вторник, 22 юли 2014 г.

Лятна салата с радичио, диня, боровинки и къпини - Summer salad with radicchio, watermelon, blueberries and blackberries


 Леко горчивият вкус на листата на радичио, освежен с лимонов сок, приятно и интригуващо контрастира с дъхавите горски плодове, сладката и сочна диня. Ароматът на свеж босилек е едно леко лятно докосване. Босилекът може да се замени с мента или маточина. Аз избрах босилек, защото ми допада съчетанието на ароматите, а и исках салатата само в тези цметови нюанси. Комбинацията на плодове с босилек може да ви изглежда странно съчетание, но опитайте. А може и да ви е познато това съчетание, ако сте видели и опитали тази

Лятна похапка с диня и козе сирене

 Вижте и тази идея за лятото-

Коктейл с диня и узо - Watermelon cocktail with ouzo



Да се върнем на днешната салата.


Продукти:

* радичио
* диня
* боровинки
* къпини
* малини
* лимонов сок
* червен босилек



Приготвяне:

Листата от радичиото се накъсват и поръсват с лимонов сок. Разбърква се и се поставя в чинията за сервиране. Отгоре се слага динята, почистена от семките, нарязана на кубчета или оформени топчета с лъжицата за коктейлни топчета. Поръсват се малки листенца босилек, къпини, малини, боровинки. Салатата е готова.

 
 

Тъй като рецептата е кратка ще спомена за ползите на основните съставки-диня и радичио.

Горчивият вкус на радичиото се дължи на веществото инулин. Той има благотворен ефект върху храносмилането.Цикорията намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.Има укрепващо имунната система действие.
Радичиото е ниско калорично-100 г имат 23 ккал. Листата съдържат много минерални, сред които - фосфор, магнезий, калий, витамини, сред които и витамин К. Други  храни, в които присъства този витамин.

 Динята. Над 90% от масата на динята е вода. В 100 г диня се съдържат около 80 ккал.Съдържа антиоксиданти, калий, калций, желязо, бета каротин, витамини и фибри.
Има профилактично действие при тумори, помага за понижаване на кръвното налягане, подобрява храносмилането и почистването на организма от токсини.

В един индийски магазин видях да се продават обелени семки от диня и пъпеш. Поинтересувах се и разбрах, че са богати на мазнини и белтъчини и освен, че можем да ги похапваме са вкусна добавка към салати, закуски и сурови бисквити. Освен у нас и в Китай е популярно готвенето на кората на динята. Ние засега правим само сладко и туршия.

Насладете се на тази вкусна и лека салата. Ще се радвам да ви допадне.