Азиатска купа с магични сини оризови нудъли - Asian Bowl with Magical Blue Rice Noodles




Първия ми опит с азиатска храна. Моля, не ми се смейте много. Имам само вкусов опит и разговор с готвач виетнамец. Дори не мога да си представя колко необятна е тази кухня, не само по държави, но и по региони. И както  всяка национална кухня има типични съставки и начини на готвене, така и във всеки дом хората приготвят храната си по техен си начин. Тази мисъл ми вдъхна смелост да публикувам опита си с вас.
Обичам да откривам и пробвам различни храни, най-вече съм любопитна към плодове и зеленчуци, подправки и билки. Понякога тези неща са скъпи, просто защото ги няма при нас, друг път просто са различен поглед върху нещата, които ни заобикалят. Едно от удоволствията е да споделя опита си с хората, тук в блога и в Инстаграм- кликнете на линка и ме последвайте. Често публикувам там бързи рецепти , закуски и снимки от местата, на които ходя, и не винаги успявам да публикувам тук.
От известно време съм открила някои хранителни "боички" - напълно естествени, природни оцветители. Който следи блога ми знае тази ми страст. Виждали сте боядисаните с естествени бои великденски яйца. Когато се увлякох да приготвям сурови торти и десерти също изникна необходимостта да дам живот и вкус на това, което приготвях. Исках наситен вкус и цвят, различен от гамата на кремаво бяло и всички нюанси на кафяво- все пак повечето сурови десерти и торти се приготвят на базата на някакви ядки.  Малко по малко открих дехидратираните прахове от различни цветя, плодове, зеленчуци и цветя. Непрекъснато обогатявам колекцията си, и това поддържа ентусиазма ми да експериментирам.

В днешното ястие използвах прах от пеперуден грах. Виждали сте вече една торта с него. И смути купички в Инстаграм. Тогава споменах, че е "магичен" . Когато е сух е с опушено лавандулов цвят (има ли такъв цвят или този нюанс е само в моята глава !? ) Когато се разтвори във вода я оцветява в синьо- виждате цвета по снимките. Когато се добави киселина- се обагря в розово лилаво. Ще видите на последните снимки.



Най- много разчитам на дегустаторите у дома. И съм толкоооова щастлива, че са отзивчиви и приемат хрумванията ми с интерес, непредубедено, с една дума много им харесват.
Моят любим е свикнал с разноцветните храни, досега само в торти, десерти и закуски- вижте купите, които съм публикувала в Инстаграм. Беше изненадан, очарован от вида на днешния обяд. След като премина първата реакция на приемане на цвета на храната, тръпнех в очакване дали ще му допадне и на вкус. Не че пеперудения грах дава какъвто и да било вкус, просто сосовете и въобще съчетанието на вкусовете... Дааааа! Много му хареса! Надявам се и на вас, ако решите да приготвите! Ще се радвам да споделите, ако съм ви вдъхновила. Тагвайте ме, споменавайте ме с @vkusnosbety или @BettyYovcheva във ФБ или в Инстаграм- @vkusnosbety и #vkusnosbety. Доставя ми голяма радост да виждам, че съм ви вдъхновила да опитате нещата, които приготвям. По рейтинга на публикациите в блога ми виждам движението на рецепти в топ 10, които са в страничната ми лента, но не мога да разбера кой ги чете и приготвя. Просто, ако не ме споменете в тези медии, не мога да ви благодаря за доверието, което сте ми оказали.

Благодаря, ако сте прочели всичко до тук!



Преди да премина към съдържанието и начина на приготвяне на купичките, трябва да спомена, че както при всяка паста, независимо каква е трябва организация. Както съм казвала неведнъж пастата не може да ни чака, чакаме я ние. По-долу ще опиша съвсем точно последователността на приготвяне .

Необходими продукти:

за соса за тофу парченцата

* 1 ч.л. соев сос
* 1 ч.л. сусамово олио
* 1/2 ч.л. кокосова захар
* 1 ч.л. оризов оцет

за тофу кубчетата:

* 200 г тофу, моето беше с чили- нарязано на кубчета
* черен и бял сусам
* 2 с.л. растително олио

За нудълите :

* вода - около 1 л
* 1 ч.л. прах от пеперуден грах
* 120 г оризови спагети/нудъли

сос за нудълите:

* 2- с.л. сок от лимон
* 1 с.л. соев сос
* 1 ч.л. кокосова захар или кленов сироп - не е много азиатско, но ще свърши работа
* 1/2 ч.л. едро смляно чили
* 1 с.л. оризов оцет
* 1 скилидка чесън - пресована
* 2-3 с. л. вода или зеленчуков бульон

За гарнитура:

* бланширани броколи
* червено зеле на тънки ивици
* репички рендосани на тънки кръгчета
* зелена люта чушка
* черен и бял сусам
* ядливи цветя

Може да се сложат още листни зеленчуци, царевица, краставица, бок чой, фъстъци, гъби, лук...Аз разполагах само с това, което съм сложила. Нищо, следващия път купата ще е по-богата.

Начин на приготвяне:

1. Овалях от всички страни тофуто с двата вида сусам. Оставих настрани.

2. Сложих водата за бланширането на броколите.

3. Приготвих в отделни купички двата соса.

4. Загрях тиган с 2 с.л. растително олио и наредих кубчетата тофу. Огънят трябва да е умерен, за да не прегарят парчетата и да имате време да ги обръщате.

През това време бланширах броколите. Когато водата завря сложих розичките. Водата спира да ври в този момент, защото броколите я охлаждат. Когато варенето започне отново, броколите вече са сменили цвета си в ярко зелен. Изсипете ги в гевгир и изплакнете със студена вода.
Оставете в отделна купа.

 Когато цялото количество тофу е готово- обърнали сте от  всички страни, поръсете отгоре соса, който приготвихте предварително  за него. Течноста е малко затова дръпнете от огъня.

5. Сложете в тенджера вода за нудълите. Поставете праха от пеперудения грах. Когато заври добавете нудълите. Варете на спокоен огън според указанията на опаковката или ги опитайте. Ние ги обичаме al dente - т.е. леко твърди.  Когато са готови, според вида, дебелината на вашите нудъли и степента, която искате на готовност варенето ще отнеме различно време. Отцедете ги през гевгир. Може да изплакнете, аз не го направих, защото поднесох веднага и те нямаше време да се слепнат. Запазете синята вода. В нея може да сварите ориз за десерт.

Сглобяване на купите:

1. Разпределете соса за нудълите в две купи.
2. Сипете нудълите.
3. Разпределете тофуто, броколите, червенето зеле, репичките. Добавете зелено чили на парченца и цветя
Грабвайте пръчиците и започвайте.



Когато разбъркате нудълите ви чака изненада. Те започват да се оцветяват в розово виолетови отенъци. Това е следствие от магичното действие на пеперудения грах. При наличие на киселина  - оцет или лимонов сок променя цвета си от син на розово - лилав.



Коментари

  1. Looks deli!
    HAPPY WEEK
    xoxo
    http://stylishpatterns.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  2. Имам нужда от цветове и ти винаги ми ги сервираш в голяма доза вкусна и красива храна. Мисля, че тук човек би могъл да се нахрани с очи, а колкото до това дали си се справила, за мен си. Едно от най-важните неща е да е вкусно за тези, за които е приготвено, всичко останало е без значение. Поздрави, вълшебнице!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Да, най-важните хора, когато харесат направеното е толкова стоплящо и ти дава невероятен заряд! Ти, също го правиш с изключително милите си коментари! Прегръдки! Бъдете здрави!

      Изтриване
  3. keep posting really great content.. you're awesome!!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни