Жълти великденски яйца боядисани с натурални бои I куркума - Yellow Natural Easter Egg Dye Recipes -curcuma I



Вероятно имате някоя много красива бяла покривка, ленена, памучна, с бродерии  или дантелени апликации, която сте направили за някакъв празник, постлали сте  масата и след отминаване на празника виждате следи по нея от всичко, което сте сервирали.За премахването на петната, сте използвали всички рекламирани чудеса на химическата индустрия, практични съвети на майка си, и дори баба си, но следите от вино, от индийско, от плодови сокове и някои салати са останали там .... Днес за съжаление аз няма да дам рецепта за премахване на тези петна. Ще има рецепта как да използваме силата на тези багрила за боядисване.Всъщност идеята да боядисам яйцата тази година с натурални бои дойде, когато видях една снимка с яйца, които пожелах да имам, т.е. да си направя:

 ... така попадайки в този блог, разбрах, че това са истински яйца.Такива си ги снасят кокошките,... определени породи. Хората, които ги отглеждат споделят опита си.
Все пак желанието ми да имам тази година за Великден по-различни яйца не угасна и мозъка ми подсъзнателно, дори да не мисля за това, ми изваждаше идеи.  Чела съм едни стари  списания на едната ми баба, но толкова отдавна, че спомените за прочетеното беше много избледняло...за боядисване на естествени материи- лен, памук, коприна с разни отвари. Аз веднъж се пробвах да си боядисам една памучна кърпа с липов чай, направих си чудесен нов шал в цвят пепел от рози-точно като страхотното ми палтенце от прана вълна в същия цвят. Друг опит с боядисването е разбира се с покривките, за които споменах по-горе. В няколко публикации ще ви покажа какво сътворих в моята" химическа лаборатория" Много съм доволна от резултатите.Много! Ще използваме само 4 съставки:
1. Яйца- всички експерименти направих с бели яйца. Предпочитам другите, от селска къща, от кокошки, скитащи из двора, щастливи и бягащи. Но те не снасят от белите яйца. А на мен ми се искаше да опитам на чисто бял фон.
2. Вода
3.Оцет- чудният фиксатор. помните ли съветите на майките си за изплакване на тъмните дрехи в оцетена вода за фиксиране на цвета? Пък и в останалите бои, които купуваме от магазина се използва оцет.
4. Някаква хранителна съставка, която има багрещи качества.


Започвам с първата.Знаете, че обичам индийско и една от най-използваните подправки там е куркумата. Приготвям и ориз, обагрен в този греещ слънчев цвят. Разбира се по-вкусно става с шафран, но е много скъп, за да го ползвам за багрене. Освен като оцветител куркумата е и много полезна за храносмилането. Но сега ще я използваме  като природно багрило.



Рецепта:

Необходими са :

 * Яйца

* 4 чаши вода
* 1 супена лъжица куркума
* 1 супена лъжица оцет 


Приготвяне:

1. Поставете яйцата в тенджерата на един слой.
2. Добавя се  водата, оцета и куркумата. Леко се се разбърква до разтваряне куркумата.
3. Оставете на умерен огън да ври15 минути.
4. Махнете яйцата от тенджерата и оставете на решетка да се отцедят.

*** Ако искате рохко сварени яйца, сварете предварително, колкото искате яйца и ги поставете горещи в предварително приготвената сварена  смес.Дръжте, докато добият нюанса, който искате.За по-бледи цветове по-малко време. За около15 минути аз постигнах цвета на снимката.
      




Приятно багрене! 

Коментари

  1. Бети , като енциклопедия си ! Все научавам нещо ново при теб ! Красив пост в жълто , един от любимите ми цветове !Ще приложа куркумата така , дано получа този охра цвят :) !
    Прегръдка ! Хубава нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив,
      освен да сложа надписите, снимките са без никаква обработка! Получава се наистина страхотен цвят!

      Благодаря ти!

      Изтриване
  2. О, толкова много слънчица в една кошница, Бети! Прекрасни са! А маргаритката-опашчица на зайчето е очарователно сладка! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стефи, благодаря ти!
      Радвам се, че ти харесва и че сподели с мен!

      Изтриване
  3. Бети, страхотна идея - с тази куркума ще докарам доста слънце на масата. Жълто и бяло са ми любимите цветове. Само дето и нашите яйца са домашни, макар и много бледи, но не бели. Дано се получи хубав цвят - още утре ще пробвам. Благодаря ти, мила и чакам по-скоро да споделиш опит и с други натурални оцветители!
    Лека нощ и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Ирма,
      надявам се да се получи желания нюанс от теб!
      И аз обичам съчетанието бяло/жълто.
      До скоро и хубав ден!

      Изтриване
  4. Бети, това е една от любимите ми подправки!
    Чудесна идея и много хубав цвят се е получил!
    Благодаря за споделеното!
    Усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, и аз я харесвам, въпреки, че шафранът повече ми допада като аромат.
      Хубава и слънчева нова седмица!

      Изтриване
  5. И аз съм силно изкушена да боядисам яйца по този начин, но ще изчакам да предложиш всички варианти, за да мога догодина да съм готова предварително. Тази година може и да не успеем да боядисваме, защото точно тогава ще пътувам. Прекрасно жълто, Бети, прекрасно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесно е, че ще пътувате. Ако все пак решиш да боядисваш аз съвсем скоро ще ги постна всички.
      Наистина се получи жесток цвят-едно е да го гледаш като петно на покривката, друго като шарено яйчице :))

      Изтриване
  6. Бети, чудесно предложение! Ще се възползвам!
    Аз боядисвам в кафяв цвят с обелките от кромид лук! Стават много красиви!
    Прекрасна и слънчева нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, аз кафяво постигнах по друг начин, но с люспите се получи друга красота...
      Много слънце и на теб,Ирма!

      Изтриване
  7. Влюбих се в това жълто, Бети! Нежно, много нежно като цвят. До преди време все исках яйцата ми да са много наситени и колоритни, усещам се вече, че друго ме влече - да са с по-светли цветове, по-естествени. С люспи от лук също стават много красиви. Ще следя с интерес идеите ти. Поздрави, с пожелания за прекрасна и цветна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, наистина вкусовете ни се менят...:)
      Да, с люспите от лук се получиха много красиви яйчица.Ще се радвам да ти е интересно и по-натам.
      Благодаря ти за коментара!

      Изтриване
  8. бети,много хубав цвят и още по-красими яйчица!Много полезна публикация,хиче не се бях сетила за куркумата.Успешна нова и слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, радвам се, че съм била полезна :)
      Благодаря, че се отби!
      Хубава нова седмица, усмихната и слънчева!

      Изтриване
  9. Бети, тази година и аз съм на съвсем естествена вълна за Великден, така че твоя пост ми беше особено приятен и интересен за четене! Радвам се, че имам все повече блог- другарчета, които избират природата пред химията и винаги ми е много приятно и интересно при тях, а ти си една от абсолютните ми фаворитки!
    Яйцата са приказно слънчеви, ще повторя и при мен твоята идея за жълтата партида!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Борислава, радвам се, че ти харесва предложението ми! Опитвам се да се придържам към всичко натурално, от природата.Радвам се, че в повечето случаи се получава. А и в повечето случаи не е за сметка на фактора време.
      Ще ми бъде приятно да видя твоите шарени яйца.

      Изтриване
  10. Бети, чувала съм, но никога не съм опитвала да багря с естествени бои. А за куркума от теб сега научавам. Много красиво жълто се е получило и ще се възползвам от идеята. Благодаря, че сподели, мила! Сигурна съм, че си подготвила още изненадващи чудеса и чакам с нетърпение да ги видя :) Поздрави и широко усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, много е интересно, много от храните ни имат пигменти, и оцветяват трайно...и ако погледнем през друга призма, този факт няма да ни носи неприятни емоции, а ще бъде радост за очите ни. Ще се радвам да ти допаднат и другите идеи и да ти бъде интересно тук.
      Благодаря ти за усмивките!

      Изтриване
  11. Невероятно слънчев пост! Бети, моята баба използва натурални бои за яйцата и винаги стават изключително красиви (например: листа от орехи). Иска ми се и аз да го направя и да го превърна в традиция.
    Яйцата ти са станали много красиви, а снимките - пленителни!
    Прегръдки и усмивки! ツ

    ОтговорИзтриване
  12. И слънчево, и красиво, и полезно е отново тук, Бети. Наистина много оригинална идея. Ще очаквам следващите с интерес.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотна идея Бети! Непременно ще опитам и без това съм противник на химиите и ги ограничавам до максимум, а обикновенните бои са много съмнителни, чак белтъка вътре се боядисва!
    Прегръдки мила Бети и от все сърце ти благодаря за предложението, чакам и следващите!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, радвам се, че ти харесва предложението.
      Прегръдка!

      Изтриване
  14. Бети, тези яйчица са като малки сладки пиленца!
    Боядисването с естествени материали винаги е за предпочитане, особено в нашия, пълен с химия, свят.
    Поздравления за жълтурковците, а следващите какъв цвят са?...:)

    ОтговорИзтриване
  15. Прекрасна идея, Бети! Цветът е станал невероятно наситен и слънчев! Жълтото е сред любимите ми цветове. Интересно ми е до каква степен се пропива куркумата и дали яйцата имат привкус?
    Онзи ден в Карфур продаваха боядисани яйца. Направо щях да падна от смях :) Удявявам се как някой хора с лека ръка пропускат кефа да си боядисат сами яйцата.

    Много ми се иска да боядисам яйца тази година, но ще пътувам и ще изпусна православния Великден. Затова пък с радост ще гледам твоите яйца :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучи,
      аз ги опитах- нямат привкус.Нито едно от боядисаните яйца не беше оцветено отвътре, както понякога се случва с другите бои-може и да е случайно, но нямах оцветени и при другите цветове.
      И на мен ми е чудно, но вероятно всеки има някаква причина, например да не цапа или да не му се чупят у дома. Никога не ми се е случвало да купувам-много сме претенциозни за времето за варене, а и самото оцветяване е голяма емоция-обикновено не ни стигат 3 картона-докато изредим цветовете и съчетания разни и току свършили яйцата :) А на мен ми е странно, че по всяко време на годината в Германия продават боядисани яйца.

      Приятно пътешествие, ще се радвам да чуя впечатлението ти.

      Изтриване
  16. Приказка!!! Почуствах се като малко пиленце, излюпено от това жълтичко яйце))) Наистина много идейно и красиво!
    Браво!

    ОтговорИзтриване
  17. Страхотен жълт цвят.
    Много ми харесват.:)
    От тези ще се пробвам да направя. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари, ще се получат! И да споделиш после!:)

      Изтриване
  18. Боядисах празни черупки с куркума за декорация на масата.Получиха се като едни малки слънца! Страхотна идея! Благодаря за споделеното! Ще опитам и другите начини!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сандра, радвам се, че съм допринесла за хубавите ти емоции!

      Изтриване
  19. Happy Easter! wonderful natural DIY for colouring eggs. I was already following you.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  20. Анонименаприл 06, 2018

    Толкова е красив този блог, че влизам , понякога, просто да се наслаждавам на красотите в него :) А най-хубавите ми великденски яйца са , благодарение на съветите от твоя блог, Бети! А това, че си ми адашка, е забавна подробност! Определено имаме общи вкусове по отношение на декорацията! ;) Весели празници и бъди винаги така вдъхновена!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за хубавите думи, Бети!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни