Боровинкови тарталети с дъх на лавандула


Eдна от причините да обичам лятото са плодовете,но това вече съм го казвала.Плодовете,които очаквам с голямо нетърпение са боровинките.Обожавам боровинки, и най-много планинските боровинки.Обичам  да ги събирам,но това не винаги ми се получава.С този пост искам да благодаря на сестра ми, която ми изпрати боровинки, които заедно с племенницата ми са събирали от планината.Не мога да ви опиша колко много им се  зарадвах.И как от радост се чудех какво по-напред да правя с тях.В няколко поредни поста ще ви покажа какво успях да приготвя.Тези тарталети станаха изключително свежи и ароматни-с богат лимонов крем, с пресни боровинки и сметана с дъх на ванилия и лавандула.Една хапка и си там...през  лавандулово поле.....на поляна с храстчета боровинки.(спокойно мога да перефразирам този израз от познатата реклама)
 
Наслаждавайте се на лятото, приятели!



Продукти за тарталетите:


* 3 чаени чаши брашно
* 1 чаена лъжичка сол
* 2 супени лъжици захар
* 250 грама студено масло, нарязано на малки кубчета, колкото грахчета+допълнително за намазване на металните формички
* 5-6 супени лъжици ледена вода
За тарталетите използвах тази рецепта


За лимоновия крем използвах :

* 6 яйчни жълтъка
* 1/2 чаша захар
* настъргана кора от 1 лимон
* 1/2 чаена чаша лимонов сок/2-3 лимона,зависи колко са големи и сочни/
* 6 супени лъжици масло
* 2 супени лъжици заквасена сметана







Всички продукти се смесват,без маслото и сметаната,в тенджерка и с постоянно бъркане се загряват.Бърка се с дървена лъжица или силиконова шпатула.Вари се на умерен огън,около 10-15 мин.докато започне да се "облича" лъжицата
.Когато е готово се отстранява и се добавят сметаната и маслото лъжица по лъжица,с непрекъснато разбъркване до поемането на всяка.Ако желаете може да се прецеди.Аз предпочитам да усещам лимоновите кори.Покрива се със свежо фолио и се оставя в хладилника.Може да се съхранява до 3-4 дни.Със същия крем може да видите Мини Павлова  и  Тройно лимонови мъфини 




   Продукти за сметановото гарниране:


        
* 1 чаша  млечна сметана-30%
        
* 1 чаена лъжичка. ванилия
        
* 1
чаена лъжичка Гранд Марние или Бейлис
        
* 2 супени лъжици захар
        
* 3
супени лъжици заквасена сметана


Важно:
Всички продукти за сметановата гарнитура трябва да са добре изстудени и по възможност купата,в която ще се разбиват също да е изстудена.
 
Комбинирайте сметаната, ванилията, и ликьора в изстудената купа и разбийте с миксер на средна скорост в продължение на около минута. Добавете захарта и заквасената сметана и разбийте до меки върхове, около 3-4  минути.Внимавайте да не разбивате повече от необходимото!!!В противен случай ще се пресече.   
Декориране:

        
*  пресни боровинки
        
* 1 чаена лъжичка сушена лавандула
        *  1-2 чаени лъжички прясно настъргана кора от лимон







Последователност:

Първо приготвяме тестото за тарталетите, докато стои в хладилника, приготвяме лимоновия крем.Поставяме да се охлади .Печем тарталетите.Охлаждаме.Пълним с крема, поставяме отгоре боровинки, лъжица ароматна сметана.


Поръсваме с лавандула и лимон и се наслаждаваме.  

.

Коментари

  1. Този лимонов крем преди време беше завладял доста кулинари,но аз още не съм го опитвала!

    Много,много красиви тарталети,идва ми да се пресегна за едничка поне!Ще са вкусни,това е 100%!

    Поздрави от мен,Бети!

    ОтговорИзтриване
  2. Опитай го непременно,един от любимите ми-лек и много лимонов.А е и много бърз.

    ОтговорИзтриване
  3. Днес бях в лавандулата - неописуемо ухае. И лимоновия крем ме изкушава, не знам кое по-напред...Навъртам се из блога ти, Бети, вълшебно местенце си създала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, Марти, и аз вчера бях в едни лавандули....омагьосваща е нали?
      Опитай и лавандуловите бисквити. А кремчето задължително-ще се влюбиш в него :)) Днес правих лавандулови скоунс.След малко ще ги публикувам.
      Благодаря ти! Много ме радваш!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни