четвъртък, 29 януари 2015 г.

Кокосов пудинг с чиа-веган, суров, без глутен - Coconut Pudding with Chia-vegan, raw, gluten-free



Освен смутита, пресни сокове, джинджифилова напитка ,която през зимата приготвям топла и разни салати, ето с какво закусваме в последно време. В различни варианти, които ще показвам постепенно. Макар че думата пудинг извиква асоциации за десерт, този е много подходящ и за закуска. Може да се приготви и в леко солен вариант, или без подслаждане, както в случая аз. Ако искате може да добавите подсладител по избор, най-просто казано, захар в някаква  форма- мед, агаве, кленов сироп, стевия, фурми или друг здравословен подсладител по ваш избор. На нас у дома ни е вкусно и без допълнително подслаждане, особено за закуска. По вкус и текстура прилича на пудинг с тапиока, но е толкова по-бърз за приготвяне, че веднага ще бъдете очаровани. Ако отида малко по-далеч, мога да го оприлича на познатия ни ориз с мляко. Хранителната стойност и ползите за здравето ни, на чиата, в съчетание с кокосовото мляко са многократно повече от тези на ориз с краве мляко.  След като спрях да използвам  прясно краве мляко, често приготвях ориз с кокосово мляко. По-късно бях очарована, когато открих тапиоката. Тук може да видите десерт с тапиока и описание как се приготвя. Леко неудобство е дългото киснене и относително дългото варене, свързано с разбъркване и наблюдение. След време започнах да приготвям подобни десерти с киноа, която има много повече протеини и други полезни съставки. Приготвя се бързо и малко по малко измести тапиоката от шкафа ми. Безспорен фаворит са вече малките, чудодейни зрънца чиа. Какво прави чиата суперхрана:

съдържа  лесно усвоими протеини
- съдържа антиоксиданти и витамини, а това повишава съпротивителните сили на организма
 - съдържа калций, много повече от кравето мляко и по-лесен за усвояване
- съдържа калий, желязо, бор
- съдържа омега-3 масти киселини, а това подобрява паметта и  намалява депресията

съдържа фибри, които забавят преобразуването на въглехидратите в захар, а това ни прави по-продължително заредени с енергия -"храна за бягащи" е наричана от ацтеките и маите, които са я отглеждали и са ценели повече от златото.
- желиращите фибри подпомагат детоксикацията на организма

 Освен, че е изключителна суперхрана има и други предимства:

- използва се сурова
- приготвя се бързо



Съгласете се с това, че е голямо удобство, от вечерта, за не повече от 5 минути да приготвяте закуската за другия ден или по-другия. Хапвате нещо много вкусно, а нямате усещането, че е сурово, не трябва да се насилвате да ядете, само защото е полезно. Получавате възможно най-бързия десерт, ако предпочитате така да го наречете, и нямате никакви угризения от яденето. Зареждащ с положителна емоция е не само страхотния вкус, а и мисълта, че сме направили добро за себе си.



 Не исках публикацията да бъде дълга и отегчителна. Съвсем накратко споменах за хранителните ползи. За вкусовите качества. Направих сравнения с познати храни, за да се осмелят, хората, които никога не са пробвали и са предубедени към новите и непознати храни да я опитат. Единственото, което трябва да направите е да я накиснете с вода. Ще се радвам да споделите впечатленията си. Ако се затруднявате да откриете чиа, ще спомена, че освен в био магазини, магазини за здравословни храни, вече може да се открие и в някои вериги, например в Била.

 Сега бързо към рецептата:

За свежест и разнообразие, а и още витамини и минерали и други полезни съставки, добавих райска ябълка. За нейното добро въздействие може да видите тук
  
  Продукти:

* 400 мл кокосово мляко***
* 50 гр семена чиа
* 1 райска ябълка
* шепа бадеми




Приготвяне:

1. Поставете във висока купа или стъклен буркан кокосовото мляко и семената чиа. С няколко движения на пасирайте. Може да направите това и с блендера. Ако нямате просто разбъркайте добре, за да се разпределят семената на чиата равномерно. Ако искате да подсладите направете го сега и отново разбъркайте или пасирайте за по-бързо. Покрийте със свежо фолио и оставете в хладилника за през ноща или поне за няколко часа.
2. На другия ще видите колко гъст е станала сместа. Разпределете пудинга в чаши за сервиране. Оставете място за райската ябълка и бадемите. Пасирайте райската ябълка и поставете във всяка чашка. Поръсете с бадемови ядки.
3. Ако искате за повече настроение украсете чашите. 
Аз сипах в бурканчета, които взехме всеки в работата си. 

*** Ако имате желание и време, може да блендирате пресен кокосов орех с водата, която има той и да добавите филтрирана вода. Използвайте като прецедите или може да  вложите и пулпата.




Това е. Отнема около 15 минути общо-вечерта и сутринта, включително измиването на райската ябълка, изваждането на продуктите от шкафовете и почистването след " готвенето ". Сутринта, докато пасирах райската ябълка и насипвах в бурканчетата  ми се запарваше чая. Снимките правих в неделя, след разходка. Тогава набрах и тези бели топчета, с които декорирах бурканчетата.

Поднесете като закуска или като десерт. 

 



В толкова много комбинации  опитавме чиа и не ни омръзва. Очаквайте скоро други неустоими предложения.

А аз очаквам вашите впечатления.