Сироп от рози - Syrup of Roses


 
За да усетите магията на розите, а в тях наистина има магия, ви трябват само рози и вашето въображение. Седнете под един розов храст, отпуснете се и хубавите мисли ще ви изпълнят. А после ще искате да запечатате този миг...Това се случва с мен и затова, когато разцъфнат розите се почудвам какво да направя с тях за да затворя прекрасния им аромат в стъклени шишенца и бурканчета и да си имам цяла година, чак до новия цъфтеж.


Майка ми преди години зася един розов храст, от който за първа година успявам и аз да направя някои неща. От него сме обрали около 400 цвята.Знам ги, защото нейните дози са в брой ...Този храст не е от прочутия маслодаен сорт, но също има много наситен аромат и по-наситен цвят.
От около 60 цвята направих сироп, който ви показвам, направих и други неща, а няколко рози просто изхрупах...



Продукти:

* около 60 цвята от роза
* 1,3 кг. захар
* 2 л мека вода
* сока на един голям и сочен лимон




Изтеглих листенцата на розите- 212 гр. Но мисля, че нямат значение 10-15 грама. А и не всеки човек може да намери 60 цвята от рози. Но дори и с 10 може да се направи бутилчица сироп или сладко, или да си захароса....


А Неви, само чака до донеса рози и гледа да ги сложи да се сушат за чай. Някаква паника я е хванала, че няма да стигнат билките за зимата...


За по-наситен цвят реших да претрия листенцата с малко захар.Може да го направите с пръсти.




Или ако имате подобна дървена пресичка.



А може и в блендера.

 На този етап може да заделите 1 с.л. и да ексфолиирате лицето си. А може специално да си направите ексфолиант и за тялото. Достатъчно е да блендирате листенцата на 2-3 рози с 2-3 с.л лъжици захар.




А може би феите си правят подобни бонбонки?


Каквото не сте изхрупали, окусали и т.н. приготвяте на сироп.

Поставяте водата в тенджера. Изсипвате захарта, която не сте блендирали с розите и довеждате до завиране. Оставете да поври 10-15 минути. Изсипете розовата захар(тази, която сте блендирали с розите) и варете 5-10 минути. Ако е необходимо може да премахнете пяната с решетъчна лъжица. Добавяте  лимоновия сок.Разбърквате леко и сваляте от огъня. Прецеждате през двойна марля и насипвате в горещи бутилки. Затваряте веднага и объщате с капачетата надолу. Оставете да изстинат и тогава приберете. Не изхвърляйте, пулпата- това, което е останало след прецеждането. Може да го използвате да  направите сладко. Например една част от сиропа да заделите и да затворите в бурканче с останалите листенца от прецеждането на сиропа.

Скоро ще ви покажа аз какво направих.



За този специален  и любим сироп направих етикетчета, които завързах на всяка бутилка.

 

Направете си освежаваща чаша розова лимонада.Малко сироп и допълвате с вода, може и газирана, пуснете няколко листенца от роза и се насладете.

 


 Подарете на приятели по една бутилчица. Със сигурност ще ги зарадвавте и изненадате приятно.









Бутилката на втори план е със сироп, направен от розова маслодайна роза.Вижда се разликата в цвета. Има и лек нюанс, едва доловим, в аромата на готовия сироп.


Имам си розов аромат в бутилка. Направете си и вие.


Освен като освежаваща напитка, може да приготвяте различни десерти, да добавяте в чай. Да гарнирате сладолед. Ето един десерт-

Личи, рози и ванилия-ароматен желиран десерт - Lychee, roses and vanilla-scented jelly dessert

А ето и една много вкусна лимонада, в комбинация с малини:

Лимонада от рози, малини и лимон 

А ето и торта:

Торта с рози, цветове бъз и ягоди.Блатове от спанак, цвекло и лимон и три различни пълнежа.Cake with roses, elderflowers and strawberries. Three-layer cake- spinach, beets, lemon with three different fillings

 

 


Коментари

  1. Еха! Феята на розовия храст. При това фея-естетка.
    Със сигурност тези бонбони са от запасите на посестримите ти.

    Очарователни бутилчици - и те са комай за фейския долап.
    Много дъхава и красива страничка, Бети! Бих се пробвала, но розите в дворовете прецъфтяха, само си изсуших няколко цвята.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)Не знам те дали ядат бяла захар, но може и да похапват...
      Позна, Марта! Имаме си с Неви един такъв долап с разни бурканчета, кое от кое по-хубави и с разни лакомства вътре и чайчета...:)
      Аз обрах и на баба ми целия храст, но ще има за още едно две събирания.Розите по принцип цъфтят цяло лято.

      Изтриване
  2. I love the smell and flavor of this syrup!

    ОтговорИзтриване
  3. Единственото място където винаги мога да намеря нещо различно, рози, лавандула, приказни неща такива! Много красиво! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Със сигурност ще има и още и си добре дошла!

      Павлинка, благодаря ти!
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Докато разглеждах ме връхлетя едно особено чувство за романтика, кринолини, плетени бели чадърчета и кокетни госпожици! Толкова нежно и уханно! Много усмивки от мен, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много са романтични розите, нали?!

      Благодаря ти, Стефи!

      Изтриване
  5. No había oído nunca, que se pudiera hacer jarabe con rosas, besitos canarios.

    ОтговорИзтриване
  6. Бети, много уханно е при теб... Знаеш как да задържиш човек и да не иска да си тръгва след това. Прекрасно предложение! =)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За къде да бърза човек- тук има рози, скоро и още и лавандули и ..., толкова много неща!

      Благодаря, Гери!

      Изтриване
  7. Отново много дъхава публикация, Бети и завладяващи снимки!
    Не съм ходила скоро на селото ни с розите, но съм си заплюла и аз едно храстче за розова вода, да видим дали ме чака търпеливо. Ако има повечко цвят, мога да се пробвам и със сироп по твоята рецепта, за която благодаря! Дори идеи за тортички с рози имам, но само живот и здраве да е!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно Ирма!
    А розите цъфтят и прецъфтяват :) Аз така изпуснах люляка тази година...
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Хм, феята на цветята ме докосна с вълшебната пръчица, пренесе ме в розовата си градина, напои ме с розовия сок, избърса сълзичката ми, подсуши мокрото крилце и ми помогна да литна, благодаря, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Розите определено лекуват всичко! :)
      Аз благодаря, Игличе!

      Изтриване
  10. alaa, que jarabe mas original, me ha encantado la idea! un besote

    ОтговорИзтриване
  11. Бети, не мога да ти се нарадвам!
    Най-напред - да ти е живо и здраво момичето - попътен вятър в живота й пожелавам! След това - тортата... видях я още когато я публикува, но нямах възможност да пиша - разкошна е, но какво друго може да излезе изпод твоите ръце!
    И сега това ароматно вълшебство в бутилка! Кога ли и аз ще доживея да правя такива неща.. в Сф всичко е толкова опорочено, че думи нямам.. но такъв е живота. И все пак някой ден, ако ми се отдаде възможност, знам къде да погледна за идея!
    Благодаря ти, че споделяш тези вдъхновяващи рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, благодаря за пожеланията към дъщеря ми!
      Жалко, че няма от къде да си скъсаш рози в София. Но пък Розовата долина е сравнително близо, ако имаш възможност можеш да си организираш една приятна разходка до там.
      Радвам се, че съм те вдъхновила!

      Изтриване
  12. Леля ми живее в Казанлък. Имам прекрасни спомени от празника на розата, поседнали на двора пием сок, а от всякъде се носи аромат на рози...

    iliannas.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, това е една от мечтите ми- да съм в Казанлък по време на розобер! Колкото и да си представям този чуден аромат пропил целия град, съм сигурна, че изживяването ще бъде невероятно!

      Изтриване
  13. Интересно решение за розите! На мен все ми е жал да ги късам! Като цяло - много романтичен пост. Снимките, сиропа, етикетчетата, от всякъде лъха романтика! Поздрави! хубава вечер, Бети!

    ОтговорИзтриване
  14. Цветанка, благодаря ти!
    Хубав и цветен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Толкова розов аромат, събран на едно място!
    Бети, чудесна идея за направа на сироп!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Бети, признавам си, че след тази твоя публикация обмислям как и кога да обера розите на съседите :) Много красив и ароматен пост! И етикетчетата са страхотни!
    Поздрави на розовата фея! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вярвам съседите ти да нямат против, особено срещу няколко бутилчици :))
      Прегръдка, Снежи!

      Изтриване
  17. Бети, искам да съм ти съседка!!! Искам да ги видя тези прелести отблизо, да пия сироп, да хапвам от вкусните ти торти и най-вече да им се радвам отблизо! Възхищавам ти се, отново и отново! А сега и аромата и снимките и всички вкусотии, са просто неустоими! А тези бутилки с етикетчетата и сиропа ме грабнаха! Благодаря ти за тази розова приказка!
    *Бети, само да питам всички рози ли стават, примерно розовите храсти, с многото рози, като дърво, не знам как се казват, но дали са ядливи?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, желанието е взаимно, Кате! С твоето японско меню!!!

      Кате, баба ми има един огромен храст с розови ароматни рози. И на повечето места хората ги отглеждат като храст. Те не са изящни като някои други сортове, но са силно ароматни.Това е водещото.Аромата ти замъглява ума :) А тези тъмно червените, от които правих този сироп също са силно ароматни. Виж публикацията ми с розовата лимонада с рози, там има много снимки точно на тези розови и много ароматни рози. Няма как да объркаш-ароматът е силен, а не просто лек и нежен.
      Всички рози могат да се ядат. Само, че не всички са толкова ароматни!

      Изтриване
  18. Освен колорита,с който примамват розите,аромата сигурно е божествен!Бети,поздравления за цялостната публикация,както винаги си поднесла всичко с много вкус и естетика!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря сърдечно!
      Много мили думи, Роси!

      Изтриване
  19. Романтика и естетика .... това е !Че е вкусно и ароматно ... просто няма спор !
    Бети това го умееш чудесно :)

    ОтговорИзтриване
  20. Всеки път, когато надникна тук попадам в един чуден свят!
    Ухания, цветове, вкусове!
    Моите адмирации!
    Топла прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. SANDRA S,
      Благодаря ти!
      Радвам се, че се чувстваш така в моя блог!

      Изтриване
  21. Чудесни идеи и предложения, Бети!
    С удоволствие ще опитам да направя сироп.
    Розата само розова имаме за момента. Ще пробвам с нея. Ако стане - стане. :)
    Пробвахме да захванем и тъмно червена, жълта и бяла, но засега с неуспех. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари, трябва да е ароматна-това е главното!
      Да съжаление жълтите и белите рози са красиви, но не стават за сироп. Майка ми много лесно ги захваща -от клонче с много бодли, захлупва го с широка найлонова бутилка и след няколко месеца има развити корени. Не е красаива гледка в градината, но пък на следващата година има розов храст. Този храст, от който направих сиропа е точно по такъв начин захванат.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни