"Заквасена" сметана от кашу- бърз начин

 


     Здравейте, мили хора, които се отбивате тук, дори и когато дълго време не съм публикувала! Радвам се, че ви вдъхновявам с рецептите, които съм публикувала! Благодаря ви, че ми пишете - така усещам, че времето, което съм отделила да публикувам не е напразно и съм била полезна с идея, съвет, рецепта, впечатление. Последната рецепта, която публикувах тук е през месец юли- не мога да повярвам! Досега не се е случвало да правя толкова голяма  пауза. Не мислете, че вдъхновението ми в кухнята ме е напуснало . Готвя, експериментирам всеки ден и дори снимам, понякога публикувам в Инстаграм. 
     Тези дни имам удоволствието да използвам в кухнята си нов уред и ще споделя няколко рецепти, които приготвих с него. Тази публикация е  в партньорска връзка с Bosch,  Dragon Superfoods  и BioKlasa. Всички сте чували и познавате продуктите на тези фирми. Отдавна в кухнята ми са се настанили продуктите на Dragon Superfoods и Био Класа. Харесвам фирма Бош и заради безупречния сервиз, който предлагат към уредите си. Имам сокоизтисквачка, готварски плот, а съвсем от скоро си взехме нова пералня, която е  умна, икономична, ефективна, изключително безшумна и красива! Но няма да ви говоря за пералнята днес.  От Bosch ми предоставиха възможност  да изпробвам  блендерVita Boost 1600W MMBH6P6B. В тази и още няколко публикации ще споделя впечатления от този високоскоростен блендер и какво съм приготвила с него. Тази публикация не е платена, текста и впечатленията са искрени.

Щом сте тук, знаете, че обичам да ескпериментирам в кухнята - с вкусове, текстури и продукти. Публикувала съм няколко много вкусни сурови торти  и веган  сирена. За копринено гладките кремове е необходим  високоскорестен блендер, който в определени моменти е добре да е с по-голяма кана. Голямата кана е удобна и ако у дома сте четирима и всеки ден приготвяте смутита.  Ако следите Инстаграм профила ми знаете, че най- често публикувам този тип закуска. Не знам защо се получава така- вероятно, защото докато го хапвам/пия, имам време и да го публикувам. След това денят тръгва като експрес с крайна спирка някъде късно през ноща.

Ако  си приготвяте сами различни алтернативи на прясно мляко, този блендер е много добър помощник- за кратко време 45 000  оборота в минута смилат супер фино всяка ядка или семе, от което искате да приготвите напитката си. Голямата 2,5 л кана е удобна за приготвяне  и на студени, сурови супи. Има 6 автоматични програми-смутита, шейкове, супи, сладолед, сос и самопочистване. Предвид размерите на каната, опцията за самопочистване е голямо удобство- спестява време и е безопасно за ръцете- вероятно не съм само аз, която се страхува и се чуди как да мушне гъбата под острите ножове за да почисти перфектно блендера си.

Днес ще покажа рецепта за бърза "заквасена " сметана от кашу. Обичам тази рецепта, защото така приготвената сметана по нищо не отстъпва на вкус и приложение спрямо животинската.  Може да се използва като:
- основа за крем за чийзкейк , торта и плънка на тарт, киш
- сос за салата
- гарниране на печени картофи
- гарниране на  различни индийски ястия
- вкусно допълва като сос различни рапове
- добавка към супа 
- добавете малко тахан към сметаната и използвайте като сос за фалафели
- да обогати вкуса на купата с овесени ядки
- основа на веган сладолед

Често  приготвям тази сметана, но за да постигна  копринена гладкост използвам малък блендер и после пасатор. А това упражнение отнема повече време и имам повече неща за миене. С този високоскоростен Vita Boost блендер приготвих сметаната за няма и 5 минути  с почистването на каната. 


Вероятно се чудите защо съм сложила в кавички думата заквасена- защото не съм използвала бактерии, както обикновено. Те са същите като при заквасване на (кисело растително)мляко. Приготвяла съм и с тях, но е необходимо време- няколко часа и ако изчакваме целия процес, то рецептата няма да е бърза. В този случай вкусът не отстъпва и имаме за 5 минути сметана с вкус на заквасената и с универсално приложение.

Ето и рецептата- много семпла - само с 4 съставки и ще се уверите много вкусна!


Продукти:


* 200 г кашу БиоКласа

* 80 мл вода

* 30 мл лимонов сок

* 1/2 ч.л. морска сол


Начин на приготвяне:


1. Накиснете кашуто за 6 часа или за една нощ. 

2. Прецедете и добре изплакнете.

3. Поставете всички съставки във високоскоростен блендер-Vita Boost 1600W 

Използвайте функцията Smoothie. 

Готово! Имате прекрасна сметана от кашу с характерния свеж, леко кисел вкус на заквасената. Насладете и се по един от многобройните начини, за които ви споменах по-горе.

Ето малко клипче, от което може да добиете представа за текстурата на сметаната от кашу.



Може да съхранявате в добре затворен буркан в хладилник до седмица. 




Коментари

  1. Бети,
    днес на пазара има толкова много уреди,че човек трудно се ориентира.Но марката БОШ наистина е добра.При положение,че цял свят използва стока от Китай трябва да се има предвид качеството.То в никакъв случай не е това, което беше преди години.Имахме хладилник ЗИЛ, който работеше години наред без никаква повреда.Колкото по нов е уреда като година на производство толкова по - лошо е качеството.Това се отнася и за марката БОШ, и за ТЕФАЛ и за други марки уреди.Имали сме пералня БОШ, тя работи 10 години, но ако сега купим сигурно повече от 5 години няма да работи.Така,че нещата са ясни - Китай произвежда за цял свят стоки, чието качество е много различно - от най - доброто до най - лошото.Ще изпробвам рецептата за сметаната.Чудесна се е получила.
    Поздрави и лека и спорна седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направи ми впечатление, когато купувахме пералнята, че има едни и същи модели произведени в Германия, Испания....Ние естествено взехме произведен в Германия. Сокоизтисквачката, която имам беше подарък и когато се повреди една част от сервиза на Бош ми я оправиха без да създават проблем . Затова споделих, че съм доволна от обслужването им.
      Благодаря ти за обратната връзка, Ели!

      Изтриване
  2. Аз също имам уреди Bosch и съм доволна. Имам отскоро и блендера на Bosch и надявам се да ми служи дълго.
    Благодаря за веганската рецепта за сметана. Ако може напишете и тази с ферментация. Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тази същата рецепта може да се закваси със закваска. Аз вземам от Genesis probiotic. Пропуснете лимоновия сок. Тук съм описала как го правя-Веган лабне - Vegan Labneh --https://vkusnosbety.blogspot.com/2022/09/vegan-labneh.html

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни