Миди с ориз - Mussels with rice

Миди с ориз, любимо ястие от детството ми, когато родителите ми ни оставяха мен и сестра ми  "на гости" на вуйчо ми на брега на морето. Това се едни от най- приятните ми спомени. Вуйчо ни отиваше за няколко седмици покрай морето с една огромна палатка, тогава все още нямаше деца, а ние прекарвахме дните си на брега играейки с децата на приятелите му. Плаж, на който сте шепа хора, безброй мидички за събиране, топли и галещи морски вълни, вечери край огъня с печени миди или риба, или тенджерка, пълна с миди...
Храната беше- риба и миди-това, което той ловеше. Зеленчуци-домати и краставици, които купувахме от близкото село, о, и какъв вкус имаха...ха-ха, като се замисля той беше първия, който ми каза как да режа доматите в салатата...
Пресните миди, които видях на пазара, извикаха точно този спомен и реших, макар, че навън е студено и неприветливо в момента, да приготвя тези миди. И печени на огън са страхотни... и после направени на салата с малко лук и магданоз, но не мога да запаля огън на терасата...а и няма да го има морския бриз....


За : Миди с ориз ни трябват следните

Продукти:

за всяка порция:

* около 200 гр миди с черупки
* 1/2 малка глава лук
* около 80 гр. ориз, объл
* 1/4 лимон
* клонче лимонова мащерка
* 1/2 китка магданоз
* 3 с.л. олио
* 50 мл бяло вино
* сол
* черен пипер




Приготвяне:


Избирането на мидите е лесно-трябва да са пресни. Ухаят на море. Всяка друга миризма- например на развалена риба показва, че не са годни. Ако не можете да ги сготвите веднага ги дръжте в хладилник за няколко часа или замразете. Мидите се почистват добре с четка и се изплакват старателно. Отворените миди се изхвърлят, дребните миди също- те са крехки и може да се нараните, когато ядете в последствие.Водорасли и всякакви  други влакнести неща също се отстраняват.В тенджерка се поставя малко вода, дръжките от магданоза, може да добавите и дафинов лист. Когато водата заври се слагат мидите.Може да затворите тенджерата с капак, но ако не е много дълбока има опасност, макар и малко течността да кипне.Аз не захлюпвам.


 Парата е достатъчно и мидите се отварят след няколко минути. След отварянето на всички миди, тенджерата се отстранява от огъня. Мидите се изваждат и оставят настрана. Не варете продължително, за да не станат жилави.Те са много нежни и тази термична обработка е достатъчна.Водата от тенджерата се прецежда и се оставя настрани.


В друга тенджерка поставете олиото и ситно нарязания лук.Когато той е вече прозрачен, добавяте ориза, по-добре предварителнон добре измит и отцеден. Бъркате докато оризът стане бял. Със същата чаша, с която сте мерили ориза измервате течността от варенето на мидите  и допълвате с вода .Общото количество течност трябва да стане 1:3 ориз:вода. Наливате в ориза първо бялото вино, разбърквате и когато се усвои, наливате водата.Посолявате и оставяте да къкри.Аз покривам тенджерката с кърпа и тогава с капака. Оставям котлона на 2 степен от 9. Когато оризът поеме течността ръся черен пипер, добавям мидите и ситно нарязания магданоз.Разбърквам и разпределям в чиниите. Сервирам с парченце лимон и клонче лимонова мащерка.


Обичам да ям това ястие с черупките от мидите.


Поставете пред всеки малка купичка с лимонова вода за  потапяне на пръстите и празна купичка за черупките....



Друга рецепта с миди, която е много вкусна :

Миди на пара с маслено - чесново - магданозен топинг- Steamed Mussels with Butter-Garlic-Parsley Topping


Опитайте също и :

Паеля - Paella



Коментари

  1. Бети, ужасно изкушаваш с тези миди. И на мен са ми любими, приготвени по този начин, макар че и инак не ги отказвам.
    Почти долових аромата от снимките, много апетитно поднесено, както винаги.
    Честит празник и слънчево настроение! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, благодаря ти!
      Мидите, наистина могат да се приготвят по много начини,особено край морето, и когато са току що извадени,..лятото...

      Изтриване
  2. Обичам миди и често ги готвя ! Непременно ще си приготвя твоето ястие ,Бети ! Изглежда много ,много вкусно !
    Хубава вечер ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, ти си за завиждане, при вас има и различни видове, мога да си представя рибните ви щандове....

      Изтриване
  3. Честит празник Благовещение, Вети! Бъдете благословени!
    Миди съм яла само веднъж в далечното минало и много ми харесаха.:)
    Предложението ти изглежда много изкушаващо! А и снимките са невероятни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, благодаря!
      При възможнсост наистина опитай или сготви.

      Изтриване
  4. Ммммм... много обичам :)
    Страхотна рецепта, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори,
      ще има и още, ти само намери миди...

      Изтриване
  5. Бети, това е едно от любимите ми ястия, спомням си най-любимото им приготовление в една гръцка таверна на приятели и се замечтах за лято, слънце и море! Благодаря за емоцията, изглеждат невероятно вкусни, а аз изпитвам страх от мидите на пазара- преди време купих само развалени...Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, това лято,..брега на морето...топлите нощи...огън край морето...
      При нас ги носят няколко часа след изваждането от развъдник..тези на пазара, времето беше студено, подуших ги :)-чиришеха на море и ги купих, а инак-лятото сме си вадили сами.

      Изтриване
  6. Аз пък искам да опитам най-накрая миди, ама не мога да разчитам тук сама да направя правилния избор в магазина. Ще трябва да отида до морето. Изглежда адски вкусно, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти-море, това е уханието им и ако няма много отворени-значи са пресни...но те разбирам, все пак до София...въпреки леда в който ги пренасят, вероятно...За по сигурно ела край морето.
      Наистина е адски вкусно! Особено с мидената черупка...направо си облизваш пръстите:)

      Изтриване
    2. Ще дойда, ще дойда;)

      Изтриване
    3. Ще се радвам, Марти!И да се видим,...
      стига да си по северното черноморие!

      Изтриване
  7. Звучи доса примамливо, толкова много, че вече започнах да се облизвам! Ще пробвам рецептата в най-скоро време!
    Поздрави: Вера :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вера, ще се радвам да ти харесат! Наистина са много вкусни!

      Изтриване
  8. Ааааа,така не сме се разбирали,Бети!Ето това се казва кулинарен тормоз-очи пълни,купичка и уста-празни!
    Толкова апетитно си сготвила и снимала тези миди,че се наложи няколко пъти да скролна публикацията ти!Много любимо ястие,а ти си го поднесла така свежо и красиво!ММммм,плаче за едно хубаво бяло вино определено!
    Прегръдка и хубав вторник! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, ти си морско чедо...и имаш по-голяма възможност да си приготвиш миди...:)
      Благодаря ти за комплимента!
      Виното! Знам, наистина е класика, но аз не пия и последните 50 мл сготвих, всъщност само готвя с него....Не остана за чашката на снимката:))) Трярбваше да взема някоя плодова бира, но пък толкова студено ми беше целия ден, че не се сетих..

      Изтриване
  9. Оооо…как обичам миди:)))
    Прекрасно и апетитно изглежда всичко при теб Бети!
    Идеята е приета на 100% , оставя да запасвам престилката :)))
    Хубав ден от мен !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,
      добре е, че запасваш престилката, а не обличаш неопрен..:))
      Радвам се, че ти харесва и благодаря!

      Изтриване
    2. :)))) усмихна ме Бети:) Не ми е нужен неопрен мила :) Няма да ловя миди а ще ги готвя :)Някой друг ги е уловил вече …аз само трябва до магазина да прескоча :)

      Изтриване
    3. Шегичка,
      аз се бях потопила изцяло в спомена....вуйчо ми така ги ловеше-по скалите по-навътре в морето....
      Прегръдка, Дани!

      Изтриване
  10. еех, Бети, каква красота ни предлагаш!
    искам и аз такъв вуйчо да съм си имала:) или да бъда такава леля!
    чакам с нетърпение нов пост с нова история

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно приготвени и поднесени миди, Бети!!! Аз не съм по хапването на морски обитатели (и речни), но твоите миди откровено ме изкушават :)
    Прекрасна вечер ти желая!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина, наистина са много вкусни!
      Ще се радвам да опиташ някой ден.
      Благодаря ти!
      И хубаво утре!

      Изтриване
  12. Изглеждат наистина страхотно - много хубаво летно ястие, прекрасна рецепта, задължително ще го приготвя при първа възможност - поздрави до всички и до скоро

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не трябва да се пропуска! Много са вкусни и се приготвят бързо.

      Изтриване
  13. Това е нещо, Бети, което си отбелязвам с дебели букви за пробване! Моята половинка обожава миди, а аз обожавам да правя неща, които не познавам, не знам как се правят или просто никога не съм правила. Мидите са в челото на ранглистата ;) Купувала съм ги бланширани и изчистени, но да започна от затворената черупка, не съм :) Благодаря за хубавата рецепта и за мотивацията :) Приятна вечер от мен :)

    ОтговорИзтриване
  14. Единственото нещо, отнемащо време е миенето им. Всичко друго става за минути.Включителон и изяждането им.:) И са ужаааасно вкусни :)
    Приятна вечер и на теб!

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотна рецепта и примамващи снимки, как да не опиташ :-)
    Снощи ги изпробвах и са невероятно вкусни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ефи, много се радвам, че са ти харесали! Благодаря, че сподели!

      Изтриване
  16. Гледайки тази вкусотия се заричам, когато отида на морето да ям само миди!
    Изглежда неустоимо вкусна!

    ОтговорИзтриване
  17. много интересна и лесна рецепта само не ръзбрах кога се добавя виното

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. След като оризът побелее. Написала съм.

      Изтриване
  18. Здравей Бети! Аз съм от Бургас и искам да добавя нещо към рецептата- през сезона в който има кисело зеле, заместете едната чаша вода със зелева чорба.
    Тогава естествено слагам праз вместо лук. Стават особено вкусни и пикантни. Ще се радвам, ако съм била полезна. Да ви е вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Звучи интересно. Непременно ще опитаме! Благодаря за идеята.

      Изтриване
  19. Благодаря за рецептата! Станаха РАЗКОШНИ!!!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни