Тиквена супа с кнедли от бадемова рикота и чипс от салвия



Ето, че дойде и времето на дъждовете, обсипаните улици с безброй жълти листа и комфортни топли храни. И разбира се на тиквите. Баба ми казваше, че тиквите се пекат, след набирането на върхарите.  Така все още у дома наричаме последните чушки, пиперки, домати..с една дума всичко, което е все още по  зеленчуците в градината през октомври. Да си призная аз не съм, но май е време. Тикви, обаче скъсах. Особено обичам сорта Хокайдо, защото е вкусна, с плътна текстура, една тиква не е много голяма и не се чудя какво да правя с останалото, пече се и се яде с кората И не на последно място- мога да се справя сама с рязането с обикновен нож. 
Днес ви каня да си приготвите тази семпла откъм съставки, но бляскава на вкус супа. Блясъкът идва от невероятната гарнитура от чипса от салвия. Толкова е пристрастяващ, че мога да ям само от него. 
Не съм виждала да продават свежа салвия и ви уверявам, че ако имате възможност да си засадите свое растение някъде, ще ме споменавате с добро. Може да си късате листенца целогодишно, дори и в снега, както правя аз. Салвията е не само подправка, а и билка. Да си призная, чаят/отвараот не са ми любими, ноооо хрупкавите листенца са ми любими. Ще следват още рецепти с това прекрасно , райско съчетание тиква и салвия. Мисля, че са създадени едни за други. 

 
Не забравяйте да ме следвате в Инстаграм . Последвайте хаштаг #vkusnosbety  за да ви излизат публикациите ми. Ако искате да виждате първи какво публикувам се абонирайте с камбанката.

И да знаете, че много ще ме зарадвате, ако ме тагнете, когато приготвите тази супа и ми я покажете.


За гарнитура направих кнедли от бадемова рикота. Може да видите рецептата тук



Съставки

1  голяма тиква Хокайдо

4 супени лъжици зехтин, плюс допълнително

1 голям жълт лук, нарязан

2 стъбла целина, нарязани

25 г масло, плюс допълнително 25 г

600 мл зеленчуков бульон

няколко цели листа градински чай

за кнедли:

250 г бадемова рикота ( по тази рецепта) или млечна рикота

1 голям жълтък

сол и черен пипер

3 супени лъжици настърган веган пармезан (или млечен пармезан или пекорино)

3 супени лъжици обикновено брашно

1 супена лъжица ситно нарязан градински чай


1. Загрейте фурната до 200 С. Отрежете и почистете семената на  тиквата. Нарежете на 4 парчета. Трите  парчета опечете- нарежете, ако искате на по-малки парчета. Печете 35-40 минути в тава  с половината зехтин, малко сол и черен пипер. Нарежете на кубчета останалата тиква.


2. Задушете лука и целината в маслото и останалия зехтин. Пюрирайте печената тиква в блендер с половината бульон. Добавете към лука и целината с целия бульон и нарязана на кубчета тиква. Оставете да къкри 15 минути. Опитайте и ако е необходимо добавете сол.


3. Комбинирайте съставките за кнедли. Гребвайте по около 1 супена лъжица от сместа и оформете с влажни ръце плоска, заоблена кнедла. В тиган запържете кнедлите в сместа от масло и зехтин на среден огън за 2-3 минути от всяка страна.


4. Запържете цели листа градински чай в масло. Извадете ги върху кухненска хартия.


Сервирайте супата с кнедли и изпържените листа от градински чай.


Вдъхновяващи рецепти с тиква, които може да опитате: 

Крем супа от тиква, джинджифил и кокосова сметана

Тиквена супа с джинджифил и пикантни пармезанови хрупки

Меки тиквени бисквити с кокосов крем- веган

Мъфини с лимец, тиква и козе сирене 

Тиквени веган донъти

Печена тиква с хрупкава коричка

Хрупкав празничен тиквеник

Веган трюфели с тиква, орехи и тахан-само 3 съставки

Трюфели " Тиквен пай" с маскарпоне и джинджифил 





Коментари

Какво сте гледали в последните 7 дни