Лятна ароматна доматена супа с печен пипер



Обичам доматите под  всякаква форма и мога да изкарам лятото на салата с домати, босилек, зехтин и моцарела или маслини, козе сирене или котидж чийз...Обичам и сушени домати, накиснати в зехтин, печени, сос от домати, супи и ястия.Лятото си приготвям един фантастичен сос- около 100 бурканчета,  всъщност това е единственото нещо, може би без което наистина не мога, и държа да приготвя .И съм много доволна, че си имам летни слънчеви домати за есента,зимата и ранната пролет. За съжаление понякога свършват и по-рано от появяването на новите...:-))  Ще дойде ред да споделя рецептата на този сос, а днес ви показвам една от супите, които правя с него.
 Приготвянето е много бързо, когато имате печен предварително пипер и сгъстен доматен сос.Скоро, когато обсъждахме менюто, за гостуването на сестра ми и тя спомена, че биха се радвали на доматена супа, реших да направя тази. Много се зарадвах, че я харесаха и особено зет ми, който е веган.Самия той е невероятен кулинар, обича индийска кухня, и в редките им гостувания се стремя да предлагам не само индийско, а и нещо по-различно.Всъщност от него знам доста рецепти за индийско и мексиканско, които често приготвяме у дома, научила съм за доста подправки. Аз също имам няколко изпитани и любими рецепти, които съм им приготвяла , и с които приятно ги изненадвам ....,но пак се разсеях...Иска ми се да успявам да ви показвам всички неща, които приготвям, но не ми се удава...

Връщам се на супата:

Продукти:
за 6 порции

* 3-4  големи, червени, печени пипера (в Добруджа така ги наричаме.Всички останали, наричат чушки)
*  3-4 скилидки чесън,смачкани с ножа
* 1 голяма глава лук, грубо нарязана
* 1 люта зелена чушка, накълцана-по желание
* 6-7 с.л. слънчогледово олио
* 1/2 ч.л сол, аз използвам морска
* 500 мл готов сгъстен доматен сос**
* подправки по желание-най-подходящи са босилек, градински чай или магданоз. Може да използвате и стръкчета и цветове от див лук.
* щипка пушен червен пипер, ако разполагате с такъв.
* около 1 - 1,2 л вода
* 1 с.л. брашно
* черен пипер за поръсване-по желание



** Ако не разполагате с готов овкусен сос, може да използвате консерва от белени, стерилизирани домати, или пресни домати. В този случай добавете и 1 чаена лъжица захар.Варенето, до постигането на вкуса и  гъстотата на супата ще е малко по-дълго.Не препоръчвам да се използва доматена салца-аз не съм използвала и не мога да си представя вкуса на супата .

Приготвяне:

1. Нагрейте олиото и поставете лука, чесъна и лютата чушка, ако използвате.Сотирайте, докато лукът стане прозрачен и леко покафенее.Разбърквайте от време на време.

2. Добавете печения пипер/чушки.Гответе, докато се обагри в червено.Добавете лъжицата брашно и отново разбъркайте.

3. Добавете доматения сос и оставете да клокне.Пасирайте до гладка еднородна смес.Добавете водата, солта и оставете да поври 15 минути.Поръсете черния пипер  и пушения пипер, ако имате. Ако нямате не го замествайте.

4. Разсипете в чинии и сложете подправките, които сте избрали.Аз я сервирам с градински чай-на снимките по-горе, ако нямате пресни листенца, може да използвате и сушен.

Много ароматна и вкусна е и с босилек.


А тази година отглеждам няколко вида босилек, които си засях от семенца и вече късам листенца.. Този на снимките е дребно листен, имам едролистен, с червено-вишняви листенца, липсва ми лимонов, но имам обещано от Пеп4о...:-)))



А ето и дивия ми лук:


 и гарнираната супа с тези прекрасни цветчета




Насладете се на тази прекрасна супа.

Коментари

  1. OHHH....Adoro las sopas y la de tomates es mi preferida muy rica combinación y muy aromática,abrazos ya abrazos.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Rosita,
      Gracias corazón!
      Me gusta mucho los tomates, cocinar de diferentes maneras!

      Изтриване
  2. Бети, не знаех че дивият лук цъфти толкова красиво!
    Обичам супа с печени чушки!
    Ще чакам рецептата за соса!
    А и някоя друга индийска рецепта!
    Сърдечна прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Dani,
      Благодаря ти!Радвам се,че ти е било интересно. И аз много харесвам дивия лук,а в полето цъфти в още по-наситено лилаво.А аз, много му се радвам, защото си го гледам на терасата.А и цъфтежа му е продължителен. Ще се постарая да публикувам и повечко ястия-особено индийските.
      Хубав ден и за теб!

      Изтриване
  3. Насладих се не само на супата,но и на снимките,Бети,страхотни са и двете!Билките ти също!
    Доматена супа харесвам и отдавна се каня да я опитам и с добавка на печена капия,но нека излезе новата реколта,че старата във фризера свърши.
    Пипер,а?Вече така свикнах покрай блога да казвам чушки,че радко го наричам както е характерно тук. :)
    Усмихнат и много успешен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудна супичка, Бети! И какви бики си отглеждаш:) страхотно!



    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Леви,
      благодаря ти!Много им се радвам и най-вече за това,че когато ми затрябват си ги откъсвам пресни и свежи, добре че късането им се отразява добре и се разклоняват още повече...:-))

      Изтриване
  5. :-)))Верно,че и капии има, това са камбите нали? Имам една колежка от Търново и веднъж сподели,че пълнила чушки за вечеря, всички се озадачихме и заваляха въпроси как ги пълни,какъв сорт са и т.н.и по колко слага...и накрая стана ясно,че чушките са пипери-голям смях падна...
    А у дома като кажа,пека чушки, става ясно,че ще правя рязядка с чесън,магданоз и оцет...знаеш...А пека пипер-за доматен сос или бюрек...
    Благодаря ти и хубав ден и на теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Бетинка, виждам, че имаме и други общи страсти :) Аз също обожавам доматите - дори като малка сестра ми ме наричаше "томатояд" :) Непременно ще опитам супичката! Прегръдки!
    П.П. Тези последните снимки с дивия лук са невероятни!

    ОтговорИзтриване
  7. Габче, много ги обичам, дори ми харесва да минавам покрай стъблата и да усещам аромата на листата им, да скъсам босилек и с малко сиренце и зехтинец-перфектно хапване!!!Толкова снимки съм им направила на тия "треволячета"-много им се радвам, с мъка успях да избера тези, да не досадя с много снимки...
    Прегръдки!
    Благодаря ти за коментара!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна рецепта за лятото - харесва ми. И снимките са прекрасни. Добре, че си уточнила за пипера. С моя приятелка от Добрич много сме спорили по този въпрос - пипер ли е, чушка ли е :))).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти,благодаря ти!
      Радвам се,че ти харесват снимките-много фотогенична се оказа тази супа :-))

      Изтриване
  9. Бети, много ароматна супа ( и аз правих подобна наскоро) , а за подправките само мога да ти завидя;)
    Май пак се провалих в това начинание- едвам са се подали милите,а и група нахални охлюви непрекъснато ме саботират;)))
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти, благодаря ти!
      :-))И при мен се появяват гостенки-гъсенички,за охлювчетата е високо...:-))но ги прогонвам...Но при теб е по-трудно с пълзящата група.
      Хубаво утре!

      Изтриване
  10. Бети, супата е много вкусна със сигурност, но снимките и чинийките ме впечатлиха силно!!! Прекрасни са! Страхотно лятно предложение!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате,благодаря!
    Радвам се,че ти е харесал поста ми.

    ОтговорИзтриване
  12. Ох, страхотно предложение и снимки! Огладнях :)
    Моят босилек така и не потръгна, нито на село, нито в саксия вкъщи:) Явно пак ще си купувам... ако има:)

    ОтговорИзтриване
  13. Kokona,
    Благодаря за хубавите думи!
    Аз си купувам семенца и гледам да са на слънце...Може би догодина ще ти се получи.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Анонименянуари 18, 2013

    I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you make this website yourself or did you hire
    someone to do it for you? Plz respond as I'm looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. appreciate it
    Here is my web-site : cocinas en toledo

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни