Студен чай от лайка и овесено мляко - Cold chamomile tea and oat milk - vegan


 Наближава края на лятото. Плавно, красиво, дарявайки ни с аромати, синева, дълги следобеди, звездни нощи, милва загорелите ни рамене с лек бриз...Налива гроздето със сладък сок, узрява крушите, дава светлина на дюлите и грее тиквите.
Вече се виждат паднали листа по зелените поляни, тревите край пътя обаче отдавна са сухи. Усещам отминаването на лятото, още когато градът спре да ухае омайващо на липи. Тогава започва жътвата и свършва за няколко дни. Нивите не шумолят като развети коси, но по пътищата се усеща аромата на житната слама, сега вече балирана. Харесвам този аромат на узряла нива, както и на току що опечен хляб. Харесвам и вкуса и аромата на овесените ядки, които ми миришат точно на летните ниви... Обичам вкуса на овесените ядки в сладки, бисквити, дори любимите ми бисквити са с овесено брашно. Скоро ще ви ги покажа.



 Харесва ми да имам такива аромати у дома и миналата година опитах овесено мляко и много ми допадна. А днес, си направих студен чай от лайка и добавих от овесеното мляко.
Любител съм на чая и с голямо удоволствие пия по всяко време на годината. Обичам и билкови отвари. Още от дете често добавям мляко. Така ми е по-вкусно. Не помня дали съм го прочела някъде или пък съм гледала някакъв филм или просто ми е хрумнало. В последно време предпочитам в шейкове, смутита и всякакви напитки, които се правят с прясно мляко, да го  замествам със соево, бадемово, орехово, оризово или овесено.

                                                              
 ******
 Та да се върнем на овесеното млякото- много ми допадна, дори ми е фаворит. Още не съм правила сама, но ще пробвам.  Чрез снимките се надявам да  усетите аромата и насладата ми от направената напитка. Сервирах със сламки от пшенични стъбла и клонче от див овес.



 Така направения студен чай, с лайка, мед и овесено мляко е подходящ и като успокояваща напитка преди лягане или за релакс след работа, преди да се впуснете в приготвяне на вечерята например.


Продукти:

за две чаши от 400 мл

* 400 мл овесено мляко
* 400 мл вода
* 2 с.л. лайка, сушена
* 2 ч.л. мед



Освен това:

Сламки, аз използвах от пшенични класове, отрязане между две коленца, за да може да се пие през тях .
Две цветчета лайка
Два стръка див овес



Приготвяне:

Направете запарка от лайката, желателно е в порцеланов чайник или стъклен. Загрейте  водата до завиране и залейте сухите цветове.Покрийте и оставете 5-7 минути. Прецедете и охладете.
Налейте в стъклени чаши, допълнете с овесеното мляко. Сложете по лъжичка мед, поставете "бъркалката" от див овес, сламката, ха това наистина си е сламка :) . Пуснете цветчето лайка и се насладете на топлия следобед. Напитката ще ви отведе сред безкрайните полюшващи се ниви и ще ви зареди със спокойствие и вътрешна тишина.


****** не е реклама, в смисъл платена, не съм получила и безплатно мляко.

А, ето как може да направите у дома овесено мляко.


Коментари

  1. И все се чудя откъде изнамираш толкова красоти, Бети, че да ги вложиш в презентацията? Например този див овес...
    Прекрасно е предложението ти, много ме заинтригува! И малко по английски с това мляко в чая, аз май не съм опитвала.
    Сърдечни поздрави Бети!

    ОтговорИзтриване
  2. Гери, навсякъде го има! Покрай ниви, стърнища, пътища, даже и в двора на село си имаме.Майка ми все го изкоренява, а на мен много ми харесва, особено сега,когато изсъхне, с този пясъчен цвят. И е толкова нежен и изящен.
    Това мляко има много приятен вкус и аромат. Но ти можеш да опиташ и с нормално мляко, такова каквото обичаш.
    Сподели дали ти харесва?
    Прегръдка, Гери и прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз пък не съм си купувала ядково мляко, всеки път, когато се зачета в етикета и се отказвам, а от домашно направените май най-много харесвам овесеното :)
    Страхотна публикация, Бети! След ранното посещение на пазара на производителите, твоите думи и снимки са страхотен старт на деня ми!
    Хубав уикенд ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, колко си мила! А за мен, твоите думи, бяха усмивката, с която започна деня ми!
      Аз не съм правила още от овесени ядки, само от орехи, бадеми и лешници и кашу, но с други цели....
      Какво те притеснява в тази марка ли конкретно или по принцип?

      Хубав следобед!

      Изтриване
  4. Мила Бети, получих чашките!
    Невероятна си, колко празнично си ги опаковала! Стана ми още по приятно! Благодаря още веднъж!

    Ще излизам на пазар и искам да купя от това овесено мляко, ако не се лъжа това е марка, която се продава в ДМ-магазините?

    Няколко пъти влизах да разглеждам и се насладя на прекрасните снимки!
    Чудна се!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сандра, чудесно е, че съм ти доставила радост! Благодаря ти за милите думи!

      Да, в ДМ се намира това мляко.

      Благодаря за комплимента!

      Изтриване
  5. Обхвана ме вече носталгия по отминаващото лято, но винаги ще преглеждам летните ти постове Бети и ще се усмихвам. Поредната красота и чудесно предложение! Усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Неусетоно минават дните, но все още е топло, даже горещо, а може би ще се радваме на дълга и топла есен.
      Благодаря, Дани!

      Изтриване
  6. Като студентка пиех чая със сметана. Сега не толкова.Това с тези млека е чудесно, ама как да съм сигурна, че е направено от читави ядки, напоследък между тях е такъв боклук... Хайде направи едно ти, за да ме научиш и мен. Освен от кашу, друго не съм правила.
    Снимките ти. Бети са прекрасни, макар и края на лятото да се вижда как идва в тях. Някак не съм готова още за студ...
    Прегръдка, Бети и хубава недля!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз Марти, дори мога да кажа, че никога не съм готова за студа!
      Ще пробвам в най-скоро време, въпреки, че човек не може да е сигурен и в ядките- ккъде, как, са отглеждани....обработени...

      Благодаря, Марти и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  7. ¸.•°❤❤⊱彡

    Passei para uma visita.
    Muito exótico e super delicioso.
    Bom domingo!
    Boa semana!
    Beijinhos do Brasil.
    ¸.•°❤❤⊱彡

    ОтговорИзтриване
  8. Тази вечер се усетих отново дете... Онези далечни лета, когато играехме на криеница в старата дървена плевня, сред остатъци от сухи тревички, разхвърляно сено, мека слънчева светлина, аромат на цветя, липа и късно лято. Под нас се обаждаше кравата, която смущавахме с тропота си на горния етаж. Дядо си сушеше разни билки върху парчета вестник на верандата. Имаше и лайка. Толкова красиви малки цветенца... Размечта ме, Бети, с тези снимки!!! :)

    Подобно на теб обичам овесени ядки под всякаква форма, включително като мляко :) Предложението ти за чай е много приятно. Няма как да не ми хареса! :) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, и и аз имам същите изживявания, а освен това с дядо и баба ходехме и събирахме билки ...незабравими детски спомени, които за съжаление моите деца нямат.... Отдавна няма животни в плевнята...
      Но пък с дъщеря ми събираме и сушим билки и правим ароматни чайчета, дори и през лятото :)

      Благодаря ти, мила Тики!
      Радвам се, че имаме общи неща, които харесваме!
      прегръдки!

      Изтриване
  9. Unikalni snimki, tazi s praznata chasha me zakichi s usmivka:-) az prawja home-made mljako ot leshnizi (polowinkata go izpiwa predi men, che nie i dwamata ne ponasjame normalno mljako), unikalno e...no trjabwa da probwam oatmilk!

    a kak mi e zyfnala lajkata na balkona, tochno da probwam twojata prekrasna rezepta! topli usmivki ot haga...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Jana, надявам се да ти хареса и овесеното мляко. Аз също си правя лешниково и орехово мляко. Орехово всъщност, още като бях дете и събирахме пресните орехи, тогава най-много го обичам.

      Благодаря ти за усмивката и топлите думи!

      Изтриване
  10. Аз като едно много боледувало дете недолюбвам два аромата-на лайката(заради чайовете и гаргарите) и на компота от ягоди(с него ми даваха да си пия хапчетата).
    Но пък самата билка е толкова нежна,както и цялата ти презентация,Бети,личи толкова много старание,че не мога да не те поздравя!Както винаги си съчетала всеки компонент с много усет!
    Хубава нова седмица ти пожелавам най-сърдечно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Роси, усмихна ме!
      Мен дори и майка ми не успя да ме откаже да пия чай, въпреки че не понасям горещ чай с лимон, тя винаги слагаше, като преди това изтискваше резенчето в чашата. По необясними причини, не обичам топъл чай с лимон. Предпочитам да хапна лимона. Всъщност много обичам лимон и със захар и с мед, нарязан просто в чинийка, в салати, навсякъде...само в горещ чай не ми харесва.

      А чаят от лайка, има необяснимо очарование за мен. винаги наблюдавам как се разтварят листчетата на цветчетата в горещата вода и аромата е особено чист.
      Но те разбирам, съпругът ми също свързва пиенето на чай само с простудно заболяване:)

      Благодаря ти!

      Изтриване
  11. Отново прекрасни фотоси .... напитката няма да коментирам ... обичам чай във всичките му разновидности:)
    Но "бъркалката" от див овес , сламката която наистина е сламка и това цветче от лайка в чашката , правят напитката ти уникат .... Бети възхищавам ти се !

    ОтговорИзтриване
  12. А, аз Дани ти благодаря за думите!
    Радваш ме, много ме радваш!
    И ме усмихваш!

    ОтговорИзтриване
  13. Бети 😃 Отново прочетох поста ти от началото до края😘 заедно с коментарите …
    Попих всяка твоя думичка и усетих аромата на узрялата лятна нива 😃
    Освен че си естет кулинар, пишеш пленително … обожавам да те чета 😘
    Обичам прехода лято /есен … не се сдържах … коментирам отново, за да те поздравя … просто ей така … за усещането с което ме зареди 😘

    ОтговорИзтриване
  14. Дани, аз се радвам винаги на твоите думи, че ти е приятно тук с моите снимки, рецепти, усещания, които съм записала. Благодаря за хубавите думи! Не ги сдържай :) - те са топло докосване.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни