Салата с грах, авокадо, бадеми и сметанов сос с рукола - Salad with chickpeas, avocado, almonds and cream sauce with arugula

  

 Обичам да ходя на пазара и да се разхождам сред сергиите, отрупани със зеленчуци и плодове.Купувам си редовните зелении, понякога търся нещо определено,но много често вземам нещо спонтанно, което знам, че го има днес, а утре няма да го открия или няма да е със същото качество-например прясна бамя,без нито едно потъмняло петънце, току що скъсана...или грах, в шушулка, ....отваряте и в ръката ви падат млечни зелени перлички...Как да не го вземе човек! Лошото е, че вземам повече 2-3 кг-това е само защото ходя с колело на работа и нямам багажник, ако съм с колата съм по-зле-правя няколко курса с торби до нея...луд с картечница-няма спасение ... Но пък докато измъкваш тези перлички от шушулките и им се любуваш, това е задължително :) имаш време да обмислиш какво да приготвиш от тях.Салатки, гарнитурки, че даже и ти идват идеи за сладкиши...Мда, неспасяема съм аз, каквото и да готвя, все сладкиши обмислям.И срам не срам , взех да си скицирам някои неща в един бележник.А дали ще ми стигне времето да ги приготвя...постоянно се сменят приоритетите и се появяват нови.Децата също имаха за задача за кажат какво искат с граха. Вики се измъкна хитричко-да съм ги изненадала. А Неви каза, че каквото и да съм приготвела щяло да е вкусно и че сигурно вече имам идея и тя е по дегустирането :)! Ех, какви деца имам-чудни! Можеха да си пожелаят някоя яхния, и да ми убият фантазията, още преди да е полетяла...Не че, не обичам яхния с грах, или гювеч, типичния, от който си облизваме пръстите, но пък да си измислиш нещо ново винаги е по- забавно.

 Млечния вкус на леко попарения или не, грах, според мен идеално щеше да хармонира с мазното авокадо, малко, съвсем малко фина морска сол, въпреки че изобщо не е необходима, настъргания пармезан е напълно достатъчен, за фина хрупкавост поръсих с листенца филирани бадеми, които  за да са по-аромтни леко запекох при непрекъснато бъркане в тефлоновия тиган. Тях ги добавяте,когато салатата трябва да се сервира. И тъй като имах щастието да имам свежа рукола, а според мен тя също пасва идеално, направих един нежен сос със заквасена сметана.Сложих и малко див лук, нарязан с ножицата-изглежда по-добре.Накрая украсих с няколко свежи връхчета хрупкава тученица и цветчета от латинка.



Получи се една прекрасна лека, нежна, балансирана салата, в която ароматите и вкусовете на отделните съставки  се допълваха и подчертаваха взаимно.



Продукти:

За всяка порция предвидете по:

За салатата:

*  грах-около чаша
* 1 авокадо
* 1 с.л. лимонов сок-за авокадото, след като го нарежете го полейте с лимоновия сок, за да не потъмнее.
* щипка фина морска сол-може и без, достатъчен е пармезана
*  филирани бадеми-препечени на сух тиган-около 3-4
* 1 с.л. пармезан-ситно настърган, пропуснете или заменете с хранителна мая, ако сте веган
* няколко стръка тученица-само връхчетата
* няколко стръка див лук
* 1 ч.л. екстра върджин зехтин-може и да пропуснете, на мен авокадото ми е достатъчн, но на останалите сложих-полезен е!:)
* ядливи цветя, нетретирани- по желание.Аз съм използвала латинка.

за соса:

* 1 връзка рукола
* 1/2 ч.ч заквасена сметана или соева сметана, ако сте веган



Приготвяне:

В общи линии го описах вече. Искам да обърна внимание, че попарването на граха, трябва да е във вряща вода и за около 2-3 минути. Може и да пропуснете и да хапнете суров. Това време е за хубав млечен грах. Подготвяте си гевгира, изцеждате и веднага изсипвате граха във вода с кубчета лед. Не бива да допускате при варенето да смени  прекрасния си зелен цвят.Отново отцеждате.

Нарязвате авокадото на малки парченца, поливате  с лимоновия сок и разбърквате с граха. Добавете и нарязаните стръкове див лук. Оставете в хладилника докати приключите с бадемите и соса.Непосредствено преди сервиране, добавете пармезана и разбъркайте.

Запичате бадемите. Препоръчвам да използвате фините филирани бадеми, ако използвате някакви други- цели, счукани или нарязани, усещането при яденето няма да е същото. Филираните бадеми осигуряват една съвсем фина хрупкавост във всяка хапка, и допълват основния вкус на граха.

За соса, нарежете руколата и я разбъркайте със сметаната.Оставете няколко клончета за украса.



При сервиране, поставете в чинията от  сместа с грах и авокадо, поръсете с листенца бадеми, Сложете клончетата тученица и цветето. В страни или ако желаете в центъра на салатата поставете соса с рукола.


Горещо ви препоръчвам тази невероятна салата! Мисля , че ще ви хареса.  А е подходяща и за лека вечеря- за мен беше.






Коментари

  1. Невероятно предложение и много красиви снимки! Да не говорим какви добрички дечица си имате - да са живи и здрави, за радост на всички ви! Хубава вечер, Бети! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, мила,
    Благодаря ти за хубавите думи!
    Децата са страхотни и много ги обичам!И са адски забавни!
    Хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  3. И децата случили с майка и майката с деца:)
    Бети, изглежда и звучи много лека и вкусна красивата салатка!
    Прегръдки и поздрави за поддръжниците ти:)

    ОтговорИзтриване
  4. Бети, толкова красива и апетитно поднесена салата!
    Прегръдка и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  5. Салата за богове се е получила ! Чудна и много красива ! Комплименти !
    Хубав петък ,Бети !

    ОтговорИзтриване
  6. Бети, невероятна си! И вкусно и токова интересно...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Креми, наистина е много вкусна.А забавлението е пълно, когато децата са около мен!

      Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Бети, тази салата е разкошна и много интересна като комбинация, ще я опитаме:)
    Прекрасен уикенд мила и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви и на теб чудесни почивни дни!

      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Впечатляващо, Бети! :) А аз не намирам пресен грах на пазара, на който ходя, пък такива планове си бях направила за него... :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,благодаря!

      И аз съм постоянно в това-не намирам-ненамирам рукола, когато търся,никога не мога да намеря кумкуати, не съм намериля лимонов босилек....и колко други неща....

      Изтриване
  9. Много свежа изглежда салатката и много изискано си я поднесла, Бети!
    Много са милички дечицата ти :))
    Прегръдки и пожелания за хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря ти!
      Да :) много са мили и любвеобвилни!
      прегръдки и за теб и малката ти сладурана Далия!

      Изтриване
  10. Много красиво поднесена салата, особено с тези връхчета тученица. Направо цветна градина в чинията :))

    Хубави почивни дни, Бети :)

    ОтговорИзтриване
  11. Ина,

    Радвам се, че ти харесва!Досега дистанционно обикалях пазарчето, но без успех...

    Благодаря ти и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Много красиви снимки, Бети! Приборите много ми харесаха :-)
    Така хубаво си декорирала с ядливите цветя. Истинско изкуство е тази свежа салата!

    ОтговорИзтриване
  13. Анонименюли 14, 2012

    Прекрасна салата. И всичко мога да си набера от терасата. Ако знаете колко щастлива ме направихте... :)))
    Много вдъхновение и благодарности!
    Вили

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили,благодаря много!
      Радвам се, че ти е харесала салатата! Страхотно е, че имаш билки на терасата си!

      Изтриване
  14. Ммм, чудесно изглежда!
    Едно време винаги се чудих дали може да се яде тученицата наскубана от двора в село :) (Според баба ми и дядо ми - в никакъв случай :D)
    И цветя латинки така и не опитах, докато ми бяха налични...
    Трябва като се приберем другото лято непременнод а пробвам.
    А за цветовете тиквички, дето ги имаше в изобилие на село толкова време, а аз чак като се преместх разбрах, че можели да се готвят - няма да отварям дума.
    Така е то, едва като изгубя нещо и започвам да го оценявам :)

    ОтговорИзтриване
  15. Снежи,

    Аз пък точно от баба ми знам, че се яде, тя даже ни правеше таратор с нея. А аз събирам семената на латинките, когато наедреят,но са още свежи и ги мариновам. На вкус са подобни на каперсите.А за цветовете на тиквичките знам, но от миналата година не успявам да публикувам нищо с тях,не стигат до снимки.
    За съжаление си права, много неща оценяваме и се сещаме, че са ни били в ръцете, така да се каже, едва, когато сме далеч от тях.

    ОтговорИзтриване
  16. Very good! :) Thanks for your visit to my blog (my english is terrible! Sorry!)

    ОтговорИзтриване
  17. Che buona quell'erbetta che vedo nei piselli..
    la conosco molto bene e mi piace anche il sapore.
    Io la faccio con i pomodori, cetrioli, peperoni, cipolla,insalata tutto a crudo tagliate a pezzetti e conditi con olio e aceto e sale.
    Sono i sapori dell'infanzia.
    Li amo ancora.
    Sei molto brava.
    ciao

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Questi sono i sapori della detstvoto.-assolutamente ragione!
      Contenta che ti piaccia i miei suggerimenti!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни