Бисквитени тарти със сливи, без масло - Biscuit Tarts with plums without butter



Тези тарти, дали правилно им избрах името,.... са с необичайно тесто за обичайните тарти, тарталети, галети, пайове и сие, печива. Нарекох ги тарти, тъй като подобно на тях, блатът е хрупкав.Оформянето е бързо, а тъй като са и мини, не се използва и точилка. Ако бях завила краищата щяха да прилича на мини галети. По-горе изброените сладкиши  се правят с масло. Който не може или се налага да не използва масло, обикновено го замества с маргарин. Но много хора не използват маргарин и по този начин се лишават от хапването на изброените сладкиши. Обичам да експериментирам, а и на мен ми се налага да приготвям веган десерти и да се справям с това да не влагам краве масло в тестото за пай. 
Направих няколко замествания на маслото, които се оказаха не само успешни, но и удивително вкусни. Съвсем скоро ще ви ги покажа. В случая тези не са веган, просто не са с масло.


Дани беше споделила, че любимият й сладкиш е Галет със смокини, но не може да си го прави, защото не бива да употребява масло по здравословни причини. Дани, за теб, и за други хора, които имат проблем с кравето масло са тези тарти, надявам се да се харесат.
Когато видите продуктите може би ще се сетите тестото за кои много популярни бисквити съм използвала. На мен ми хрумна да използвам тестото като основа за тартите. Продуктите са достъпни и винаги налични. Нямате нужда дори от форми за тарталети, точилка и други екстри.


Рецепти със сливи, които ще ви харесат:

Мини крамбъл- печени сливи с хрупкави лешникови трохи

Пълнозърнести динкел тарталети " цветя " със сливи и лешници

Мармалад от сливи без захар 

Руло с марамалад от сини сливи и орехи и рецепта за мармалад 

Тарта със сини сливи

Биствити с плодове и извара- два варианта на една рецепта

Бисквитени тарти със сливи без масло


Продукти за 9 тарти:


Аз измервах с чаша с вместимост 200 мл, но за всеки случай претеглях продуктите. в тази рецепта, не са фатални отклоненията в количествата, още повече, че количеството брашно в моята рецепта е указано съвсем "конкретно"- за меко тесто


 70 гр. светла тръстикова захар-около 1/2 ч.ч.-може и по-малко
 110 гр.1/2 ч.ч кисело мляко
 5 гр.бакпулвер -това е половин пакетче
 1/3 ч.ч. олио-около 42 гр.
 240 гр брашно-2 пълни ч.ч.
 1 яйце

Приготвянето:

1. Бакпулвера се разбърква в киселото мляко.
2. Поставя се половината брашно в купа и към него се добавят захарта, олиото, киселото мляко и яйцето. Разбърква се с вилица до еднородна смес. По малко се добавя останалото брашно. Когато стане трудно за разбъркване се замесва с ръка, като се използва останалото или съвсем малко допълнително брашно. Аз към края си измивам ръката.( Количеството е малко и затова меся с едната ръка, за да мога с другата да добавям нещо, ако се наложи) С леко поръсено брашно и чиста ръка обединявам тестото на една мека, нелепнеща топка. Оставям настрани, включвам фурната на 170 С и приготвям плодовете.


За плънката са необходими:

за цветята

 9 сливи или колкото тарти решите да направите
 1 с.л. галета
 1 с.л. кафява захар
 1/2 ч.л. канела

Всяка слива нарязвам на 8 парченца. Поставям ги в купа и поръсвам със смесените галета, кафява захар и канела. Разбърквам и оставям.***


за тичинките:

 по 2 с.л. начукани орехи и бадеми
 1 с.л. глюкоза, за здравословен вариант 1-2 фурми без костилки, намачкани или паста от фурми
 1-2 с.л. маково семе


В малка купа се смесват всички съставки, с ръка, тъй като глюкозата е много гъста. По същия начин се процедира и с намачканите фурми. Може да се използва и готова паста от фурми. С влажни ръце се оформят 9 еднакви топчета.


Тестото разделя на 9 равни части. Оформят се  топчета, които се поставят в тава, застлана с хартия за печене. С пръсти се растила топчето, равномерно се сплесква, за да стане като блат.


Върху всеки блат поставяте по 8 парченца от сливите във формата на цветни листенца, или като въртележка, като притискате в тестото. В центъра поставяте по една тичинка, също леко притискате.


 Поставяте да се пече. Тартите са готови, когато се зачервят.



*** Моите сливи явно са били с нисък процент влажност и почти не се разтекоха, въпреки, че аз исках съвсем мънчико да потече червен сок. Ако бях предположила този резултат, нямаше да слагам галета в сместта, в която ги овалях. Вие преценете как искате да изглеждат вашите тарти и  дали да сложите галета.




А ето и снимка на нарочно оставени 3 тарти на следващия ден.
Следващия път ще ги направя без да слагам галета в сместта, в която овалях сливите.


 Надявам се да ви допадне това предложение за бързи тарти без масло. Може да се направи и с други плодове- праскови или смокини. Идеи за други подобни десерти:

Галет с круши, марципан и къпини

Галет със смокини

Боровинков пай, ягодов пай, черешово-вишнов пай...- какъв да бъде за вас?

Коледни мини пайове със сливи, круши и орехи - Коледен календар- Ден - 6-и

Споделете впечатления, ако опитате.
А сетихте ли се тестото на кои популярни бисквити съм използвала?


Коментари

  1. Бети, не знам защо, но си ги представих на витрината на някоя сладкарничка от времето на госпожиците с плетените чадърчета и дългите красиви рокли. Толкова изискани ми изглеждат. Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вероятно заради чиниите и тъмната дървена маса :)

      Благодаря, Стефи!

      Изтриване
  2. Чудесна идея!
    Правила съм тарта със зехтин и ни хареса!
    Прекрасни снимки, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани!
      Аз обикновено в питките влагам зехтин.

      Изтриване
  3. krasota!!! tze wzema da probwam tija dni, che imame mnogo sliwi:-))) merci i mnogo hubawa nowa sedmiza!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жана, опасявам се, че с тия тарти няма да оползотвориш голямо количество от сливите, които имаш.:)Но пък можеш да опиташ голямата тарта, тя също е много вкусна, много!http://vkusnosbety.blogspot.com/2011/10/blog-post_02.html

      Ще се радвам да ти харесат!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Бетиии ... такива красоти си приготвила ... и то мислейки за мен :) Много , ама много ти благодаря миличка :)
    Непременно ще ги пробвам и ще споделя колко са били вкусни , но скоро няма да е ... защото съм си в БГ и приоритетите са други когато сме си ваканция :)
    Миналата есен и аз правих и галет и пай с тиква , и вместо масло за блата използвах зехтинче и много ги харесахме . Рецептите са качени в блога ми . Сигурна съм че и твоето предложение ще е много вкусно , виждайки продуктите и вида на тези мини тарти ... като цветенца са :) обаче не се сетих кои популярни бисквитки се правят с посочените продукти :(
    Ще чакам и другите ти предложения за рецепти където масълце няма да има :) Слънце си ми ти !
    Прегръщам те и ти желая слънчева и топла есен ! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, радвам се, че ти допада! А как ми хрумна това, просто не знам. Остави една топчица от тестото, поръси я със захар отгоре и като се опече, веднага ще ги познаеш.
      И разбира се, ще има още. Днес направих един страхотен галет с горски плодове и се чудя дали да го публикувам...Всички очакват вече есента, а за мен лятото не е свършило още :)

      Изтриване
  5. Красиви въртележки ! Чудесни снимки ,Бети !
    Прегръдка и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  6. Красиво, много вкусно и ароматно предложение, Бети,
    чудесна е идеята ти възможна замяна на маслото.
    Сърдечни поздрави, с пожелания за красиво късно септемврийско лято, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Уникални са тези цветенца,Бети!Като въртележка съм виждала така подредени при Жак Пепен,но като цветенце не би ми хрумнало,а е супер ефектно,браво и благодаря за споделената идея!Превъзходни мини тарти си приготвила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз като наредих повечето цветета, а не бях сигурна, че ще поизтече сок от сливите и реших леко да ги обърна и се получи тази въртележка и ми хареса като друга идея за украса. Не съм гледала този готвач, но съм чувала за него.
      Благодаря ти за комплимента, Роси!

      Изтриване
  8. Бети, много ефектно са оформени тези тарти и ще си открадна идеята. :)
    Правя пай с много сполучливо постно тесто и ще го използвам.
    Хубави есенни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще ми е интересно да разбера твоето тесто, Тилия!
      Радвам се, че ти харесват!
      Хубав утрешен ден, прегръдка!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни