Домашно приготвено овесено мляко- Homemade Oat Milk


Днес ще споделя рецепта за домашно овесено мляко. Приготвя се бързо и лесно. От всички ядкови млека,  това, от овесени ядки, се приготвя най-бързо и е най- евтино. По една или друга причина много хора избягват пиенето на прясно краве мляко. Дори  да  не сте от тях,  приготвянето на това мляко ви дава  възможност да разнообразите менюто си. При липса на прясно мляко за шейк и смути или сутрешното мюсли  може да приготвите бързо овесено мляко сами у дома. Ще имате мляко, по-бързо, отколкото, ако излезете да пазарите. Разбира се трябва да разполагате с овесени ядки.  Ако като мен обичате да пиете кафе и   чай с мляко, опитайте, като замените кравето  с овесено мляко. За мен много любимо съчетание на вкусове е този  Студен чай от лайка и овесено мляко - Cold chamomile tea and oat milk - vegan
През зимата му се наслаждавам в топъл вариант.



Вече на много места може да се намерят различни видове ядкови млека, соево, оризово, от конопени семена, също и овесено мляко. Предимството на домашно направеното е, че може да контролирате съставките.  Може да ароматизирате с ванилови семенца или канела или друг предпочитан аромат, да добавите мед, агаве сироп, стевия или кленов сироп. Може да контролирате гъстотата на млякото, с добавянето на по-малко вода, а не с различни други сгъстители. И разбира се остатъците от овесените ядки също имат приложение. Дали ще ги използвате за нежен, хидратиращ пилинг под душа-най-често в моя случай, маска за лице или ще приготвите Овесени кюфтета  решавате вие.
Вероятно има много рецепти за приготвяне на домашно овесено мляко. Аз го приготвих, така както приготвям мляко от различни ядки. Единствената разлика е в периода за накисване.

Аз обичам аромата на овесените ядки и не съм добавяла допълнително нищо. Избрах да подсладя с малко мед.





Продукти:

* 1 ч.ч. овесени ядки-едро или дребно пресовани
* вода за накисване
* 3 ч.ч. филтрирана вода
* мед (агаве сироп, кленов сироп или стевия)
* ванилова шушулка по желание

Необходими са  също блендер или пасатор фина цедка
По желание също тензух или марля

Приготвяне:


1. Поставете овесените ядки в купа и покрийте с вода. Оставете за  10-15 минути .
2. Прецедете и изплакнете.
3. Поставете овесените ядки в дълбок съд, където ще блендирате или пасирате.Залейте с 3-те чаши филтрирана вода. (Ако използвате остатъците за пилинг, може сега да добавите меда или желания подсладител и аромат- канела или ванилия или друг. Ако ще правите кюфтета, добавете ароматите и меда след като прецедите овесените ядки от млякото и отново за кратко пулсирайте.) Блендирайте или пасирайте докато се получи кремообразна течност.



4. Прецедете през фина цедка, като притиснете с лъжица. Ако искате много фино прецедено мляко може да използвате, допълнително тензух или марля, които да сложите в цедката. Налейте млякото в бутилка и съхранявайте в хладилника. Преди употреба разклатете. Съхранявайте до 2-3 дни в хладилник.



Насладете се на финия вкус и аромат на това мляко, както и на благотворното влияние върху кожата ви!

Коментари

  1. Бети, като ги накисна овесените ядки, после изцеждам течност, която си е точно като мляко бяла. Ама винаги я хвърлям. Веднъж обаче я използвах вместо прясно мляко за огретен - е, чудно се получи, не по-малко вкусно. :)
    Ще опитам и по твоята технология!
    Усмихната и топла вечер ти желая. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Течността от накисването се изхвърля заради инхибиторите.
      Овесеното мляко може да се използва като останалите млека, като кравето също- в десерти и ястия.Забелязала съм, че соевото е най-подходящо за печива.
      Радвам се, че ти е харесал вкуса на огретена, опитай и като напитка.
      Хубав ден, Гери!

      Изтриване
  2. Bety,
    The homemade oat milk looks delightful. I've never heard of it before. I love oatmeal in the morning and eat it with pecans and blueberries sometimes. Thanks for sharing the recipes. I hope you're enjoying these November days.

    ~Sheri

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Shery,
      Try it some time to prepare your breakfast with oat milk
      Thank you! There's fog and cool, but there are still leaves on the trees

      Изтриване
  3. Страшно интересно! И през ум не ми е минавало, че така може да се получи мляко! Поздравления и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм била полезна, Радост!
      Ще се радвам да опиташ!

      Изтриване
  4. Не съм приготвяла мляко от овесени ядки, а от овес.Овесените ядки от няколко години ми предизвикват страхотни киселини.Не знам как ги получават и с какво ги обработват.Ще изпробвам твоята рецепта, Бети.Сигурно, приети по този начин няма да ми създават проблеми.Благодаря ти сърдечно за идеята.
    Поздрави и леки почивни дни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В твоя случай, вероятно накисваш овеса за повече часове, преди да блендираш.
      Опитай някакви био пресовани ядки, които да накиснеш и изплакнеш.

      Изтриване
  5. Орехово много обичам, Бети, но някак със соевото не се сприятелихме. Опитвала съм готово на Джоя, но дали защото бе натурално, неовкусено, едва го преглътнах. Би ли споделила от предложената доза продукти какво количество мляко получи? Мисля да му дам още един шанс, да видим дали този път ще се приеме.
    Поздрави и усмихнат петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, и аз обичам много орехово мляко и бадемово. Всъщност аз предлагам овесено в тази рецепта, не соево. Друг път ще публикувам как приготвям соево мляко, както и соево сирене.
      Пропорцията е 1:3, овесени ядки:вода. Обикновено меря с една, която е с вместимост 220 мл. получих 700 мл готово мляко. Не съм прецеждала през тензух, само през цедка.

      Изтриване
  6. Pues no la he probado nunca, que sabor tiene? Feliz fin de semana Bety.

    ОтговорИзтриване
  7. Пак нещо интересно намирам тук!

    ОтговорИзтриване
  8. I've never tried to make or even tasted oat milk! I must try this!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Try it, Vicky! Hope you relish its taste!
      Preparation is fast. A flavor is very nice!

      Изтриване
  9. Ще пробвам и аз да си направя, Бети! Благодаря ти за тази рецепта! Определено ядковите млека излизат малко скъпичко, но това ако ми допадне със сигурност ще си го приготвям често. Чудесни снимки, мила и бутилката е красива:). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ти допадне, Кате! Освен изгодната цена, това мляко е атрактивно и с вкуса си и не на последно място с бързината на приготвяне.
      Бутилката е от http://www.bormioliroccousa.com/products/line/?id=103#

      Изтриване
  10. Аз не мога да консумирам прясно мляко и обезателно ще пробвам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм полезна Тили и ще се радвам още повече, ако ти допадне!

      Изтриване
  11. Ja mleko krowie wprost uwielbiam, ale jeszcze nigdy nie próbowałam mleczka owsianego. Bardzo chętnie spróbuję szczególnie, że mam nadmiar płatków owsianych :)

    ОтговорИзтриване
  12. Почти съм спряла прясното мляко по здравословни причини и понеже соевото не ми седи много здравословно за мен, ей това ще е моето. Радвам се, че сподели метода , Бети! Отивам да го правя. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз все още понякога го използвам за влагане в сладкиши и десерти, но не пия-вероятно от 20 години. Радвам се, че ти допада, Марти! Благодаря ти!

      Изтриване
  13. Привет!От известно време правя най-различно ядково мляко.Пробвах и с овесени ядки.На две чаши ядки сложиш 1л вода ( към 5 чаши ).Накиснах ядките за 5ч и изплакнах.Блендирах, но след като прецедих през цедка нямаше почти никакъв остатък.Прецедих и през тензух и остана малко повече, но пак си беше малко.Млякото на вкус май си е добре, но на вид ми се струва едно лигаво и гъсто.Разредих го с още малко вода, но пак си е такова, точи се някак.Искам да попитам, дали така трябва да бъде?Може би трябваше да блендирам за по-кратко време, знам ли.

    ОтговорИзтриване
  14. Привет!
    Не ми се е случвало да се точи, но никога не съм накисвала ядките за повече от 2 часа. В повечето случаи накисвам за 30-40 минути до час. Изплакването го правя под течащата вода и след това добавям филтрираната и пасирам/блендирам за кратко. Прецеждам, с цедка, както съм показала на снимката.
    В овесените ядки има слизести вещества, които действат успокояващо при язвени болести, но това е друга тема. И на мен не ми е приятна такава точеща се текстура .
    Вероятни причини са дългото накисване, съвсем леко изплакване, прекалено дълго пасиране.
    Пасирам овесените ядки, значително по-кратко време от всички други- бадеми, орехи, лешници, кашу, ...

    Колкото по-фино е прецеждането, т.е. марля, тензух, толкова по бистро ще е млякото, тъй като частиците се спират в цедилото. Дребните частици, доколкото се усещат не ме дразнят и при другите ядкови млека. Винаги прецеждам през цедка като притискам масата с лъжица. Останалата маса поръсвам с хранителна мая, някои подправки и приготвям нещо като крема сирене. А когато ще използвам в крекери поставям в няколко слоя марля и изстисквам за да засуша максимално прецедената маса.

    Опитай с по-кратко накисване -30-40 минути, добро изплакване - до бистра вода и по-кратко блендиране.

    Надявам се да се получи следващия път. Съжалявам, че нямам условия за да направя видео.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,Бети,бихте ли споделила как приготвяте крема сирене?!

      Изтриване
    2. Павел, не съм записала рецепта, на мига ми хрумна.Добавям хранителна мая- за сиренен вкус и мирис, освен това малко стопено кокосово масло и риган и мащерка -стрити сушени листенца.Пасирам и поставям в бурканче или използвам веднага.

      Изтриване
  15. Мерси!Много хубави стават ядковите млека.Направих пак овесено, като спазих напъдствията и се получи по-добре.Но щом това е специфично за овесените ядки и дори е полезно, предното няма да го изхвърлям, а ще се използва.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Радвам се, че е станало по-добре. Искаше ми се да няма никаква следа от точене и да има нормален цвят на мляко-надявам се да е така.
    А предното- ако беше момиче, щях да препоръчам да използваш във ваната за омекотяване на кожата :)

    ОтговорИзтриване
  17. А, хранителна мая откъде може да си купим?

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни