неделя, 31 юли 2011 г.

Лятна похапка с диня и козе сирене

Типично за българите е да хапват динята и пъпеша със сирене.Позволявам си да кажа това,защото съм го виждала в много райони на България.Бабите ми и родителите ми винаги като слагаха диня на масата ,слагаха и сирене.Виждала съм хора да солят пъпеша.Това,което ви предлагам не е рецепта,а само идея за похапване, десерт или салата -поднесете го както желаете.

 Днес купих страхотно Карловско козе сирене и поднесох по този начин.Дъщеря ми много се учуди,когато и казах какво ще правя...Да виждала е ... Да чувала е,но....не искала да опита даже.Когато видя какво снимам веднага попита има ли и за нея. Всички изрезки от сиренето и динята бяха унищожени,просто не можеше да спре да яде...Хареса и даже с босилека,който всички у дома много обичаме,но и се видя необичайно в комбинация с динята.На мен,босилека  ми напомня градината на баба.Спомням си тази миризма като тичахме из ухаещата и нацъфтяла градина.

Продукти:

за 6 порции с диаметър 6 см

* козе сирене около 400 грама
* студена диня,без семки
* малко прясно смлян шарен пипер
* листенца босилек


Приготвяне:

Според броя на порциите  и формата, с която ще режете сиренето и динята,нарязвате на толкова еднакви по дебелина  филийки сиренето. Отрязвате кръгъл резен от "екватора" на  динята ,тъй като там няма семки.С помощта на ринг или форма за сладки по избор се отрязват необходимия брой кръгове.Поставя се върху диненото кръгче сиренето.Мелвате  малко шарен пипер и завършвате с босилека.

Аз се радвам,че дъщеря ми хареса нещо от вкуса на моето детство.
Ще с е радвам, ако допадне и на вас.

4 коментара:

  1. Великолепно поднесено. Голяма почитателка съм на динята. С анасон и козе сирене не съм опитвала. Със саламурено обикновео сиренце и с едно прясно - навремето дядо ми го носеше в найлонова торба със саламура - направо от мандрата.Като се замисля кой-знае какви други комбинации не съм пробвала. Най-вече диня - чиста. Сърцето на лятото е от диня - имам такова стихче

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Дори, тези твои прекрасни стихчета!

      Това сирене горе е саламурено, но отлежало.На щанда пишеше Карловско козе сирене. Много ни хареса. И точно защото и аз като дете съм пробвала и с прясно, неосолено сирене го предложих с моцарела. А с мастиката, мислех, че е много популярно, но то май е така, децата мислят, че каквото правят техните възрастни у дома, това правят и всички останали възрастни :)

      Изтриване
  2. Чувала съм от мъжа си, че се инжектира диня с мастика, но още не съм пробвала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако не ти се занимава с такива процедури- медицински можеш да вкараш мастика в едно флаконче с пулвелизатор и да си напръскаш динята.Аз напоследък така правя и със зехтина.:)

      Изтриване