Шотландски овесени бисквити. Коледен календар Ден 1-ви - Scottish Oat Cakes



 Настъпи любимото ми време от зимата!  Предстоящата Коледа, красива, светеща, звънлива, усмихната, с искрящи детски очи, с топли  прегръдки, мили жестове, подаръци, дарени от сърце, уютни вечери, събрали семейството у дома, с шумни снежни игри, с щипещия бузите студ и скърцащия под обувките сняг,.....с добрината, която изпълва сърцата на хората. Обичам топлината на този празник, и искам всички хора да бъдат щастливи, да бъдат здрави, да имат топъл и уютен дом, да бъдат с близките си! Искам да мога да направя така, че да се сбъдне това.




И тази година съм планувала вкусен коледен календар. Мисля да има закуски, супи, салати, предястия, кексчета, парти хапки, бонбонки, десерти, бисквитки...Всеки ден, отваряйки блога ми ще откривате нещо вкусно, което надявам се, ще ви допадне. Ще има рецепти, свързани с постите, с Никулден, и разбира се празнични рецепти, идеи, изненади. Надявам се да мога да осъществя всичко, което съм планувала.
И така, коледният календар започва с любимите ми овесени бисквитки за сирена.Зарадвах се изключително много, когато получих рецептата за тях и искам да я споделя с вас. Много ги обичам и досега не съм виждала в България от тях. Вкусни са и без гарнитури от плодове и сирена. Пристрастяващо вкусни са! Опитате ли ги веднъж, винаги ще искате да имате от тях наблизо. Имат прекрасен аромат, хрупкави са и не на последно място- с малко продукти, и за някакви 30-40 минути имате няколко дузини от тях. Остава да си набавите любимите сиренца, малко плодове и да се отпуснете в приятен разговор с чаша вино.


    
Продукти: 


*  225 г овесени ядки-за предпочитане фини 
*   60 г пълнозърнесто брашно, може и от лимец 
*   1/2 чаена лъжичка сода бикарбонат 
*    60 г масло
*    1 ч.л. сол 
*   1/2 ч. л. захар 
*   60-80 мл гореща вода или малко повече

 Приготвяне:

 1. Предварително загрейте фурната до 190 С.

 2.  Смесете овесените ядки, брашното, сол, захар и содата.Поставете в блендер и завъртете за около минута. Трябва да имате брашно със забелязващи се овесени ядки.Вижте снимката по-долу на тестото.

 3. Прибавете маслото на кубчета и втрийте заедно, докато всичко се смеси и се получи консистенция на големи трохи хляб.Може да направите това и в блендера.

4. Добавете водата малко по малко и блендирайте за кратко на няколко пъти или, докато започне леко да се образува тесто. Количеството на водата варира, в зависимост от овесените ядки.
 
 
5.Поръсете малко от овесените ядки и  допълнително брашно върху работна повърхност и изсипете там сместа. Оформете с няколко замесвания на тесто. Леко поръсете с брашно и разточете с дебелина 1/2cm. * Използвайте формичка за да нарежете бисквитките. Може да използвате и обърната чаша.
  
6. Поставете бисквитите в тава за печене, покрита с хартия и печете в продължение на около  20-30 мин. или до леко златисто кафяво.Ако печете с обдухване времето ще се съкрати с около 10 минути. След изваждането от фурната охладете окончателно на решетка.




* След като поръсите леко тестото с брашно и овесени ядки, може да покриете със свежо фолио или хартия за печене и да разточвате през тях. Така няма да се налага да ръсите често с брашно, докато изтъните до 0,5 см тестото.

 


Поднесете бисквитките  с любимите си сирена, сушени плодове или пресни- ябълки, круши, грозде, ананас.


Тези бисквитки станаха любими на всички, които ги опитаха. Освен страхотния вкус много ми допада и това, че се приготвят изключително бързо.Радвам се, че мога да ги споделя и с вас!



Тук може да видите идея как да оформите и поднесете сушени плодове.







Коментари

  1. Много интересно предложение! Идва ми точно навреме!
    Ще следя с интерес календара ти:)

    ОтговорИзтриване
  2. Еха, дойде времето за най-любимите ми твои публикации - коледният календар! Ще ти идвам всеки ден на гости с широко отворени очи :) Много ми хареса началото, Бети и дано да е така! Бисквитките също ме грабнаха като рецепта. Снимките ти, както винаги, са истински балсам! Поздрави и много красив, и творчески декември ти желая! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, благодаря ти!
      Ще ти се радвам всеки ден!
      Прегръдка!

      Изтриване
  3. Страхотно е,че ги сподели и с нас,Бети. Чудесни са, ще се харесат и у нас. Обичаме подобни лакомства. Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ви допаднат, Йоли!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Прекрасни ... започва се и при теб, Бети,
    много се радвам за твоята идея и ще очаквам вълшебствата ти...
    Сърдечни поздрави, празнично вдъхновение и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианка!
      Хубав празничен декември и за теб!

      Изтриване
  5. Que bueno tiene una pinta exprctacular.Las fotografias trasmiten, son geniales. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, es genial, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
    Elracodeldetall.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  6. Бети отново страхотен дизайн и стил, много си добра! Бисквитите са страхотни!
    Сърдечни поздрави и ти пожелавам месец изпълнен с много топлина, уют, красиви аромати, усмивки и любов навред около теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви,
      Благодаря сърдечно!
      Красив и вдъхновяващ декември за теб !

      Изтриване
  7. Dokato si pohapvah sladko ot ovesenite ti biskvitki ,se zachetoh i v otkusa ot "Bai Ganio" ,taka che s ei posmjah .Strahoten shediovur-biskvitkite ,a starite knizleta s pozulteli poobgoreli stranici mi nosjat edin takuv nostalgichen ujut.......Stela

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стела, и аз обичам да се ровя в стари книги. От " Бай Ганьо" обаче бяха останали само няколко странички! Обичам тази книга, нищо, че май повече ме натъжава, отколкото разсмива! За съжаление нещата изглеждат по абсолютно същия начин, все едно Алеко Константинов е наш съвременник.
      Благодаря ти, Стела!
      Радвам се, че съм те усмихнала! :)

      Изтриване
  8. Отговори
    1. Благодаря, Лилия!
      Надявам се да ги опиташ! Тогава пред яки, ще има и мега :)

      Изтриване
  9. Бети, Бети, потъвам в страниците ти и ще се насладя на цялата идилия... Прекрасни бисквитки! И с най-голям интерес очаквам всичките ти предложения!
    Бъди здрава и вдъхновена! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти!
      Надявм се да ти допаднат и другите ми идеи!
      Прегръдка!

      Изтриване
  10. Сладката Бети и нейният коледен календар :) Ще го следя с най голямо удоволствие!
    Обичам месец декемри, това пърхане по блоговете и в кухнята :)
    Тези бисквитки са чудесни и в съчетание със сиренце и грозде ... мммм... отивам до хладилника за чепка грозде Бети :)
    Прекрасни фотоси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)
      Дани, умееш да усмихваш хората!

      Прегръдка!

      Изтриване
  11. Няма как да не ми стане празнично! Ти винаги ме зареждаш с настроение, Бети! Усмивки и прекрасен декември! Ще следя с интерес!

    ОтговорИзтриване
  12. Началото е обещаващо и тази година,Бети!
    Комплименти за неуморния ти дух,който търси предизвикателството всяка година и успяваш да се справиш с тази доста ангажираща задача!
    Ще следя с интерес и наслада,а сега си гризвам овесена бисквитка и меко сиренце-чудесен тандем!
    Прегръдка от мен с пожелание за щастливи декемврийски дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти!
      За мен е удоволствие! Този празник има наистина невероятен заряд за мен!
      Прегръдка!

      Изтриване
  13. Чудно начало, красиво и вдъхновяващо!

    ОтговорИзтриване
  14. Тия бисквити, откакто си ги публикувала ги правих няколко пъти! Изключително вкусни, изключително!
    Благодаря за споделянето и красивите снимки!

    ОтговорИзтриване
  15. Бисквитките са чудесни. Нестандартни, ароматни, апетитни. Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
  16. Чудесни бисквити и аз да кажа! Няколко пъти ги правих и винаги свършват!

    Благодаря, Бети за рецептата!
    Радвам се много на блога ти!

    Биляна

    ОтговорИзтриване
  17. Анонименноември 04, 2014

    Разкошни бисквитки!! И аз ги направих миналата събота,само дето попрекалих със солта и 1 ч.л. се оказа доста. Явно е от солта, гръцка е :). Иначе си мислех,че могат да се направят и сладки с мед и канела и ще експериментирам.
    Милкулини

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че са ви допаднали!
      И аз съм забелязала, че има разлика в наситеността на вкуса на различните видове сол...а понякога и в големината на лъжичкине, а и колко ги пълним :)
      Могат да се направят и с някакъв аромат, разбира се. Ще се получат други също много вкусни бисквити. В този си вид имат изчистен аромат на овес, който много ни допада у дома.

      Благодаря за отзивите! Зарадвахте ме много!

      Изтриване
    2. Анонименноември 07, 2014

      И аз Ви благодаря за прекрасните рецепти и оригиналното им представяне!! Успех желая!
      Милкулини

      Изтриване
  18. здравейте,днес ги направих и съм изумена от вкусът. Невероятни са. За в бъдеще това ще са ми бисквитките за пътуване,с гризините така или инаяе се првалих,,,многократно.Но тази рецепта ми е вече в тефтера, БЛАГОДАРЯ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анета, много се радвам, че са ти допаднали! И на мен са ми любими и гледам да имам постоянно от тях. Толкова са бързи, с обикновени продукти и в същото време много вкусни! Благодаря за доверието и за коментара, с който много ме зарадва!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни