирене придава невероятен допълнителен вкус и аромат.

      Изтриване
  7. Чудесни са! Скоро ще се пробват :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Лилия!
      Надявам се да ти харесат!

      Изтриване
  8. Страхотни кексчата, Бети! Идеални са за закуска, пък идеята ти за добавени маслини и сушени домати е прекрасна :)

    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Джинджър!
      Пробвала съм различни варианти, но у дома май най-ги харесват обилно поръсени с пудра захар.Особено синът ми...:)

      Изтриване
    2. Определено ще ги пробвам, но без пудра захар, някак си не съм и фен :)

      Прегръдки :)

      Изтриване
    3. :) ами, ако не си падаш по смесените вкусове-сладко-солено...става и само със сиренце.Синът ми слага и в киселото мляко пудра захар и ръси всяка хапка допълнително...:)

      Изтриване
  9. Апетитни царевични кексчета! Със сиренце явно са много вкусни!
    Чудесно поднесени!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Тили!
      Много са вкуснички,наистина!

      Изтриване
  10. Страхотни са ти мъфинките,Бети!
    Ще взаимствам идеята,но в сладък вариант,че отдавна се каня да опитам нещо в съчетание с царевично брашно или грис.
    Такива формички имам и аз от скоро :),купих ги от метро заедно с метална тавичка за мъфини.
    Иначе други силиконови имам два вида и наскоро едни мъфини ми залепнаха в тях за първи път и бях много изненадана от факта.
    Даваш чудесни идеи за солени съчетания,всички ми харесват,дори и така само със сиренце!
    Стоят някак въздушни,но влажни.
    Пожелавам хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти!
      Моите са от Кауфланд.И нищо не е залепнало в тях, досега...!:)
      но ...не е късно.В хартиени обаче, остава голяма част от опеченото кексче.
      Но имам опит с едни други силиконови , които са оформени като тавичка, с отделни гнезда. В тях изпекох едни ябълкови и ги вадих с лъжицата....И оттогава нито съм пекла в тях, нито съм правила ябълковите мъфини, от някакъв форум бяха...Може би зависи от качеството на силикона и...вероятно от рецептата също....
      Наистина са влажни и сочни, особено топлички...:)
      Хубави почивни дни и на теб, Роси!

      Изтриване
  11. Бети, чудесни идеи си представила:)
    Малай ми е една от любимите закуски, да не кажа, че го хапвам и за вечеря. :)
    Аз го правя със същите съставки, като царевичното брашно при мен е в повече, но го и заливам:) От баба си така съм свикнала:)
    Не съм се сетила да пробвам в силиконови формички, а имам такива подарък. Нито веднъж не съм пробвала да пека в такива - май е време да опитам в тях. Иначе си го правя в тавичка.
    Ех, как ми се прияде пак:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари,благодаря ти!
      Знам и аз за заливката, но не си падам по нея и затова я пропускам винаги...
      Опитай и ще останеш доволна.

      Изтриване
  12. Аз съм чувала за малай от баба ми, но тя го употребяваше със смисъл храна за прасетата :)) Ама, ако онзи малай е като твоя, то и аз ще си хапна с удоволствие от него! Чудесни малки кексчета, Бети!

    Слънчева неделя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам, какво е имала предвид баба ти, Инче... Малая е много вкусен. А съм виждала бабите ми да хранят прасетата с попарена смляна царевица...

      Изтриване
  13. Бетинка - привлече цялото ми внимание :) Записвам си да ги направя за другата ни командировка. Имам питане - силиконовите форми ги слагаш в студена фурна или в предварително нагрята? Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, радвам се, че са ти харесали!Благодаря! В предварително нагрята фурна ги поставям.
      прегръдки

      Изтриване
  14. Бети,
    много добре изглеждат и звучат примамливо.
    И силиконови форми имам, какво още чакам????;)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти, надявам се да са ви харесали, ако вече си ги направила!
      Извинявам се за късния отговор!
      Хубав ден!

      Изтриване
  15. Бети, пак съм аз. Много ни харесаха твоите малайчета, тази сутрин ги приготвих. И студени са много вкусни, но бяха оцелели само няколко парчета та имаше борба за тях. Записвам си рецептата в тефтера, че нали ще съм бъдеща свекърва да има какво да завещая на снахата :)Много усмивки през новата седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стефи, макар и със закъснение ти благодаря сърдечно за думите и оставения коментар!Много се радвам, че са ви харесали!
      Хубав ден!

      Изтриване
  16. Estupenda receta me gusta,lindas fotos y saludables adornos,abrazos y abrazos

    ОтговорИзтриване
  17. Много атрактивно изглеждат кексчетата, Бети!
    Страхотни снимки си направила!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, сърдечно благодаря! ....Макар и със закъснение!

      Изтриване
  18. Добре, Бети, щом казваш бира - няма да спорим.
    Много апетитно изглеждат!
    Чувала съм малай, но така и не съм се зачела. На мъфини обаче (и то със сирене) ми звучи направо примамливо.
    Много хубаво декорирани твоите!
    Поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пеп,благодаря ти, макар и със закъснение!
      Надявам се да ти допаднат, ако ги опиташ.А бирата- :) ..., ако ги сервирам като мезе.Обикновено обаче са закуска и вървят с айран.
      Поздрави!

      Изтриване
  19. Fiquei com "água na boca" ao ver está DELÍCIA... Huuuuuummmmmm!!!!!
    Receita anotadíssima. Espero sua visita.
    Beijos Márcia

    http:/decolherpracolher.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  20. Бети, прекрасни са!Когато я прочетох за първи път нямах под ръка царевичен грис и приложих малко тактиката "изчисти хладилника" та сътворих една рецепта с наличните ми към момента продукти като сложих царевично брашно. Също съм много доволна от резултата. Сега обаче специално за тази твоя рецепта си купих грис и в събота ще я пробвам задължително. Ето и това, което аз спретнах, между другото оказа се доста универсална рецепта и подхожда с най-различни добавки вътре http://antoaneta77.blogspot.com/2012/10/blog-post_22.html#comment-form

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, благодаря ти за отзивите!
      Радвам се, че ти е допаднала рецептата!Имаш хубав блог!

      Изтриване
  21. Чудесни кексчета, станаха прекрасни! Благодаря за рецептата. Ще пробвам и разновидности.

    ОтговорИзтриване
  22. Бети, това е чудесна идея! Толкова подробни обяснения си дала, че улесняваш всяко едно начинание! Обичам продукти с царевичен грис и ще ги направя в най-скоро време. И аз мисля че добре ще вървят с бира:)) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  23. Нели, надявам се да ти допаднат, а и скоро да можем да пийнем по биричка на открито :)
    Това е една непретенциозна рецепта. Няма начин да се сгреши.
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  24. Анонименаприл 04, 2013

    Чудесна идея! Както не съм закусвала... :-)Довечера ако имам време, ще я изпробвам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Любима закуска е на моето семейство, надявам се, да се хареса и на вас.:)

      Изтриване
  25. Здравей Бети,
    Количеството олио не е ли много? Питам, защото на мен ми станаха много мазни....не че не се изядоха де :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че са ви харесали. Следващия път можете да сложите 100 мл олио или по-малко. И аз ще изпробвам с по-малко.

      Изтриване
  26. Чудесно предложение и представяне, Бети! Ти си неизчерпаема - да си жива и здрава!:)
    Запали ме и си купих силиконови формички - пекох едни сладки кексчета, страхотно сполучливи станаха. Сега мога да опитам и солени, но се питах дали може да сменя съставките - имам царевично брашно и пшеничен грис в момента

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти, радвам се!
      Всъщност всяка рецепта за мъфини или къпкейкчета може да се опече на голям кекс или в плоска тава- като този малай, например.Но толкова по-забавно е да са на малки симпатични кексчета.
      Мисля, че би се получило също вкусно с твоя вариант на продукти.
      Не съм пробвала този вариант, но много често експериментирам със съотношението на грис и брашно.

      Изтриване
  27. Благодаря ви за страхотната рецепта и разясненията към нея! Получиха се страхотни кексчета! Днес с моя малчуган ще ги приготвяме за втори път :)

    ОтговорИзтриване
  28. Мария, много се радвам, че са ви харесали тези кексчета, и че готвите с детето си! И на нас са ни любими!
    Благодаря ти, че сподели!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  29. Станаха страхотни мъфини,като се има напредвид,че съм супер боса на темата.Благодаря от сърце за споделената рецепта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знаеш ли, много ме радваш! Благодаря ти! Едни такива думи правят денят ми хубав!

      Изтриване
  30. Здравей, Бети, искам да те попитам защо се използва царевичен грис, а не царевично брашно? В други рецепти имаше препоръки за използването на брашно. Купувам много хубаво, прясно, фино брашно от Одрин и мислех да използвам него.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Креми! Заради текстурата. Приготвила съм с царевично брашно и оризов грис. Пак се получава много вкусно. Опитай с брашното, което имаш. Вероятно ще са малко различни, но пак вкусни.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни