Песто от коприва и диворастящи ядливи треви - Nettles and Wild Edible Grasses Pesto




Най- после дългоочакваната пролет дойде с изобилие от коприва, левурда и всякакви други диворастящи треви. Почти всеки ден имам нещо за ядене, което съдържа коприва. И ако от нея имам целогодишно, след редовно подрязване/косене, то на левурдата бързо и минава времето. От няколко години старателно си отглеждам няколко корена и толкова много се радвам на листенцата и. Днес направих песто от копривени връхчета и листа, вместо традиционните скилидки чесън сложих листа левурда и още няколко зелени треви, които събрах в двора.  По принцип в песто се добавя настърган пармезан. Може и да се пропусне разбира се или да се замени с друг вид подобно сирене. Аз използвах този път домашно сирене от кашу- Билково сирене от кашу Ако имате непоносимост към ядки, може да използвате Веган сирене от слънчогледови семена - Fermented Sunflower Seeds Vegan Cheese

Ако обичате да приготвяте сами песто вижте тези рецепти:


Паста с песто от лилав босилек - Pasta with Purple Basil Pesto


 Коприва (Urtica dioica)



Звездица (Stellaria media)



Левурда (Allium ursinum L.)




Бръшлянова самобайка (Glechoma hederacea)



Седмолист ( Aegopodium Podagraria)

Песто от коприва и диворастящи ядливи треви -  Nettles and Wild Edible Grasses Pesto


Съставки:

 250 г връхчета и листа от свежа коприва
 50-60 г левурда
 100 г домашно сирене от кашу( или накиснато и изплакнато кашу и 2- 3 с.л. хранителна мая)
 50 г кълнове от слънчоглед
 90 мл зехтин
 1/4 ч.л. келтска сол
 35 мл сок от лимон ( от половин сочен лимон)
 3-4 стръка около 6-7 см бръшлянова самобайка - само листата
 5-6 стръка звездица
 10 -15 малки листа от глухарче
 10-15 стръка седмолист



Инструкции:

1. Поставете тенджера с повече вода да заври. Пуснете почистените листа от коприва. Разбъркайте и веднага отцедете през гевгир. Копривата стои във водата не повече от половин минута. Веднага полейте със студена вода, за да спрете готвенето. Отцедете, като леко притиснете.



2. Нарежете останалите зелении за да улесните смилането в уреда, с който разполагате.

3. Поставете всички съставки в блендер/ пасатор/ Нутрибулет и смелете до еднородна гладка смес. Проверете на вкус и поставете в бурканчета. Полейте отгоре със зехтин и съхранявайте в хладилник.

Насладете се на пестото като го добавите към паста, салата, може да намажете на препечена филийка или пица или просто да изядете, както ние направихме с едното бурканче.


Коментари

  1. Бети,
    най - хубавия сезон за мен е пролетта когато всичко се събужда за нов живот.Но за жалост през този сезон аз имам проблем с язвата и не мога да вкуся нищо зелено.Но приготвям песто и ще опитам и тази рецепта.А делишу още не съм пробвала, но опитах един веган кашкавал на база кокосово масло произведен в Кипър / закупен от магазин във Варна / и много ми хареса.А делишу скоро възнамерявам да пробвам.Не съм виждала тази бръшлянова самобайка наяве както и седмилист.Сигурно се намират из гората.
    Поздрави и успешна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай го, има страхотен вкус.Бръшлянова самобайка има и в парковете и горите.Листата, като се разтъркат имат приятен аромат.Сега се открива лесно, защото е цъфнала.Седмолист няма по нашия край.

      Изтриване
  2. Идея е това с пестото от коприва, и аз съм и почитател, но рядко излизам от града пролет, та да си набера сама, обикновено купувам. Другите треви са ми непознати.

    ОтговорИзтриване
  3. Бети,
    изпратих ти снимки по имейла.Заснех звездица, но не съм сигурна дали правилно съм определила растението.Можеш да погледнеш и да ми потвърдиш верния отговор.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни