Супа от диворастящи треви - Wild Herbs Soup



В началото на месеца бях на вълнуващо пътуване в Рила, Родопи, Пирин. И това лято успях да се докосна до планината. Няма значение коя е планината - изпълва ме със спокойствие, дава ми енергия, зарежда ме с вътрешен мир. Запазих ярък спомен за едно от селата, в което пренощувахме - Белчин. Селото е любимо и за много щъркелови семейства. Накъдето и да погледнеш виждаш щъркелови гнезда. Сутрин, когато слънцето започваше да разстила златото си над забуленото в мъгла селце, се събуждахме от потракването на клюновете им.


В този момент ми липсваше подходящ обектив...
 Наблюдавах закуската им.

 Единият от възрастните носи, вероятно жаби  и дава на мъниците, които радостно размахват крилцата си..




По време на сутрешната ми разходка събрах свежи треви за супа- кервел, коприва, листа глухарчета, кострец, живовляк, седмолист и дива дълголистна мента, парички. Такава супа е характерна за пролетта, защото тогава листата са млади и крехки. Аз попаднах на окосени ливади, а и след редовните дъждове всички треви имаха крехки листа.  Направих бързо супа и тръгнахме към един незабравим поход в Рила.



Ето как направих супата.

Продукти:

* седмолист- солидна китка листа
* коприва - 7-8 клончета с нежни листа
* живовляк - 10-15 листа
* кервел - 1 китка
* кострец- 10-12 листа
* глухарчета - листа- една китка
* дива дълголистна мента - 5-6 клонки
* 2 с.л. брашно
* 1 глава лук
* 5-6 с.л. олио
* 1,5 л вода
* сол
* цветчета парички и мента за поръсване
* лимонов сок за сервиране


Начин на приготвяне:

1. Измих и нарязах листата на тревите. Нарязах на ситно лука.
2. В загрятото олио позлатих лука и добавих брашното. Разбърках няколко пъти и налях водата. 3. Посолих, оставих да заври.
4. Добавих нарязаните треви, разбърках. Изключих огъня и добавих листата мента.
5. Сервирах с лимонов сок, поръсих парички и цветчета мента.

Получи се много вкусна супа. Ако попаднете в планината на свежи треви може да си приготвите тази супа.
Ето снимка на седмолист. Надявам се да е полезна при разпознаването на растението. Освен формата на листата, характерен белег е миризмата, която има. На мен ми мирише на морков и целина.




Ще се радвам да споделите, ако приготвите тази супа. Ако публикувате снимки в Инстаграм, маркирайте с #vkusnosbety

Хубави летни дни! 
Пожелавам ви и мигове в планината!

Коментари

  1. Thanks for sharing
    Enjoy your weekend dear.
    New post:
    https://www.melodyjacob.com/2018/07/street-snap-illustration-by-jian-jian.html

    ОтговорИзтриване
  2. Бети,
    много интересни снимки на щъркелово гнездо.Не ми се е отдавало възможност да заснема.А супата е прекрасна, познавам всички треви за нея.Само седмолист не съм брала и ползвала.Чудесна вкусна и красиво поднесена пролетна супа.
    Поздрави и весело лято !

    ОтговорИзтриване
  3. Аз пък половината тревки нито съм чувала, нито съм виждала:), пък какво остава да съм опитвала.
    Моята баба, родом от Горни Окол, в полите на Рила имаше роднини в Белчин. Аз, уви не съм ходила там никога. Ти с такава любов говориш за планините, а аз пък обожавам морето, само то ме зарежда...

    ОтговорИзтриване
  4. О, толкова вълшебно! Наистина няма значение къде сред природата си, тя е красива навсякъде. Приказно красива супа, все едно фея я е приготвяла. Поздрави, Бети!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни