Теменужена торта - Violet cake


Теменужена торта за моя рожден ден. Тези дни имах  рожден ден! :) Посветените знаят какво точно значи това!....
Пожелавам си да съм здрава и обичана! Това е най-важното за мен! Успехът, късметът са важни, ако сте здрави и се чувствате обичани и идват, пак когато са налице любовта и здравето.
Благодаря на семейството ми, те ми поднесоха страхотна изненада! Мислена с дни, много изненадващо поднесена и с голямо чувство за хумор! Бяха страхотни и незабравими моменти! Каквото и да напиша, не бих могла да изразя емоциите, които имах цял ден!


 Част от подаръците и цветята, които получих. После ще видите какво имаше в кутиите.

Благодаря на всички приятели, които се сетиха за мен и с топлите си думи ме накараха да се чувствам специално!


Мислейки каква да бъде тортата ми за рождения ден, бях в дилема- захарна/фонданова украса -имах няколко идеи или естествена-нямах никаква идея, но пък много ми се искаше да не е фонданова :). Теменужките, подранили тази година решиха тази дилема.


 Реших, че този шанс, не трябва да се пропуска. Решението за украсата, веднага оформи и идеята за вкуса и визията на тортата от вътре. Исках да има нежен вкус, пролетен, да хармонира с украсата от теменужки и същевременно без бои да постигна цветовете, които има в едно теменужено цветче. Всъщност самите цветове ми подсказаха и вкусовете. Блатовете са с шамфъстък и матча- това е японски зелен чай на прах..


Ако не възникна един проблем с блендера ми, шамфъстъците щяха да са финно смлени и блата да има по интензивен зелен цвят.По нагоре има сладко от теменужки, шафранов крем, и крем с матча. Много се колебаех дали да украся тортата със захаросани теменужки, но .. захаросаните мога да използвам , когато пожелая, а пресни ще има още няколко дни. Толкова са красиви...


С решението за тази торта си осигурих много приятни преживявания и с брането, и с правенето на сладкото, озахаряване,  сушене за чай...малко по-малко ще ви покажа какво правих с тия чудни цветя.



Продукти:

за блат:

4 яйца-  разделени
100 гр. захар
60 гр брашно
1/4 ч.л. бакпулвер
70  гр  шамфъстъци- смлени
щипка сол

1 ч.л. матча


1. Загрейте фурната на 180 С.
2. Отделете жълтъците и  белтъците. Яйчните белтъци разбийте с  щипка сол, оставете настрани.
3,.Разбийте жълтъците със захарта до светъл крем.Добавете зеления прах. Разбийте докато се усвои.
4. Смесете брашното, шамфъстъци и бакпулвера, постепенно ги  добавете към жълтъците.Накрая добавете с леки разбърквания белтъците.Изсипете във формата за печене, загладете. Печете  за 12-15 минути
5. Оставете да се охлади върху решетка. Ако няма да го правите веднага, завийте блата с кърпа за да не изсъхва
6. Разрежете на две, когато сте готови с пълнежите. Или поне с първия.


Теменужен мус:

250 гр. маскарпоне
200 мл. млечна сметана
3 с.л. конфитюр от теменужки
4 стопени бонбона виолетки
1/2 ч.л желатин

1. Разбийте маскарпонето със сметаната.
2. Разтопените бонбони(направете го с малко вода на тих огън) добавете към конфитюра, добавете и накиснатия и стопен желатин. Разбъркайте. Когато леко се охлади, добавете ароматната смес към сметанената смес. Разбийте.






Сладкарски крем с шафран***

   1 чаша млечна сметана
   1 чаша прясно пълномаслено мляко
  
½ чаша захар на пясък около 50-70 гр
  
шипка сол
  
яйчни жълтъци
  
3 супени лъжици царевично нишесте
  
125 гр студено масло нарязано на кубчета
  
1 пакетче шафран-0,12 гр.




 Приготвяне: 

1. В тенджерка сипете млякото и сметаната, както и половината захар. Загрейте на слаб огън  и бъркайте от време на време колкото да се стопи захарта. За предпочитане е тенджерата да е с дебело дъно или незалепващо покритие.Ако за първи път правите този крем, и съдът, в който ще го приготвяте не е с дебело дъно, по-добре е да го направите на водна баня.Въпреки, че  сгъстяващия елемент е нишестето, все пак внимавайте.

2. Междувременно,разбийте жълтъците с останалата захар,  докато се получи пухкав бледожълт крем. Добавете царевичното нишесте, разбийте докато се смесят добре.


3.  През това време млечната смес е закъкрила. Към яйчната смес на тънка струя при непрекъснато разбиване добавете от горещата млечна смес-не повече от половината.Тази получена, темперирана смес изсипете обратно в тенджерата с млякото и непрекъснато разбърквайте със силиконова шпатула или дървена лъжица. Бъркането и къкренето продължават докато се получат балончета и сместа се сгъсти и стане гладка и лъскава.-Както при пудинга. Свалете от котлона и добавете шафрановите тичинки и маслото. Разбърквайте докато маслото се стопи. Поставете свежо фолио, за да не хване коричка и оставете за няколко часа в хладилника.Когато вадите крема и отстранявате фолиото, внимавате да не падне кондензиралата пара в крема. За да не се случи това,  фолиото може да се сложи директно на повърхността на крема.


*** Друга идея за използването на този крем може да видите тук

Мус със зелен чай МАТЧА

1 с.л. матча
250 гр. маскарпоне
300 мл. сметана
10 гр желатин, накиснат в 5 с.л. студен чай от жасмин.

1. Маскарпонето и сметаната се разбиват. Добавя се зеленият прах-матча и се разбива докато се усвои.
2. Накиснатия желатин се стопява внимателно без завиране и се добява с непрекъснато разбиване към маскарпонето.

 

За декорация:

* пресни теменужки-добре измити, отцедени и подсушени.



Сглобяване на тортата:  

1. Поставете едната половина на блата, в чинията или подложката с която ще поднасяте.Поставете ринг, и леко затегнете, покрай блата.
2. Намажете с леко затоплен конфитюр от теменужки, изсипете теменужения  мус.Изравнете.
3. Поставете втората половина от блата, леко притиснете. Намажете с част от шафрановия крем-около 1 см дебелина. Остатъка може да замразите и да използвате за пълнене на тарталети, кексчета, еклери, пасти, или други десерте. Това в случай, че успеете да спрете да го ядете с лъжицата.
4. Върху шафрановия крем разстелете зеления мус с матча.
5. Оставете тортаат за няколко часа в хладилника.
6. Внимателно с нож, потопен в гореща вода освободете тортата от ринга. Украсете с теменужките.



                                                             
     и хапчица :)




В тази кутия една чаша-много романтична, в любими цветове, свързана с увлечението ми по каране на колело..., придружена с картичката с чайниче, и кексчета-свързани с дугото ми увлечение :)))



 А, приятелката ми Креми ме изненада с тази прелестно опакована кутия, ароматни фрезии и картичка-специално създадена за мен от магазин" Юлена"(споменавала съм ви за тези феи на цветята и големи вдъхновителки)**** :


Трогната съм от жеста й, защото тя беше много болна и специално излезе за да ме поздрави. А вътре, имаше това:



Две прекрасни метални кутии с лавандулов дизайн....



Ако сте в Добрич и ви трябват цветя, картичка или опаковане на подарък непременно се обърнете към тях. Магазин " Юлена" се намира до сградата на общината-в центърна на града. Ще имате специален букет, индивидуална, ръчно направена картичка и подходяща празнична опаковка.Освен това, те се занимават и с аранжирането на различни празнични събития. Каквото и да направят за вас, ще ви накарат да се чувствате празнично и специално.

Коментари

  1. Честит рожден ден! Много късмет и нестихващо вдъхновение! Нежна торта и прекрасни подаръци! А магазинчето непременно ще потърся, когато се прибера в Добрич! Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит ти празник, Бети!
    Пожелавам ти да си здрава и винаги обичана и щастлива! Това чувство е достатъчно, човек да се амбицира да успява, да хваща късмета си в ръце и да бъде винаги усмихнат.
    Страхотна торта! Изумена съм за пореден път от креативността и сръчността ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи, благодаря ти!
      Радвам се, че ти харесва тортата ми!
      Наистина това са най-важните неща, които да направят човек щастлив!

      Изтриване
  3. Анонименмарт 18, 2013

    Бети, честит рожден ден! Пожелавам ти най-вече здраве! Тортата е страхотна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Genoveff,
      Благодаря за пожеланието!
      Радвам се, че ти харесва!

      Изтриване
  4. Честит рожден ден, Бети!!! Пожелавам ти да си здрава и обичана :) и с нестихващо творческо вдъхновение!!! Тортата ти е изумителна, уникална и със сигурност божествено вкусна!!! Не мога да откъсна очи от свежото и оригинално поднасяне :)!!

    Прекрасна година напред ти желая!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина,
      благодаря ти за възторжените думи и хубавото пожелание!
      прегръдка!

      Изтриване
  5. Бети, честит рожден ден! Нека около теб винаги има пътеводна светлина, истински хора и много здраве и любов, които да дават смисъл на всичко в живота ти!
    Прекрасен пост, снимки, подаръци, торта! Напълно заслужаваш да се чувстваш специална, при това всеки ден, всяка минута! :)
    Усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, толкова топли думи!
      Сърдечно ти благодаря!

      Изтриване
  6. Честит рожден ден, Бети! Бъди много здрава и обичана - пожелавам ти точно това, което и ти си си пожелала, защото твоите желания и мисли са най-важни, точно те ще те направят истински щастлива! Такива хубави подаръци си получила, на човек да му се прииска да е рожденик! А тортата е фантастична! Много идейна, такива прекарасни вкусове се съчетават, че би ми било много интересно да я опитам! Теменужките греят! Пожелавам ти и ти да грееш винаги като тях!
    Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Зори, много мили думи!
    Тортата се хареса от всички, които я опитаха, добро съчетание се получи и това много ме радва.
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  8. Бети, направо съм без дъх, без думи, без... Не знам, ти си просто вълшебница. Най-нежните и красиви снимки са това, просто се влюбих в тази торта.
    И не знаех, че теменужките са ядливи...
    Честит рожден ден! Желая ти крепко здраве и вдъхновяваща любов! Не спирай да твориш, защото плодовете на труда ти са просто впечатляващи.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Гергана, трогваш ме с думите си!
      Благодаря ти за красивото пожелание, за всичко, което си написала!
      Теменужките не само са ядливи, те са и билки. Ще публикувам още неща с тях, надявам се да ти е интересно.

      Изтриване
  9. Бети, честит рожден ден! Бъди здрава, изпълнена с радост, водена от късмет и радваща се на обич и вдъхновение! А тортата е просто теменужена приказка, поздравления!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе,сърдечно благодаря за милото пожелание и за хубавите думи!
      прегръдка!

      Изтриване
  10. Бети, Честит рожден ден!
    Подарявам ти здравец за здраве, теменужки за нежност, лалета за щастие, рози за разкош и много, много лавандула за верни приятел! Набрах тези цветя от твоите торти, прибавих малко и от мен!:)
    Теменужената торта е приказна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла Албена!
      Толкова красиво и цветно пожелание!Трогната съм!
      Благодаря ти!!!

      Изтриване
  11. Честит рожден ден, Бети!
    Прекрасна торта, толкова ароматна и нежна, че благородно завиждам на гостите ти! ;) А в тон с нея са и моите пожелания към теб за дълъг, красив, забавен и цветен живот, изпълнен с любов и теменужена омая!
    Бъди здрава, обичана и много щастлива!
    Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, благодаря ти за сърдечните думи!
      Много мило и красиво пожелание!
      Прегръдка!

      Изтриване
  12. Бети, невероятна си!
    Да си жива и здрава и много обичана!
    Тортата трябва да я прочета още веднъж бавно...и да и се насладя
    на това теменужено изкушение!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прегръдка Дани!
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Радвам се, че ти харесва!

      Изтриване
  13. Бети,честит рожден ден!
    Тортата е повече от удивителна,една цяла теменужена градина се е събрла в нея!Страхотно находчива украса и при всички случаи много ароматна!Преставям си деликатния теменужен дъх на тези нежни цветчета!
    И подаръците са подбрани с вкус и най-вече с внимание и обич!
    Няма нищо по-сгряващо от обичта на добри и стойностни приятели!Те могат да изпълнят със смисъл всеки делник и празник!Нека ги имаш и са винаги до теб,както и обичта на семейството!
    Прегръдка и щастлив празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси,благодаря ти!
      Мили думи, които ме радват много!
      Всъщност се получи наистина много интересно, допълващо се съчетание от аромати-шафран, зелен чай, теменужки и шам фъстък.Много се радвам, че ми хрумна това съчетание-необичайна торта с впечатляващ вкус и аромат.
      Това е, което ме трогна в подаръците, всички, бяха ги избрали специално за мен и наистина стоплиха сърцето ми....

      Изтриване
  14. Бети, Честит рожден ден! От сърце ти желая много здраве, щастие, късмет и добро настроение!
    Разкошна, нежна торта за този специален повод! Невероятни снимки! Просто се усеща аромата на тези дъхави теменужки!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, благодаря ти, сърдечно!
      ...:) и сега ми мирише на теменужки- суша една полянка за чай...до мен.

      Изтриване
  15. Честит рожден ден! Да си жива и здрава и да твориш още повече вкусотии! Страхотна торта'! Много ми се ще да пробвам пресни цветя, но засега не съм намирала :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,
      благодаря ти за милото пожелание!
      Има време пролетта и лятото са пред нас...

      Изтриване
  16. Честит празник, мила Бети!
    Здрава и обичана бъде и нека красотата не спира да те вдъхновява!
    Има ли смисъл да казвам колко прекрасна е тортата - има, разбира се! Не спираш да ме изненадваш с идеи, а тази теменужената определено ще бъде лайтмотива на съня ми тази нощ!
    Пожелавам ти много усмивки!
    Голяма прегръдка и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  17. Бети, честит празник! Да си здрава, обичана, щастлива и вса така вдъхновена! :
    А тортата е една прелест! Обожавам виолетки и само мога да си представя колко е ароматна тортата.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, сърдечно благодаря!
      Лавандула, виолетки, рози, жасмин, всички те наистина са опияняващи, иска ти се да усещаш деликатния им аромат около себе си...

      Изтриване
  18. Честит празник, Бети! Бъди много здрава, безкрайно обичана, вечно усмихната и пълна с вдъхновение! Тортата е абсолютна прелест - смесица от аромати и красиви цветове! Благодаря ти, че всеки път, с всяка следваща публикация успяваш да ме усмихнеш и размечтаеш! Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ради, толкова ме радваш с думите си!
      Благодаря ти за сърдечното пожелание!

      Изтриване
  19. Бети, Честит Рожден Ден! Да си все така усмихната (така си те представям :)) и много щастлива! Да постигаш мечтите си, да се радваш на любов и топлина! Да не спираш да ни изненадваш, радваш и заразяваш с твоя креативен дух! Тортата е повече от прелестна! Такава декорация никога нямаше да се заформи в главата ми :)) Уникална, нежна и ароматна! Сърдечни поздрави и топли прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, благодаря ти!
      ти с думите си ме усмихна, а и винаги ти се радвам...
      Благодаря за пожеланието!
      За първи път използвах пресни цветя за торта, на рождения ден на братовчедка ми, преди ...ммм 100 години, е бях ученичка, бях научила как се озахаряват и всички бяха много впечатлени, подсети ме..трябва да потърся снимката, надявам се, че беше цветна.
      Прегръдка!

      Изтриване
  20. ЧРД :) Страхотна идея и изпълнение, пожелавам много здраве и нови кулинарни вдъхновения! Надявам се да споделиш и рецептата за конфитюра от теменужки, и това дали остава уникалния аромат на цветята в него.

    ОтговорИзтриване
  21. ЧРД Страхотна идея и изпълнение, много здраве и нови кулинарни вдъхновения. Надявам се да споделиш и рецептата за конфитюра от теменужки и дали остава уникалния аромат на цветята в него.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. prokurora,
      Благодаря за хубавите думи!
      ще споделя :)
      ....скоро!

      Изтриване
  22. Честит рожден ден, прекрасна Бети! Бъди все така нежна и изящна кат творенията ти :) Знам, че на рожден ден се отправят пожелания , но искам да ти кажа едно голямо Благодаря, че с всяка поредна публикация правиш денят още по-хубав и усмивката ми още по-трайна :) Бъди много щастлива!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани,
      трогваш ме и аз ти благодаря, че се доверяваш на рецептите и съветите ми...Радвам се, че те усмихвам!

      Изтриване
  23. Останах без думи! Около мен се разнесе аромат на теменужки и светът стана по-красив! Да си здрава, обичана, прегръщана и много целувана, вълшебнице! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стефи, благодаря!!!
      Да, тези цветя, наистина правят света по-красив! И приятелите също!

      Изтриване
  24. Бети, желая ти много здраве и обич от близките ти, много последователи на прекрасният ти блог, който е извор за невероятни вкусове и красиви декорации придружени с прекрасни фотографии!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  25. Тортата е бузмно красива и вкусна :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянка,
      благодаря ти за сърдечното пожелание и за красивите думи!

      Изтриване
  26. Честит Рожден ден Бети! На патеричка но от сърце и с най-добри пожелания!Преди всичко здраве и удовлетвореност от всяка твоя стъпка на тази земя където всички сме гости!Да получаваш любов и да даряваш също…защото любовта е това което прави човека щастлив!
    За тортата какво да ти кажа?Каквото и да кажа ще прозвучи бледо пред гледката която виждам!
    Един разкош който не всеки може да сътвори, и най-малкото първо да се сети за него като идея:)
    Вълшебен пост който ще запомня:)
    Прегръщам те !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, докато има поздрави има и празненство! :))
      Трогната съм от думите ти!
      А за любовта-абсолютно си права, дори мисля, че истинското щастие е това да даваш обич!
      Прегръдка!

      Изтриване
  27. Честит Рожден ден Бети! Пожелавам ти да си здрава и обичана. А за тортата нямам думи, великолепие е малко казано. С тези теменужки ми навя един спомен в детството , когато при едно посещение при прабаба ми тя ни накара да наберем теменужки и ни направи одеколон от тях. От твоите снимки усетих много стоплящ душата ми аромат. Поздравления.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Детсвото, ах детството-от там са най-милите и сладки спомени...
      Радвам се, че съм провокирала приятен спомен у теб!
      И..благодаря за пожеланието!

      Изтриване
  28. Мила Бети, макар и със закъснение искам да те поздравя за празника ти! Да ти пожелая да си много здрава, за да можеш да се радваш на всичко, което толкова много обичаш, да си вдъхновена и да не спираш да твориш!
    Тортата ти какво винаги е изключително оригинална и впечатляваща! Подаръците са страхотни :)
    Много, много те прегръщам и целувам и ти желая усмихната и заредена с хубави емоции седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, благодаря за сладките думи и красивото пожелание!
      Прегръдка!

      Изтриване
  29. Честит Рожден ден, Бети!
    Нека ухае на лавандула пътя по който вървиш, нека воалът на вечното щастие витае вечно над теб и чудната фея на любовта сбъдне всички твои желания!
    Аз останах без думи от тази изумителна красота. Продължавай да се вдъхновяващ от всичко заобикалящо те! Хиляди благодарности за красотите, които споделяте с нас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радост,
      Чудесно, красиво и някак винтидж пожелание, в стила на тортата...
      Благодаря сърдечно!

      Изтриване
  30. Лелеее, докато скролна да коментирам, пръстът ме заболя! Бети, заслужаваш всеки мил коментар който си получила ;) И от мен един патеричков честит рожден ден, леко накуцващо заради патериците пожелание за здраве и обич и една огормна благодарност за вдъхновяващата рецепта!!!
    Сърдечен поздрав от мен и пожелания да запазиш този нежен, фин и романтичен усет към храната!
    Вики

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вики, благодаря за пожеланието!
      Благодаря и за трогващия комплимент!
      Прегрдка!

      Изтриване
  31. Бети, бъди жива и здрава и много щастлива с любимите си хора! Тортата е трепач, и като ти знам способностите, доста се кьорих в първия момента докато разбера какви са теменужките! Вярвам, че е била много, много вкусна, колкота и красива! Продължавай все така да ни радваш с красотите, които твориш! Прегръдки, Петя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хи-хи, Пети!:)

      15-20 мога да на правя, ама цяла поляна, трябваше по време на листопада да ги подхвана!..и нямаше да ги ям....

      Страшен комплимент, Пети!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  32. Бети, аз сега ще се оправдая с липсата на нет вчера, а денем в офиса нямам достъп да коментирам. Та с два гипсирани крака и големи патерици, пристигам тук да ти честитя празника, да ти пожелая много, много здраве, много, много сбъднати мечти и цялата любов на хората, които обичаш и уважаваш. Огромна прегръдка от мен!
    Тортата е чудесна , а с интерес очаквам всичко теменужено, което си ни забъркала;)
    Иначе преди 100-тина година, когато се омъжвах, имах също теменужки на тотата, но не цяла градина както тук сега!
    Убедена съм, че празника е бил запомнящ се;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Марта, първото изречение го прочетох някак информативно- и нан мен ми се е случвало това, както и месец да не мога да пиша поради липса на кирилица...,но следващото ми изправи косите, помислих, ами това момиче с тия ски , планини....
      После осъзнах, че това е за закъснялото поздравление...
      Не се извинявай-днес празнувам пак...нали, докато те поздравяват празнуваш :))
      Благодаря ти за пожеланията и хубавите думи!
      ...и не ме стряскай с гипс и патерици, моля те!
      Прегръдка!

      Изтриване
  33. Честит рожден ден ,Бети ! Здраве и много щастливи мигове с любимите ти хора !
    Поста е вълшебен ! Тортата и снимките ме оставиха без думи ! Комплименти от сърце !
    Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, благодаря за милите ти думи и пожелания!
      Прегръдка!

      Изтриване
  34. Честит рожден ден, Бети!
    Наистина най-важни са здравето и обичта и аз ти пожелавам да имаш достатъчно и от двете, за да бъдеш щастлива!
    Тортата е прелестна! Нищо фонданено не би ме впечатлило толкова, колкото тези красиви теменужки. И вътрешността й много ме впечатли.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,благодаря ти!

      Фонданови винаги може да се направят...Радвам се много, че ти харесва!

      Изтриване
  35. Направо ме разстопи с тези теменужки. Много романтично и ароматно! И ме подсети, че от миналата пролет искам да си направя теменужен сладолед.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рос, благодаря!

      Ще ми е интересно да видя този сладолед!

      Изтриване
  36. Бети, Миличка, Честит рожден ден, със закъснение, но от сърце! Пожелавам ти здраве, щастие, късмет и любов! Прелестна торта, аромата й се долавя дори през монитора! А разреза е зашеметяващ! Страхотни подаръци, за страхотен човек! С нетърпение чакам да видя какво приготви с теменужките:)Честита Първа Пролет!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря за сърдечното пожелание!
      Честита Пролет и на теб!

      Изтриване
  37. Бети, откакто си публикувала тази торта, я гледам по няколко пъти на ден.
    Невероятна идея за дизайн, за вкус, който допълва външното оформление,за представяне....Аплодисменти за всичко, което си направила!
    Възхищавам се на фантазията и креативноста ти!Пожелавам ти здраве, любовта на близките ти, както сама си си пожелала и никога да не те напуска вдъхновението!

    Има дни, в които ми липсва заряд и въобще вдъхновение да правя каквото и да е...вляза ли тук, цветовете, вкусовете, снимките ми носят голямо удоволствие и гледам на света с други очи!Благодаря горещо за това!

    P.S

    Очаквам с нетърпение всяка твоя следваща публикация!
    А и всичките снимки от тортата ти съм ги сложила за screen на монитора ми...

    С искрено възхищение,
    Сандра

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Сандра!
      Благодаря ти за тези думи!
      Радвам се, че ти нося приятни емоции и се надявам и за напред да е така!

      Изтриване
  38. Yummy süperrr cake...:) Greetings from Denmark.

    ОтговорИзтриване
  39. Бетинка, как съм те пропуснала ... Честит рожден ден от сърце макар и със закъснение! Много мечти да сбъднеш, да продължиш да мечтаеш и да твориш красота! Винаги да си обградена от любимите хора и да се бориш с нови предизвикателства :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  40. Благодаря, Габи, за чудесните думи и пожелания!

    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  41. Честит рожден ден на патерици!
    Искам да ти пожелая да си жива и здрава, да си много обичана и уважавана, да си късметлийка в живота и да изживяваш само хубави емоции!
    Тортата е уникална!
    Аранжирана и поднесена много красиво!:)
    Черпя се с хапчицата и ти пожелавам хубав ден!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари,
      сърдечно благодаря за хубавите пожелания!

      Изтриване
  42. Анонименмарт 24, 2013

    Честит Рожден Ден,Бети!
    Бъди здрава,бъди себе си!
    Правиш всичко с толкова любов и това се усеща.Интересен творец си и ми е трудно да подбера точните думи.
    Щастлива Пролет!

    Надя Иванова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надя,
      Благодаря!
      Радвам се, че ти харесват моите неща :)

      Изтриване
  43. Анонименмарт 28, 2013

    Честит Рожден Ден! Бъдете здрава, обичана и вдъхновена!
    Нямате си на представа, какъв подарък ми направихте.....
    Не мога да подмина нещо толкова прекрасно, също така се радвам, че има хора, които отделят време
    да превърнат идеите и мечтите си в реалност и да ги споделят с другите!
    Благодаря Ви!
    Стефка Михайлова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Стефи за чудесното пожелание и милите думи!
      Може би бисквитката венче? :)

      Изтриване
  44. Мила Бети,
    Така съм се улисала напоследък, че съм пропуснала рождения ти ден! Не мога да откъсна очи от тортата, толкова е... елфическа :) Мисля, че е най-красивата торта, която си правила!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катя!
      За най-красива не знам, но е най-здравословната със сигурност!

      Изтриване
  45. Анонименмарт 30, 2013

    МИЛА БЕТИ ДА СИ ЖИВА И ЗДРАВА И ВСЕ ТАКА ВДЪХНОВЯВАЩА С ОБИЧ МАРИ

    ОтговорИзтриване
  46. С голямо закъснение: Честит Рожден Ден!
    Тортата е прекрасна, много нежна, като копнеж.Толкова хубави думи са изречени по-горе, че за мен не са останали много, но приеми моите искрени поздрави и възхищение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мари, благодаря за думите ти! Накара ме да се чувствам празнично!

      Изтриване
  47. Бети, честит рожден ден! Бъди здрава, одухотворена, обичана и уважавана!
    Как съм пропуснала тази прелест?
    Всичко е великолепно - разкошна комбинация от цветове, неповторима теменужена екзотичност, експлозия от вкусове.
    Спирам до тук и се връщам обратно при фантастичните снимки.
    ...Как се прави сладко от теменужки? Любопитна съм какъв вкус има?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Магьосничке,
      благодаря за трогващите пожелания и хубавите думи!
      Ще публикувам скоро и сладкото от теменужки...

      Изтриване
  48. Здравей, Бети!

    Тази торта ми взе ума! Ако не те затруднява, би ли могла да публикуваш рецептата на сладкото от теменужки, та да се възползваме от ароматната идея, когато пак им дойде сезона. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. al, ще публикувам сладкото и ще успееш да си направиш. Теменужките цьфтят поне 20 - ина дни. При първите теменужки още и ще видиш рецептата в блога. Ако искаш можеш да се абонираш за публикации или ако си последовател, ще виждаш всяка нова публикация.
      Повредиха ми се снимките и за това не съм го публикувала.

      Изтриване
  49. Благодаря за бързия и любезен отговор! Ще чакам времето на теменужките с нетърпение, както и рецептата. Мисля да пробвам и сироп от теменужки, ако открия как се прави:) Блогът ти е страхотен! Чудя се как не съм го открила по-рано! Много е стилен, рецептите са идейни и... влюбена съм в тортите, които украсяваш с живи цветя! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се радвам, че открих нов приятел!
      И аз съм все по-влюбена точно в тези торти...:)

      Благодаря ти!

      Изтриване
  50. Страхотна е :) По-красива торта не бях виждала!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Блсгодаря, Пепи! Много се радвам, че ти харесва и че сподели!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни