Мандала бисквитки - Mandala Cookies




Попадали ли сте на тестове в които ви питат какви фигурки си драскате, докато обмисляте нещо или говорите по телефона? ... Или коя геометрична фигура отговаря според вас на вашия характер?.... На мен ми се е случвало и съм забелязала, че винаги моят отговор е кръг. Нямам никаква идея защо кръгът ме привлича- вероятно заради своята безкрайност, или това, че всяка точка би могла да бъде начало... И край. А след него веднага идва ново начало. Кръгът е уютен, мек, подвижен, гладък, спокоен, безкраен, плавен, ритмичен...Повечето ми любими плодове и зеленчуци са кръгли, планетите са кръгли, капките роса,.....около всяка снежинка можем да нарисувам мислен кръг, а колко цветя имат кръгли цветчета....



Не бях чувала за мандала, докато не видях моята племенница колко книжки за оцветяване има с тях....И с какво увлечение ги оцветяваше, рисуваше сама свои и ми ги подаряваше...Тогава разбрах какво означава и разбира се бях очарована. Мандала е санскритска дума за кръг.. Това са магически рисунки, идващи от далечна Азия. Представляват повтарящи се елементи в кръг. Наблюдавайки ги ни изпълват положителни чувства и емоции.Обяснението е съвсем кратко повърхностно, но рисуването на мандали ще ви донесе радост. Опитайте.Отпуснете се и се нагласете да изпитате удоволствие от създаването на вашата рисунка. За децата също е полезно, защото засилва естетическото чувство и успокоява. Чела съм, че мандала се използва като техника за преодоляване на депресии.


Моите сладки мандали са вдъхновени от есенните цветове на кленовете, брезите, гинко, на пламналата в червено-оранжево смрадлика и бухналите в цикламено, виолетово и лилаво алпийски астри.

Продукти:

* 400 грама брашно
* 60 грама мед -3 с.л. течен мед
* 80 грама пудра захар  
* 100 гр масло,меко на стайна температура
* 2 яйца
* 1 ч.л сода бикарбонат
* 1/4 ч.л сол
* подправки  :
* 1 ч.л. канела или на вкус
*  семенцата от 1 шушулка ванилия 
* 1 ч.л джинджифил-пресен, ситно настърган
* 1 с.л. портокалова есенция или ситно настъргана портокалова кора
 Приготвяне:

1.В  голяма купа, пресейте 2-3 пъти, брашното, содата, прахообразните подправки и солта
 2.Оформете кладенче и добавете  маслото, меда, подправките, които не сте пресели и яйцата.Започнете за бъркате с вилица или дървена лъжица. Когато  бъркането стане трудно и се оформи тесто продължете с ръка, която сте топнали в малко брашно и оформете на топка.Това става бързо и без добавяне на допълнително количество брашно.
Увийте тестото в свежо фолио и оставете през нощта на хладно.При мен печенето се получава на следващата нощ .Не е проблем да остане и още една.
3.Около час преди да започнете да печете го извадете на стайна температура. Маслото е стегнало тестото и е трудно да се разточва, затова трябва да се отпусне.
4.Загрейте фурната до 180 C
5.Застелете тавите с хартия. Поставете хартия на плота, с платнена торбичка, пълна с брашно леко посипете/напудрете с брашно-това ще помогне на отделянето на бисквитките. Откъснете парче от тестото  и с помощта на друг лист хартия или свежо фолио, разточете тънко около 3-5 мм. Нарежете желаните форми.Добре е в една тава да поставяте приблизително еднакви фигури, за да се изпекат равномерно.Ако е прекалено меко тестото, може да сложите тавата за малко във фризера.
Печете около 5-7 минути, в зависимост от размера на бисквитките.Ако са по малки-  проверете след 4-5 минути.За по-големи -6-8 до 10 минути. Вадят се, когато съвсем леко краищата им порозовеят.
6.Извадете от фурната, оставете да изстинат, да ги чувствате топли, и тогава ги пренесете от тавата на решетка, където  напълно да изстинат. Горещите бисквити са още меки и могат да се счупят-особено по-големите.
 7.Украсете следващия ден. Залепването на разточения фондан може да стане:
-тънък слой разбито масло с пудра захар и ванилия.
-със разреден сироп от сладко или мед. Потапяте четката и отцеждате. Залепвате и притискате фондана. Леко заглаждате за абсолютно равна повърхност. Внимавайте да не "сиропирате" бисквитите.
Препоръчвам да мажете и покривате бисквитка, след бисквитка. Имам пред вид да не намажете всички бисквити с масло или сироп и тогава да започнете да покривате с фондана. Работи се с малко количество фондан, като останалия, с който не работите е винаги завит добре със свежо фолио. Когато стои на въздуха той изсъхва, става трошлив, не е еластичен и в даден момент губи качествата си.В ръцете ви трябва да има фондан, за около 3-4 бисквитки.
Когато покриете всички бисквитки започвате с изрисуването им. Както съм споменавала много пъти в предишни публикации с рисувани бисквити или торти, боичките - прахообразни, се разтварят в малко спирт. Направете си палитра върху голяма чиния, на няколко места изсипете от избраните цветове по около 1/8 кафеена лъжичка и капнете по 1-2 капки спирт. С върха на четката леко разбърквате и рисувате. Трябва да имате до себе си чаша с вода, където да миете четката и кухненска хартия за подсушаването й. Ще се наложи многократно да разтваряте боята със спирт, тъй като той се изпарява твърде бързо. Аз използвам медицински спирт, без аромат. Може да се използва и водка или друг алкохол без аромат. Не използвам вода, тъй като фонданът започва да се топи, рисунката не изсъхва бързо, ако изобщо изсъхне.

Коментари

  1. Бети, страхотни бисквити! И аз винаги си рисувам кръгчета и наистина действат много успокояващо! Много красива декорация си направила! :)
    Поздрави и лека вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Бети, преливат цветовете отново при теб... Цяла феерия, цял водопад от краски. Страхотни бисквитки!
    Сърдечни поздрави с пожелания за хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, радвам се, че ти харесва!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  3. Много весели и пъстри бисквитки, Бети, да го е жал човек да ги заръфа! :) И колко време и търпение се иска за това...
    Не съм чула за тези мандали, никога. Ако ме питат коя е любимата ми фигура, веднага без да се замисля казвам кръг, но се улавям, че когато съм в някакво вглъбено състояние, рисувам едни безкрайни осмици, прави, полегнали, като спиралите, нямат край, като ту намалявам размерът им, ту го уголемявам... непонятно ми е какво правя всъщност. Дори често правя това и с мишката по екрана на монитора.
    Поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, и на мен са ми интересни всички тези неща, които правим несъзнателно и които са израз на нашата същност, на душевните ни състояния и изразяват нашите емоции. Би ми било много интересно да прочета книга за изследване на почерците например.
      Трябвало е да се насоча към изучаване на психология :)

      Изтриване
  4. Толкова колорит и настроение!
    Прекрасни са, Бети.
    Не бях чувала за мандала и сега разпали любопитството ми!
    Прегръдка и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти!
      Сигурно ще намериш литература за мандала! А моята племенница сама си е избрала тези книжки в книжарницата...
      Прегръдка!

      Изтриване
  5. Много,много красиви,пъстроцветни и в тон с багрите и ароматите на есента,Бети!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. каква необичайна идея, Бети. Терапия с мандала чрез приготвяне на сладки. Мн зареждащ, мандалски пост.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен ми беше приповдигнато и много, много приятно да ги направя, Вики!

      Изтриване
  7. Cuanto arte Bety!!!! Parecen de cerámica. Eres muy creativa, deberías dedicarte al arte o manualidades. Besitos canarios.

    ОтговорИзтриване
  8. Много интересно, Бети,
    захласвам се от твоите красоти, умения и фантазия - моите комплименти отново!
    Благодаря за удоволствието, поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, благодаря ти сърдечно за изключително милите думи!
      Радвам се, че ти е било приятно да ги разгледаш!

      Изтриване
  9. Бети, толкова хубаво ми стана при вида на тази експлозия от цветове! Много са красиви - уж шарени, пък сякаш в тон, отиват си :)
    За пореден път комплименти за таланта и усета към красивото!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. да, Мария- и шаренки и допълващи се....обичам съчетанието на тези цветове, а всъщност те са около нас...

      Изтриване
  10. И аз не бях чувала за мандала, Бети. Много красиви сладки, с удоволствие бих ги разглеждала, и разгадавала! С такива прекрасни цветове! Страхотни вдъхновения, прекрасни изпълнения и толкова много нежност в една публикация! Приятна вечер, прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, трогваш ме с милите си думи!
      прегръдка!

      Изтриване
  11. Бети, почувствах се като в калейдоскоп;) Голяма шаренийка, голям кеф;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Марти! Възкликнах като видях коментара ти- бях направила един колаж от снимки на есенни дървета и тия страхотни нацъфтели астри...и обработих точно като калейдоскоп се получи...но някак не ми пасна на останалите снимки и се отказах да го постна тук....
      Прегръдка!

      Изтриване
  12. Удивителни са! Ти винаги ме удивляваш с идеите и ме радваш с изпълнението си, Бети! Аплодисменти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, благодаря ти за толкова сърдечния комплимент!

      Изтриване
  13. Бети, страхотни са - наистина терапия с цветове!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  14. Бети, изумителни са!
    Как си съчетала тези цветове и какви красиви фигурки! Харесва ми да ги гледам, общо и да се вглеждам във всяка поотделно...Невероятни са! Наистина действат ободряващо, разпускащо и за миг забравяш къде си!
    Уникална идея е това, да знаеш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Сандра!
      Много мили думи, които ме радват!
      А идеите, те са около нас, по улиците, в гората, в градината, .....навсякъде, просто трябва да ги видим!

      Изтриване
  15. Лятна градинка в края на есента! Чудесни бисквитки!
    Слънчеви и многоцветни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Бетиии, прекрасни са, прекрасни! Не казвай, че някой ги яде, че ще ми се пръсне сърцето...не се дъвче такава красота!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, за мен беше удоволствие да ги направя, а за хората, надявам се и да ги хапнат! Ако не исках да не се ядат щях да ги нарисувам на хартия :) Вкусни са много :)
      Благодаря ти, Ивана!

      Изтриване
  17. Много красиви и нежни, истинска прелест! Поздравления Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, благодаря за милия коментар!
      Радвам се, че поспря тук!

      Изтриване
  18. Оле ... като цветовете на дъгата са Бети! Голяма красота! Чудя се от къде това търпение и време намираш да изрисуваш толкова финно всяка една бисквитка? :) Фантастична си! Аз не бих могла :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, това е моя начин за зареждане, свършвам всичко останало и когато къщата притихне хващам четката....ТОлкова е приятно да виждаш това, което излиза изпод пръстите ти, тези цветове....
      За мен просто е удоволствие и ми носи голяма радост....
      Прегръдка!

      Изтриване
  19. Бети, пак ме остави без думи! Как да продължа с коментара сега?! Прекрасни са, просто прекрасни, както и историята им. Прегръдки :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, радвам се, че ти харесват!
      Прегръдки!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни