Топла есенна салата с карфиол Романо, тиква, цвекло и бадеми - Warm Autumn Romano Cauliflower Salad with Pumpkin, Beets and Amonds-vegan

Вкъщи обичаме карфиол и броколи и брюкселско зеле и аспержи и зеле.Приготвяме ги по всевъзможни начини, а когато попаднем на току що откъснати броколи и карфиол, похапваме дори и сурови. Преди години дори бях засяла и събрала реколта от брюкселско зеле. По нашите пазари почти не се среща прясно, а там където предлагат то е откъснато от стъблото, а така започва да вехне бързо.Виждала съм по пазари извън България да се продава стъблото с всички малки зелчици по него.Но днес ще споделя каква салата направих с карфиол Романо, какъвто си купувам за първи път.

 Очарована съм от невероятния природен  геометричен дизайн на този карфиол.


Разбира се виждала съм го на снимки, както и лилав карфиол и жълт, които никога не съм  опитвала, а ми се виждат толкова красиви и ако се сдобия със семена, непременно ще си засадя.

Не е ли прекрасен? Толкова сложни, напълно еднакви, в различни размери малки розички...И какъв цвят!....И колко сила, и енергия за нас носи в себе си този красив зеленчук!....


 

 Толкова много ме вдъхнови този съвършен карфиол, че докато се усетя направих специална салфетка, на която да го снимам, и която постлах, когато сервирах салатата на дъщеря ми.

 

Тя беше очарована и възхитена! А доброто настроение, което създаваме на близките си е неоценимо, както и нашето, предизвикано от техните емоции!


Ето и салатата, която направих.


Продукти:

* 1 чаша накисната, сварена египетска пшеница*
1 средна глава карфиол Романо, накъсана на малки розички  
1/2 средна глава бял карфиол , накъсана на малки розички 
* 3-4 с.л. студено пресован зехтин
* 3-4 с.л. слънчогледово олио
* 1 с.л. хималайска сол
* 1 ч.л.  прясно смлян черен пипер
* 1 голяма глава лук
* 2 с.л. синап
* 1 с.л. кимион на зърна
* 1 ч.л. мадсраско къри
* 1/2 тиква цигулка, печена без захар и вода  
* 1 глава цвекло сварена предварително   
* 1/2 ч.л. чили 
*  сок от 1 лимон
 

* шепа магданозени листа  
сока на един лимон
* шепа сурови бадеми  
* шепа фино настъргани или смлени на брашно бразилски орехи


 И вие, ако желаете може да си направите такива салфетки за хранене. Аз използвах парче плат за бродерии, но може да се използва дори хартия- най-обикновена, за опаковане. Може и друг памучен или ленен плат.Аз използвах хранителни бои за оцветяване на фондан-гелови.Разтваря се гела-боя в малко вода, няколко капки. Една по-голяма розичка от карфиол се разполовява и с четка се нанася боята. Правите щампи, където пожелаете. Същото се повтаря и с по-малка розичка. Аз оцветих в два цвята.Единият е любимото зелено, а другият е резултат от бленувания пурпурен карфиол.:). Оставете да изсъхнат. Не е необходимо да фиксирате с гладене или по друг начин.Докато се свари цвеклото рисуваната ми салфетка изсъхна.






Продуктите изглеждат много, но повечето от тях са подправки. Салатата може да се приготви само от бял карфиол. Разлика във вкуса няма. Обикновето всеки ден у дома в този сезон имаме печена тиква. Ако нямате, не е проблем да се пропусне. Аз я харесвам и добавих заради приятния контраст като цвят и текстура. Тя заедно с вареното цвекло освен, че са много полезни и внасят допълнително полезност и здравословност,  придават приятен колорит в чинията, а и карат Романо карфиола още по-добре да се откроява :)
Подправките са от индийската кухня. Забелязвам, че най-често приготвям  карфиола с такива подправки...:)




*Друг нов продукт, който използвах в тази салата бе египетската пшеница. Видях я в магазина, където ходя за прясно смляно брашно от лимец, поинтересувах се и реших да опитам. Тя е по-едра, по- дълго се вари от обикновената  пшеница, въпреки, че я киснах няколко часа. Казаха ми, че хора, които имат непоносимост към глутена я понасят добре, а също, че е богат източник на  селен. Селенът, е един от основните градивни елементи на защитната стена, която организмът ни създава срещу вирусите, стареенето, и всякакви други заболявания. Отворете линка по-горе и прочетете повече. Увеличих количеството на този микро елемент като добавих и бразилски орехи, за които знам, че го съдържат в най-висока степен от всички ядки.

 

 Като начало реших да опитам тази пшеница варена, а следващия път ще бъде смляна като брашно и замесена в нещо вкусно.



Приготвяне: 


1.От опечената тиква и свареното цвекло, разрязано на две половини се оформят топчета. Това се прави с лъжицата за коктейлни топчета. Поставете ги в различни чинии. Топчетата от цвекло поръсете с лимонов сок и малко зехтин.
2. Нарязва се лукът на полумесеци.В тиган се загрява слънчогледовото олио и към него се добавя нарязания лук. Разбърква се и се оставя да се остъкли. Добавят се черния пипер, солта, кимиона, синапеното семе, чилито. След няколко минути-3-4 се добавя и кърито. Разбърква се добре около минута. Добавя се сварената пшеница, разбърква се.Добавя се половината от лимоновия сок.Огънят се изключва, но тиганът продължава да стои на котлона.
3.Докато чакате лука да се остъкли наливате в тенджерка гореша вода.Когато заври, поръсвате малко сол и пускате последователно розичките от белия карфиол и после зеления Романо. Тъй като у дома предпочитаме карфиолът да хрупка го попарих само за около 1 минута. Извадих, отцедих и поставих в купа, близко до котлона. Купата също беше затоплена.Целта е всички продукти да се задържат топли до поднасянето на тази топла, ароматна салата.
4. Добре е купичките, в които ще поднасяте салатата да бъдат затоплени, за да задържат колкото може по-дълго салатата топла.Към купата, в която е карфиолът добавете ароматната пшеница, поръсете още малко от зехтина, поръсете останалия  лимонов сок, смлените бразилски орехи и разбъркайте. Разпределете в купичките. Поръсете магданоза и разпределете от топчетата тиква и цвекло.  Разпределете и суровите бадеми.



Бадемите може да бъдат и запечени, но аз предпочитам да са сурови.Понякога разбира се се изкушавам да запичам леко ядките, особено, ако ще ги влагам в бисквити или друг десерт и тъй или иначе ще ги обработвам термично.
Ако сте скъсали току що от градината си карфиола или купувате от производител, можете да хапнете и него суров.


 

Насладете се ! Здравословно и вкусно!

Коментари

  1. Que bien quedaron las verduras estampadas en la tela. Gracias por lo de pinterest Bety, besitos canarios.

    ОтговорИзтриване
  2. Para la diversión, hice copias con colorante de alimentos! Como una cubierta especial para sus verduras favoritas!

    For fun, I made prints with food dye! As a special cover for your favorite vegetables!

    ОтговорИзтриване
  3. Бети, отново красива и цветна салата, овкусена с любимите ми подправки!
    Обичам салата от пресен карфиол :)
    Салфетките са прекрасни !
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  4. Бети, поздравления за прелестната салатка и красивата салфетка, невероятна си! С пожелания за хубава съботна вечер! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе, радвам се, че ти харесва! Хубава нова седмица!

      Изтриване
  5. Бети, невероятна си! С какво желание приготвяш всичко, при теб готвенето не е просто готвене, при теб е направено от душа и сърце, влагаш емоции! Романеско съм купувала само веднъж, преди години от Метро, бях очарована. Не ми хрумна нищо друго освен да го панирам:))), толкова е красив, че ако сега си намеря може би ще го сготвя цял, но преди това ще го наснимам едно хубаво:))) Прелестна публикация, салфетката е уникална, а салатката чудна! Поздрави, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, :)верно, че за мен готвенето е емоция голяма! :)
      А този карфиол е наистина толкова прекрасен!
      Благодаря ти за милите думи и усмивки, които ми дари!

      Изтриване
  6. Бети, Бети... Извира от теб, фантазията не те напуска и за миг. Прекрасно е всичко! :)
    А карфиолът наистина е много ефектен. Още помня, когато го видях за първи път и снимката все още седи в телефона ми, хе-хе. ;)
    Поздрави и все такова споделено семейно щастие! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, за теб една силна и усмихната прегръдка!

      Изтриване
  7. Идва ми да копи/пейстна коментара на Гери! Абсолютен извор си на идеи, подправени с фантазия и артистизъм. Страшна си!!! Целувам те :*

    ОтговорИзтриване
  8. Първо искам да кажа, че покривката ми е фаворит, после салатата, карфиол обичам много и ще ми хареса много! Приказно! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Днес ми казаха, че покрай салфетката и карфиол ще проядат...:
      Което е страхотно, защото и карфиолът и броколите са много здравословни!
      Благодаря, Павлинка!

      Изтриване
  9. Прекрасно! Нямам друга дума! Покривчицата е страхотна, като я видях на първата снимка веднага се зачудих откъде си си намерила такава тематична, а то ти си била артиста! Салатата звучи много вкусна, много обичам карфиол във всякакъв вид! :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, много се радвам, че ти харесва покривчицата и салатката!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  10. Това със салфетката ме довърши, Бети! Ти си..... неизчерапем извор на добри и красиви идеи! Тази салатка и цялото оформление на снимките, е поредното доказателство за това. Дали у вас осъзнават какво съкровище имат;)? Поздрав и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Марти, как ме усмихваш!
      Благодаря ти!
      Хубава и успешна нова седмица!

      Изтриване
  11. Винаги си много изобретателна мила Бети. Витаминозна салатка с екзотичен карфиол, индийски подправки и хендмейд салфетка.Страхотна си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, радвам се, че поспря тук!
      Благодаря ти за сърдечните думи!

      Изтриване
  12. Вдъхновяваш ме, Бети! След твоя публикация се поражда желанието да те копирам :)) Салфетката е страхотна и си е легнала баш на мястото! Аплодирам те за кой ли път - уникална си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че те вдъхновявам!
      Благодаря, Снежи!
      Прегръдка!

      Изтриване
  13. Бети,чудесна салата!
    Брюкселско зеле сее баща ми,че много го обича,но у дома не сме му фенове.Броколи и карфиол много обичам,затова приветствах салатата!
    Пожелавам успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Wonderful pictures, you are very creative! Have a nice day.

    ОтговорИзтриване
  15. Бети, аз съм от хората, които предимно се "хранят с очи",
    и при теб съм винаги преситена не само визуално, но и здравословно...
    Изчерпвам се в коментари - много красиво, ефектно и полезно.
    Сърдечни поздрави, хубав, слънчев и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, забелязала съм, че и другите храниш първо с очите....:)
      Благодаря ти за прекрасните думи!

      Изтриване
  16. Бети, прекрасни цветове! Нарисувала си чудна картина!
    Скоро видят този карфиол и много ми хареса как изглежда, но този зеленчук не е от най-предпочитаните у нас, освен в туршия :) Обаче така ми хареса твоето предложение, че ще се отбия през пазара и ще направя изненада вкъщи :)
    Хубава и успешна седмица, Бети! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всъщност у дома единствената туршия, освен киселите краставици и лютите пърлени чушки правя само от карфиол и моркови... Ако видя отново от този карфиол ще си заложа в един буркан. Но предпочитам суров или съвсем леко попарен.
      Радвам се, че ти е допаднало предложението ми и много се надявам да изненадаш приятно близките си!

      Благодаря ти!

      Изтриване
  17. Много ми хареса тази салата.., както винаги тук намирам разнообразни, красиви, вкусни и полезни нещица.. Аз карфиола като броколи-то го ям почти само сурово, обожавам вкуса му на ядки мммм, този не съм пробвала обаче и съвсем скоро трябва да попълня този пропуск :)))

    ОтговорИзтриване
  18. Бети, голяма си вълшебница! Салатката ти е просто страхотна, интересни и вкусни продукти и подправки. А това със салфетката беше просто радост за очите.
    Тез еднаквите елементчета и чупки в карфиолчето и броколите са си природни фрактали! Изумителни!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни