Бисквити лъжички -Коледен календар - Ден 7-ми



 



Тези бисквитки ги планувах в момента, в който видях в един немски магазин формичката. Бях зашеметена от избора на невероятно много неща, свързани с приготвянето, декорирането и  поднасянето на храна-тавички, чинии-стъклени, порцеланови, керамични, чаши- с най-различни принтове , форми и големини, чайници, съдове за масло, захарничета, ножове, шпатули, точилки, лъжички-от различни материали, с различно предназначение, с различни цветове, бъркалки форми за рязане на сладки, салфетки....един магазин, в който аз неусетно прекарах няколко часа и имах усещането, че много бегло съм го разгледала....Не съм проверявала в  нашите сайтове, дали предлагат такива, но може да се изреже шаблон от картон и да се изрежат няколко лъжички, аз поне така правя, когато си наумя да правя нещо, а нямам съответната  формичка за рязане- всички бисквити картички, които съм направила, бисквитите зайчета, са направени с такъв шаблон от картон. Бисквитките- лъжички може да подарите на някого или да предизвикате радостна изненада в семейството си някоя сутрин с чашата мляко или кафе.


Аз използвах любимото си тесто, като сложих само канела и карамфил. По-долу рецептата.



Продукти:
* 200 грама брашно (2 чаени чаши при мен )
* 1 ч.л. какао
* 30 грама течен мед -1 1/2 с.л. 
* 80 грама пудра захар 
 * 50 гр масло,меко на стайна температура
* 1 яйце
* 1 ч.л сода бикарбонат
* 1/4 ч.л сол
* подправки * :

* 3 ч.л. канела или на вкус
* 1 ч.л. смлян карамфил, за предпочитане прясно смлян

 за декор по желание:

* по 50 грама бял, черен и млечен шоколад
* какао, шоколадови пръчици, захарни перлички


Приготвяне:


1.В  голяма купа, пресейте 2-3 пъти, брашното, содата, подправките, солта и какаото 2.Оформете кладенче и добавете  маслото, меда и яйцата.Започнете за бъркате с вилица или дървена лъжица, продължете с ръка, която сте топнали в малко брашно и оформете на топка.Това става бързо и без добавяне на допълнително количество брашно.
Разделете тестото на няколко топки и ги увийте със свежо фолио. Оставете през ноща на хладно.При мен печенето се получава на следващата нощ .Не е проблем да остане и още една.
3.Около час преди да започнете да печете го извадете на стайна температура.
4.Загрейте фурната до 180-190 C
5.Подгответе хартия  с размери на тавичките, в които ще печете.. Поставете хартия на плота, и с платнена торбичка, пълна с брашно леко посипете брашно-това ще помогне за отделянето на бисквитките. Откъснете парче от тестото  и с помоща на друг лист хартия или свежо фолио, разточете тънко около 3-5 мм.Нарежете желаните форми. Отделете изрезките и сложете хартията в тавата за  печене.Добре е в една тава да поставяте приблизително еднакви фигури, за да се изпекат равномерно.Така правя когато изрязвам бисквитки, които са по-големи или са с много нарязана форма и не искам да се деформират.

Печете около 5-7 минути, в зависимост от размера на бисквитките.Ако са по малки-  проверете след 4-5 минути.За по-големи -6-8 минути. Вадят се, когато съвсем леко краищата им порозовеят.
6.Извадете от фурната, оставете да изстинат, да ги чувствате топли, и тогава ги пренесете от тавата на решетка, където  напълно да изстинат.Горещите бисквити са още меки и могат да се счупят-особено по-големите.Можете да използвате подходяща лопатка, с която да ги пренесете от хартията на решетката.
7.Украсете като разтопите шоколадите в различни купички. Поставете в чашки отделните поръски. Потапяйте или поливайте всяка бисквитка с някой от шоколадите и поръсете с какао или другите декорации.
Съхранявайте в добре затворени кутии.











Желая ви весела и вкусна  предпразнична подготовка!




Коментари

  1. Чудесна идея и оригинално изпълнение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,много ти благодаря!
      Пожелавам ти един прекрасен и усмихнат уикенд!

      Изтриване
  2. Топли и уютни снимки, Бети!
    Бисквитките са както много атрактивни и не се съмнявам колко вкусни! Сега си мисля от какво да си измайсторя такава формичка, защото идеята ме заплени, мила. Не знам какъв е този магазин, но знам че ако не става по e-bay, мога да натоваря дъщерята да ги издири, но струва ли си за едната формичка да размотавам момичето. Да ама, искам и аз, като малко дете ги искам! :)) Искам да се пресегна през монитора и да си взема не само едничка, ами и в комплект с чашка топло мляко! :)
    Поздрави и вкусно утре, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма,благодаря ти сърдечно!
      Много ме зарадваха думите ти!
      По принцип можеш да си очертаеш с истинска лъжича един шаблон и с него и остър нож, да си нарежеш тестото.Малко е пипкаво, защото трябва да се заглаждат ръбовете и тестото да се охлажда, но пък аз моите зайци бисквити така ги правя, защото нямам формичка....А магазина, мога да ти кажа къде е в Касел. Той не е фирмен, затова не би ти свършила работа тази информация.
      Вкусна и весела коледна подготовка ти желая!
      Прегръдки!

      Изтриване
  3. Бети, разбърках си кафето с лъжичката и я похапнах с голямо удоволствие!
    Чудесни форми и снимки!
    Заплени ме отново!
    Прегръдка и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти за хубавите думи!
      Сърдечен поздрав за хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  4. Бети, много красиво и вкусно е при теб! Снимките са приказни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Интересни и впечатляващи! А снимките са не просто красиви, те са пълни с емоции! Поздрави и хубав ден, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, благодаря ти!Много ме радват думите ти!

      Изтриване
  6. Бети,за такива прибори всичко давам:)))))Прекрасни лъжички!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, а за манджичка от сняг и кал или камъчета?
      :)?
      ...Виж какви ги забърках днес...

      Изтриване
  7. Оле... Бети, много атрактивни бисквитки!Чудесни снимки:)От къде ти идват на ум такива вкусни идеи?
    Тези магазини за кулинарни пособия са ми любими, и ако мъж ми ме изгуби в някой търговски комплекс, винаги знае къде да ме намери- в домашните потреби естествено.Макар че и аз зная къде пък съответно него да търся-на риболовния щанд:)
    А листенцето от ден 7 на Коледния ти календар скъсвам за себе си, макар че до тук всичко е прекрасно и ще чакам и останалите с нетърпение!
    Поздрави и приятни почивни дни.....ако имаш такива:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти за коментара!За топлите думи!
      И аз там се загубвам....може да се намерим някой ден в някой център...:)

      Изтриване
  8. Очарована съм! Толкова са оригинални и красиви!
    Бети, поднесла си ги с толкова много вкус!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  9. За такива лъжички бих отишла на края на Касел,стига да ги намеря.Толкова оригинална идея скоро не ми е попадала.Много ми хареаса всичко- от рецептата,която си записвам веднага, до снимките и прекрасните лъжички-бисквитки!Няма нужда от други бисквитки за кафето, нито от лъжички,поднасяш чашката и лъжичката-две в едно!Поздравления,Бети за невероятната публикация!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, благодаря ти за чудесните думи!Радвам се, че ти харесват!А бисквитките са страхотно допълнение към всяка напитка...
      Прегръдки!!!

      Изтриване
  10. Очарована съм и аз. Уникална презентация. Та кой е този магазин с толкова красити, които описваш. Или не е в БГ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ина!
      Магазинът се намира в един търговски център в Касел-Германия.

      Изтриване
  11. Ееее,ама защо ми изчезна коментара?....
    Исках да ти кажа,че разгледах всичко пропуснато,Бети,напълни ми очите с вкусна красота и че най-много симпатизирам на салатката и тези удивителни лъжички!
    Ако ми се появи и другия коментар моля те махни единия!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не е изчезнал, нали знаеш, че аз ги модерирам...Има хора, които пускат разни линкове към нецензурни сайтове и други простотии и за това държа да ги видя първо...
      А и така всеки коментар е като непрочетено писмо и много му се радвам - на всички ваши думи!
      Благодаря ти за хубавите думи!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни