Торта с червен касис - Red currant cake







 Този сладкиш е първото нещо, което изпекох преди години, още като ученичка, след като се престраших да приготвям сладкиши във фурната. Първите ми торти бяха без печене- приготвях от бишкоти и различни кремчета на основата на сладкарски крем. Спомням си, че беше от списание "Burda", което беше на майката на една съученичка. Списанието, по принцип модно, с кройки на облекла, но на последните страници имаше няколко рецепти. Тогава нямаше много готварски книги в книжарниците, по-точно нямаше с илюстрации. Ако имаше-то снимките бяха изключително некачествени. Готварските книжки без снимки  също ми бяха интересни, все още имам много от тях. Обичам ги защото благодарение на тях съм заобичала печенето и са ми били първите вдъхновения в сладкарството. Особено ценя една доста дебела книга от свекърва ми и винаги, когато ходехме в тях я прелиствах и приготвях нещо. Някакъв десерт предимно. 
 Да се върна към този сладкиш от списанието. Всъщност съществува ли това списание още? Та, така, в това списание снимките бяха перфектни и всичко изглеждаше толкова апетитно.  Старателно си написах рецептата в една тетрадка, преведох си я( за целта ходих в градската библиотека) и у дома го изпекох. Смяяятайте какво желание имах да приготвя този сладкиш! Бях толкова щастлива, че се справих и се получи вкусен сладкиш. И досега, често когато пека торти или кексове използвам тази техника на разделянето на яйцата и добавянето на белтъците накрая към тестото и това винаги работи добре и печивата са пухкави.


Тайно се надявам и аз да вдъхновя някой, който гледайки снимките, да пожелае да приготви този сладкиш или нещо от моите рецепти. Бих била много щастлива!  


И така  този сладкиш, торта, кекс, както и да го наречете е с богата маслена трохичка, влажен, ароматен и много вкусен. За целия сладкиш съм използвала 100 г захар, и това го прави не много сладък и подходящ за закуска дори. Изпечен в кръгла форма, както аз съм го приготвила, може да бъде разполовен и да се превърне в торта с пълнеж по средата и отгоре. Но и така си е много вкусен. Сервирайте с маскарпоне, гъсто кисело мляко, веган скир или нещо друго кремообразно, за което се сетите и обичате, разбийте/разбъркайте с малко стевия или мед, и есенция или масло от лайм и ще имате перфектен десерт.


В Инстаграм пуснах в истории (stories) снимка на този сладкиш преди да влезе във фурната и много хора пожелаха да напиша рецепта и да го видят изпечен. Ето го и него. Сега аз пък ще чакам отзиви и снимки. Ако го приготвите непременно ми го покажете- това много ме радва винаги. Пишете ми тук в коментар, в Инстаграм- тагнете ме с @vkusnosbety и във FB с @вкусносбети. Мнението ви, всяка обратна връзка ме интересуват и съм благодарна на всеки, който е отделил от времето си за да сподели впечатления.

Приятно печене! 

Може да ви хареса: 

Веган шоколадов сладкиш с череши

Пастички с кайсии







Торта с червен касис 

Съставки

250 грама червен касис

220 грама брашно

50 г царевично нишесте

1 1/2 ч. л. бакпулвер

100 грама захар, светла тръстикова

1 щипка сол

80 г кокосови стърготини

140 г масло, разтопено, но не горещо ( заменете с разтопено кокосово олио без аромат, за безмлечни)

280 г кисело мляко ( без лактоза или веган)

3 жълтъка

3 белтъка

1 лайм

касис за гарнитура

маскарпоне, гъсто кисело мляко, веган скир- по желание за сервиране

екстракт/есенция или етерично масло от лайм- по желание

Инструкции

1. Загрейте фурната до 180°C. Намажете и набрашнете  форма за торта с диаметър 20 см. Може да изпечете във форма с по-голям диаметър, тогава тортата ще стане по-ниска. Но аз съм обсебена от високите торти. Ако решите да изпечете в плитка тава( например тавата на фурната), ще получите симпатични квадратчета. В последния случай печете по-кратко време. Пробата с дървевн шиш или клечка за зъби е основният тест за готовност. 

2. Комбинирайте брашното, царевичното нишесте и бакпулвера и ги пресейте в голяма купа за смесване. Не пропусайте тази стъпка.  Добавете солта, захарта и кокосовите стърготини. Разбъркайте всичко с лъжица и оформете кладенче.

3. В малка купа разбийте заедно маслото, жълтъците, киселото мляко, сока от половин лайм и цялата кора от лайма. Изсипете сместа в кладенчето и разбъркайте, за да се получи гладко тесто. Белтъците се разбиват на сняг и се добавят към тестото. Направете го като добавите на няколко пъти ( 4-5), като след всяко добавяне разбърквате внимателно до пълното поемане на белтъчния сняг. Разбърквайте с лъжица или шпатула, като се стремите да запазите въздушността. Тестото ще бъде гъсто, но пухкаво. Накрая добавете 200 г от зрънцата касис и внимателно разбъркайте за да ги разпределите в цялото тесто. Ако касисът не е презрял, зрънцата ще запазят форма. Ако използвате замразен касис- не го размразявайте. 

4. Изсипете готовото тесто в подготвената форма. Поставете отгоре останалите 50 г касис. Може да побутнете някои от зрънцата леко надолу в тестото с тъпата страна на дървено шишче. Поставете решетката на дъното на фурната и поставете формата върху решетката. Печете сладкиша за около 60-65 минути до златисто. Краищата на сладкиша ще се отделят леко от формата- това също е признак за готовност. Най-сигурно и задължително е да пробвате с дървен шиш - ако няма полепнали трохи и тестера е сух- блатът е готов. Извадете от фурната. Оставете да изстине напълно върху решетка и гарнирайте с пресен касис преди сервиране. 

По желание поднесете с лъжица бита сметана, маскарпоне, скир или цедено мляко, разбъркани с 1-2 капки екстракт от лайм или етерично масло лайм.

Коментари

  1. Бети,
    записах рецептата.Лесна за изпълнение, но много малък сладкиш се получава.Явно трябва да направя двойна доза.Страхотен сладкиш.
    Поздрави, бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, радвам се, че ти харесва! Формата ми е 20 см и са височки парченцата. Ако речеш в тава на фурна и искаш високи квадратчета, вероятно ще трябва да удвоиш продуктите.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни