Крем супа от тиква, джинджифил и кокосова сметана-веган



Докато на влизане и излизане  дъщеря ми ме питаше кога ще си направим някакви
                        мнооооого
                           вкусни
                        мъфинчета,
                            мамо!!!!..
И аз направих и съответно бяха ометени за няма и час,( и аз участвах).....на следващия ден, чакам нови желания, а тя хрупа сухар и пие вода- почиствала се от токсините....натрупани от храните, които поглъщала, визира от животински произход....трябва  човек да си дава почивка..... И аз съответно на нова вълна- антитоксична, пречистваща, здравословна.Ами така де, няма да оставя детето да "умре от глад".Предлагам меню, тя ме изслушва, после сверява в нета, одобрява и аз приготвям.Днешната супа е изцяло с растителни продукти и много се хареса от нея и приятелката й. Всъщност по различния поглед към тиквата и идеята да приготвям ястия с нея дойде  преди години, когато пържейки картофи (и уплътнявайки си времето докато чакам да заредя следващата доза, чистех тиква и от време на време хрупвах някое парченце ) реших да пробвам как ще е на вкус пържена тиква. От тогава съм изпробвала различни начини за приготвяне на тиква. Различни от печена с канела и мед, пълнена с плодове и ядки и различни други сладки варианти като рачел, тиквеник, с ориз и мляко, като съставка в кексчета и кремчета.Всички много любими... Миналата година ви показах :

много вкусно веган ястие- Пикантен черен ориз с червен боб и тиква 

нещичко за месоядните -Печена тиква с пушена наденица

и десерт-Ароматно тиквено руло с пълнеж от крема сирене и крем от тиква

Ще се постарая да публикувам някои от нещата, които приготвям с тиква, може да ги харесате и вие.

Тиквите, които открих на пазара, продава ги една много мила, възрастна жена. 


Продукти:

*  400-500 гр.пюре от печена тиква
* 1 глава лук-средно голяма
* корен от джинджифил-5-6 см
* праз-стъбло около15 см
* кокосова сметана-1 чаша около200 мл или на вкус.
* хималайска сол-около 1 1/2 чаени лъжички несмляна.
*1 морков
* смлян черен пипер на вкус.
* чили по желание
* около 50 мл растително олио
* около 1 л гореща вода



Приготвяне:

1.Нарежете зеленчуците на парчета, ако желаете ги блендирайте.
2.Загрейте мазнината в тенджерка  и изсипете зеленчуците .Покрийте с капак и от време на време раздрусвайте тенджерата.
3.След омекването на зеленчуците поръсете от смления черен пипер.Не слагайте много, после бихте могли да добавите още.Залейте с 1 чаша от  горещата вода и пасирайте с пасатора.Налейте останалата вода и оставете да поври 10 минути.
4.Добавете пюрето от печената тиква. Посолете и отново пасирайте.Оставете да къкри 5 минути и добавете кокосовата сметана. Разбъркайте и сервирайте.
5.Декорирайте с допълнително кокосова сметана.Ако искате да ви е по-лютичка и сгряваща поръсете и смляно чили.



Забележки:
Ако не държите да е веган супата, може да замените кокосовата сметана с млечна .Кокосовата сметана обаче придава много нежен и фин вкус.
Количеството на водата е ориентировъчно.Ако искате по-рядка супа може да добавите още вода или кокосово мляко.
Супата може да се пасира накрая след добавянето на кокосовата сметана и тогава да прецените какво да добавите според вашия вкус.
Докато печете тиквата, може да поръсите с черен пипер -аз така направих.


Коментари

  1. Бети, убедена съм, че е много вкусна и не бих заменила кокосовата сметана, защото наистина й придава невероятен вкус! Страхотни снимки! Супичката е бижу!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря ти!
      Аз също предпочитам кокосовото мляко или сметана, но има хора, които нямат възможност да си вземат или просто не искат да пробват.
      Радвам се, че ти харесват снимките, защото качването им днес ми създаде големи главоболия...:)

      Изтриване
  2. Много хубава идея за зимна супичка. Тиквата е много здравословно нещо, наистина.
    Моите мании по детоксикацията започнаха в ранна тийнеджърска възраст и все така не са изчезнали :-)
    Хубави есенни снимки!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)Радвам се, че вече внимава какво яде, пие много чай, събира билки-от "чисти места", гледа да не яде след определен час....а от нездравословните- да яде в по-малки количества...
      Дени, радвам се, че ти допада супичката и снимките!
      Благодаря ти за коментара!

      Изтриване
  3. Бети, страхотна супа!
    Любител съм на кокосовото мляко / и днес си взех две кутии/
    Сметана не съм опитвала и ти ми предлагаш хубав повод!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,
      благодаря ти!
      Сметаната е по-гъста.Бях я купила за сладкиш, в друг случай съм ползвала кокосово мляко.А скоро си купих и сушено кокосово мляко.
      Хубав утрешен ден!

      Изтриване
  4. Тази тиквена супа от кога съм се наканила да я опитам, защото всеки ме убеждава, че е много приятна, но все нещо настъпва покрай мен и остава на заден план, горката :))
    Чудесни есенни снимки, Бети! Поздравления и за рецептата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче,при теб много и интересни неща, но опитай, когато ти дойде музата...:)
      Благодаря ти за милите думи!

      Изтриване
  5. Бети, не знам как е и дали ще ми допадне на вкус, но снимките са изумително апетитни! При теб винаги се храня с очи - много е красиво! Трябва да се осмеля най-после да опитам и тиквена супа. На текст много ми хареса рецептата. Благодаря ти и хубав, усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,
      Като картофената е, но има лек тиквен акцент.Ако си печеш тиква отдели няколко парченца,без захар и направи малка доза.Кокосовото мляко/сметана придава един съвсем лек фин аромат на кокос. Джинджифилът пък придава една свежа лютивина.Не е чак толкова екзотично.На всички у дома им харесва. А на практика е с обикновени продукти.Ще се радвам, ако се решиш да я опиташ и ти харес
      Поздрави и хубав ден!
      Благодаря ти за коментара!!!

      Изтриване
  6. Бети, много атрактивен пост! Чудесна супичка. И аз съм на супена вълна. Снимките са фантастични! Усмихнат уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много сладурски точици си направила на супата :))
    Всички снимки са страхотни!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,
      БЛагодаря ти за хубавите думи!
      Много обичам точки ...
      Хубав уикенд и за теб!

      Изтриване
  8. Бети аз съм сигурна че супичката ти е страхотна, а декорацията и- атрактивна и сладурска!
    Много идейна както винаги и е удоволствие да минавам от тук!Прекрасно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,
      благодаря ти!За мен също е удоволствие да прочета думите ти!

      Изтриване
  9. Апетитни снимки, поднесла си супата по прекрасен и изкушаващ начин! Записвам си я за проба!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили,
      благодаря ти!Радвам се, че ти харесва представянето и се надявам и на вкус да ти допадне.

      Изтриване
  10. Страхотна супичка Бети:) И визуално, но и много вкусно звучи и мисля да я изпробвам, само да си намеря тази кокосова сметана, ако не ще пробвам с кокосово мляко имам си у дома :)
    Разкошни снимки :)
    Прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви,мила си както винаги!
      Благодаря ти!
      Аз я правя и с кокосово мляко, в момента обаче имах само кокосова сметана.

      Изтриване
  11. Много интересна рецепта, Бети. Би ли могла да споделиш откъде купуваш кокосовата сметана, че досега съм попадала само на мляко, което пак си е доста гъсто, но ми се ще да пробвам със сметаната.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери,
      Благодаря! От Кауфланд -на щанда с компоти. Правила съм супата и с кокосово мляко.За да направя капките отгоре отделих по-гъстата част.

      Изтриване
  12. Чудесно представяне на тиквената супа!Още не съм се осмелила да я предложа, но днес ще се пробвам!Благодаря за идеите!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Соня,радвам се, че ти е допаднала и ще я пробваш! Дано ни съвпаднат вкусовете, на нас ни хареса много!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни